• 1
  • 2
2015-09-20, 20:01
Medlem
Scarabeos avatar
"Jag tycker om dig, men inte på samma sätt som du tycker om mig. Så för din skull vill jag sätta stopp för det innan du får för starka känslor." Kanske kan funka?
Citera
2015-09-20, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Är inte risken i så fall att hon tänker

"han var kass, och ville ändå inte vara med mig. Jag måste alltså hitta någon ännu kassare för att denne ska vilja vara med mig."

Du erbjuder naturligtvis vänskap. Det sätter ansvaret för ett eventuellt avslaget tillbaka på hennes axlar om hon sedan skulle tacka nej då hon är ansvarig för att underhålla denna" vänskap ". Sen drar man sig bara undan smidigt - låta medlet vara själva meddelandet.
Citera
2015-09-20, 21:09
Medlem
Katzyns avatar
Du kan inte ta ansvar för henne mer än att vara ärlig och vänlig. Och då menar jag i den ordningen, ärlig i första hand och vänlig i andra hand. Så att inte vänligheten gör att budskapet inte går fram.
Citera
2015-09-21, 17:52
Medlem
cosmic_dancers avatar
Förstår att du tycker det är en jobbig situation men du kan inte ta ansvar eller rå för hur hon reagerar. Var ärlig mot henne, berätta att du gillar henne men inte har känslor på det planet. Ja hon kommer säkert bli ledsen men det är smällar man får ta när man dejtar. Du kan inte rå för dina känslor eller i detta fall icke existerande känslor.

Situationer som denna har alltid funnits och som sagt ja det är inte roligt för nån av parterna speciellt inte den som har mer känslor än den andra. Fast återigen, det är en del av livet och som vuxen bör man kunna hantera att folk säger sanningen till en. Jag personligen uppskattar ärlighet och vill höra om killen jag dejtar inte har de känslor som jag kanske har. Det svider, men det kommer nya kärlekar.

Lycka till
Citera
2015-09-21, 20:31
Medlem
Berätta för henne hur du känner och att du verkligen inte vill att hon skadar sig själv för att hon känner sig nere över att hennes känslor inte var besvarade. Även en person med självskadebeteende kan tänka logiskt så om du är uppriktig och förklarar att du måste vara ärlig innan det hinner gå längre tror jag att hon kan hantera det. Förklara att du skulle ta illa upp och må väldigt dåligt om hon skadar sig på grund av att du varit helt ärlig med dina känslor. Lycka till!
Citera
2015-09-21, 22:27
Medlem
BruceHingsteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroem1894
Några tips, vad fan ska jag göra? Sjukt jobbig situation.
Erbjud henne platsen som kk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in