2015-09-23, 01:18
  #13
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Ett SD på 40 % ser man förstås gärna, men det måste då vara ett SD som återigen vågar lyfta tanken om repatriering av stora invandrargrupper, medan tid är. Annars har man att att administrera ett land där svenskarna kommer att trängas undan i takt med den demografiska utvecklingen. Människor måste till att börja med göras medvetna om detta. Ett SD med makten i sin hand behöver definitivt göra mer än att bara anpassa sig till gängse EU-nivåer för asylinvandringen.

Om SD började föra fram idéer om repatriering av stora invandrargrupper så har jag svårt att tro att de kan behålla sitt stora stöd. De gör helt rätt i att liksom Moderaterna 2006 fiska röster hos Svensson och Kovalski. Hellre ett lamt SD med inflytande än ett radikalt SD i marginalen.
När frikostigheten minskar kommer ändå många flytta på sig frivilligt. Sverige är ju så mörkt och kallt, tycker de som aldrig är här under sommarmånaderna.
Citera
2015-09-23, 01:28
  #14
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerslang
Seriöst. Hoppas du har rätt men det är snömos rakt igenom som du presenterar. Fattar du inte varför är du en idiot.Eller det är du antagligen.
Edit:Avser naturligtvis Repatrieringen snubben jiddrar om som en cracker eller nåt.

Egentligen borde jag inte ens bemöta ditt inlägg. Men. Sverige har redan politik för repatriering; dvs det finns ekonomiskt och annat stöd för de som frivilligt vill återvända hem. I Danmark har detta förekommit i ännu större omfattning. Självklart kommer SD att ge betydligt mer ekonomiskt stöd för repatriering. Därutöver är det väl tämligen låga odds på att SD kommer att se till att kriminella och och liknande utvisas, inklusive se till att de som fått avslag på sina asylansökningar verkligen lämnar landet.

Däremot är det osannolikt att SD skulle återta permanenta uppehållstillstånd för skötsamma invandrare och andra som rotat sig i Sverige och tvångs-repatriera dem, men det är en helt annan sak.
Citera
2015-09-23, 01:40
  #15
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros

Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Ett SD på 40 % ser man förstås gärna, men det måste då vara ett SD som återigen vågar lyfta tanken om repatriering av stora invandrargrupper, medan tid är. Annars har man att att administrera ett land där svenskarna kommer att trängas undan i takt med den demografiska utvecklingen. Människor måste till att börja med göras medvetna om detta. Ett SD med makten i sin hand behöver definitivt göra mer än att bara anpassa sig till gängse EU-nivåer för asylinvandringen.

Det där är ett förslag som jag tror väldigt få SD:are skulle ställa sig bakom, möjligtvis några knasbollar här på FB.

Det där är fasoner som uteslutande SvP:are sysslar med, nutida SD har många invandrare i partiet och sympatisörer som är invandrare.

Däremot bör samhället uppmuntra frivillig återvandring.

Frivillig återvandring ÄR repatriering. Att tvångsrepatriera lämnade SD 2001-2002 i samband med att ND bildades och SD skrev om partiprogrammet. För övrigt uppmuntrar Sverige redan till frivillig återvandring. Vet inte hur det ser ut på nationell nivå, men flera kommuner har program för att stödja folk att återvandra*. Det är dock sannolikt att SD med majoritet i Riksdagen skulle satsa betydligt mer kraft på dels frivillig repatriering men även tvångsrepatriering av de som uppehåller sig i Sverige olagligt. Det mest extrema de skulle kunna tänka sig, är antagligen återtaget permanent uppehållstillstånd och/eller svenskt medborgarskap för kriminella och de som inte etablerat sig och som lurat sig in i landet (uppgett fel identitet). För oss messvenskar kanske det låter hårt, men borde vara en självklarhet. Om man tänker sig själv att man har skaffat ett falskt pass och fått amerikanskt medborgarskap - inte vore det konstigt om man blev av med det, om myndigheterna kom på att man ljugit sig in i landet. Speciellt om man inte har rotat sig utan lever på bidrag.

*
Malmö och återvandringsbidrag: http://www.migrationsverket.se/download/18.5e83388f141c129ba6310ee9/1381926394906/Slutrapport-N%C3%A4tverk+f%C3%B6r+st%C3%B6d+till+%C3%A5tervand rare

Göteborg och återvandring:
http://www5.goteborg.se/prod/Intraservice/Namndhandlingar/SamrumPortal.nsf/EAAF6553CF028E93C125735A00257A21/$File/Handbok_atervandring.pdf?OpenElement

Kumla och återvandring:
http://www.migrationsverket.se/download/18.5e83388f141c129ba6310d89/1381926394704/F%C3%B6rstudie+om+frivillig+%C3%A5tervandring+till +Irak

osv osv


Om massinvandringen fortsätter, med alla de problem som man kan anta uppkommer och om SD får egen majoritet i Riksdagen 2018, är det inte osannolikt att det finns en stark opinion för repatriering eller återvandring (som PK kallar det). Trots att många kommuner erbjuder ekonomiskt stöd för repatriering redan idag, är det en väldigt politiskt inkorrekt fråga. Inte ens SD talar om det på riksnivå. Men om de har opinionen i ryggen är det en no-brainer att de skulle mångdubbla stödet för att hjälpa människor att komma hem och återbygga sina länder.
__________________
Senast redigerad av Vaftrudner 2015-09-23 kl. 01:50. Anledning: Tillägg
Citera
2015-09-23, 02:56
  #16
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Frivillig återvandring ÄR repatriering. Att tvångsrepatriera lämnade SD 2001-2002 i samband med att ND bildades och SD skrev om partiprogrammet. För övrigt uppmuntrar Sverige redan till frivillig återvandring. Vet inte hur det ser ut på nationell nivå, men flera kommuner har program för att stödja folk att återvandra*. Det är dock sannolikt att SD med majoritet i Riksdagen skulle satsa betydligt mer kraft på dels frivillig repatriering men även tvångsrepatriering av de som uppehåller sig i Sverige olagligt. Det mest extrema de skulle kunna tänka sig, är antagligen återtaget permanent uppehållstillstånd och/eller svenskt medborgarskap för kriminella och de som inte etablerat sig och som lurat sig in i landet (uppgett fel identitet). För oss messvenskar kanske det låter hårt, men borde vara en självklarhet. Om man tänker sig själv att man har skaffat ett falskt pass och fått amerikanskt medborgarskap - inte vore det konstigt om man blev av med det, om myndigheterna kom på att man ljugit sig in i landet. Speciellt om man inte har rotat sig utan lever på bidrag.


osv osv


Om massinvandringen fortsätter, med alla de problem som man kan anta uppkommer och om SD får egen majoritet i Riksdagen 2018, är det inte osannolikt att det finns en stark opinion för repatriering eller återvandring (som PK kallar det). Trots att många kommuner erbjuder ekonomiskt stöd för repatriering redan idag, är det en väldigt politiskt inkorrekt fråga. Inte ens SD talar om det på riksnivå. Men om de har opinionen i ryggen är det en no-brainer att de skulle mångdubbla stödet för att hjälpa människor att komma hem och återbygga sina länder.

Då är jag med på vad du menar. Trodde självklart att han syftade på just "tvångsrepatriering".

Jag håller fullständigt med om att SD borde höja stödet för att återvandra.

Inte minst på grund av det du nämner, för om inte ursprungsmedborgarna ska återbygga upp landet, vem ska då göra det?
__________________
Senast redigerad av Tubleros 2015-09-23 kl. 03:56.
Citera
2015-09-23, 04:43
  #17
Medlem
Jagviosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Ja, den sociala ingenjörskonsten hörde ju väsentligen till industri- och har ingen plats att tala om i mediasamhället. Bägge baseras i och för sig på teknik och modernitet, men den betydelsefulla aktören i mediasamhället är inte längre producenten utan konsumenten, och uppmärksamheten riktas inte längre mot verkligheten utan mot bilden, symbolen, stämningen.

Så frågan är väl nu närmast i vilken mån man kan få mediasamhällets slappa och njutningslystna konsumtionssvensk, h*n som vill ha både A och B och det med musik, att åter acceptera och anamma ingenjörs-Sveriges kyligt-kliniska och rationella samhällssyn (och betala priset för den i form av t.ex. minskad njutning och valfrihet, och ökad konformitet och kontroll). Om det sker skulle naturligtvis repatriering eller snart sagt vilka radikala åtgärder som helst kunna genomföras utan bekymmer.

Mediasamhället! Varför tror du inte att SD pratar om att lägga ner public service? Troligtvis för att de insett vilket enormt kraftfullt maktinstrument det är. Nu gäller det bara att erövra makten och få instrumentet att spela rätt melodi - då tror jag det inte blir så svårt att övertyga stora massor att frivilligt och "frivilligt" flytta hem. Det kommer att vara bäst för samtliga parter. Vem vill vara kvar i Sverige, illa omtyckt, när man kan flytta hem och bli "kung" i sitt gamla hemland, där man allt som oftast väljer att semestra...
Citera
2015-09-23, 05:39
  #18
Medlem
Jagviosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Då är jag med på vad du menar. Trodde självklart att han syftade på just "tvångsrepatriering".

Jag håller fullständigt med om att SD borde höja stödet för att återvandra.

Inte minst på grund av det du nämner, för om inte ursprungsmedborgarna ska återbygga upp landet, vem ska då göra det?

Vad är ett tvång?

Att som arbetslös invandrare välja mellan en rejäl
ÅTERVÄNDARPREMIUM (TM)
eller kraftigt reducerade socialbidrag i ett land där de inte får tigga och det helt saknas låglönejobb är kanske inte tvång, men kommer de att ha så mycket till "val"?

Sedan blir det viktigt att de avsäger sig sitt svenska medborgarskap också för att deras
ÅTERVÄNDARPREMIUM (TM)
skall betalas ut, så vi inte riskerar att få dem i retur.
Citera
2015-09-23, 07:05
  #19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Egentligen borde jag inte ens bemöta ditt inlägg. Men. Sverige har redan politik för repatriering; dvs det finns ekonomiskt och annat stöd för de som frivilligt vill återvända hem. I Danmark har detta förekommit i ännu större omfattning. Självklart kommer SD att ge betydligt mer ekonomiskt stöd för repatriering. Därutöver är det väl tämligen låga odds på att SD kommer att se till att kriminella och och liknande utvisas, inklusive se till att de som fått avslag på sina asylansökningar verkligen lämnar landet.

Däremot är det osannolikt att SD skulle återta permanenta uppehållstillstånd för skötsamma invandrare och andra som rotat sig i Sverige och tvångs-repatriera dem, men det är en helt annan sak.
Kraftigt sänkta eller avskaffade bidrag i Sverige, kombinerat med en "återvandringspeng" kommer säkert att ha en gynnsam effekt. Själv kommer jag dock att kandidera till posten som Repatrieringsman.
Citera
2015-09-23, 08:09
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det ska nog väldigt mycket till innan SD börjar prata om att faktiskt skicka tillbaka människor som har kommit hit. Något som är mycket rimligare är att man ser till att utvisa brottslingar och illegala invandrare illa kvickt. Du borde rösta på ett annat parti om du vill ha mer radikala åtgärder än så.

Tror att ett bra etappmål vore att gå Danmarks väg, t ex att sänka bidragen till hälften.
Citera
2015-09-23, 08:59
  #21
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvioss
Vad är ett tvång?

Att som arbetslös invandrare välja mellan en rejäl
ÅTERVÄNDARPREMIUM (TM)
eller kraftigt reducerade socialbidrag i ett land där de inte får tigga och det helt saknas låglönejobb är kanske inte tvång, men kommer de att ha så mycket till "val"?

Sedan blir det viktigt att de avsäger sig sitt svenska medborgarskap också för att deras
ÅTERVÄNDARPREMIUM (TM)
skall betalas ut, så vi inte riskerar att få dem i retur.
I det fall invandrarna redan är svenska medborgare kommer det inte vara möjligt att ha särskilda regler för dem.
I så fall kommer även svaga, sjuka arbetslösa svenskar hamna i samma situation med kraftigt minskat understöd som de inte kan överleva på vid arbetslöshet, sjukdom osv.
Citera
2015-09-23, 09:23
  #22
Medlem
Mr.Swedens avatar
Dessutom finns faktiskt ett tredje val. Att stanna kvar utan bidrag och leva på kriminalitet och svartjobb. Tror inte de unga män som fått ögonen på BMW/Rolex återvänder till sin åsna och olivträd.
Citera
2015-09-23, 09:34
  #23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Dessutom finns faktiskt ett tredje val. Att stanna kvar utan bidrag och leva på kriminalitet och svartjobb. Tror inte de unga män som fått ögonen på BMW/Rolex återvänder till sin åsna och olivträd.
Så är det & därför kräver en politik med strypta bidrag & stöd för repatriering, även att man kraftigt rustar upp polis & rättsväsende.
Citera
2015-09-23, 09:36
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
I det fall invandrarna redan är svenska medborgare kommer det inte vara möjligt att ha särskilda regler för dem.
I så fall kommer även svaga, sjuka arbetslösa svenskar hamna i samma situation med kraftigt minskat understöd som de inte kan överleva på vid arbetslöshet, sjukdom osv.

För det första så kan man ju se över möjligheterna att återkalla felaktigt förvärvade medborgarskap som erhållits via lögn, hot, jäv, muta etc.

Sedan kan man förändra bidragen målinriktat. Barnbidrag till endast de två första barnen t.ex.

Man kan rensa upp i ökända skumraskbranscher som taxi, restaurangnäringen, assistansbranchen, närbutiker etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in