Sverige är vana att vara bäst. Modernast, men också nyckfullast. Landet har tidigare chockerat omvärlden med t.ex. den svenska synden och social ingenjörskonst.
Sverige leder trender i mode vad gäller kläder (H&M) och inredning (IKEA). Mode, trend och pris. Mjukvara: Skype, Spotify, Minecraft etc...
Om SD lyckas bli tillräckligt stora, och opinionen fås att svängas med, ser jag ingen anledning till att det här med invandring ses som "så 2012 liksom".
Samma mekanismer som gjort oss till en ledande IT-nation, och tyvärr "bäst" på invandring, i alla fall vad gäller volymer, borde med korten rätt spelade kunna bli BÄST I VÄRLDEN på repatriering.
Faktorer:
1. organisation:
a) hålla ordning på befolkningen, vad personer kostar och tillför, var de bor, räkna ut vad de som flyttar tillbaka skall få i "bonus"
b) skapa organisation som hanterar repatrieringens alla steg
2. modernitet, nyckfullhet, självförtroende
a) Sverige gillar att gå all in, att köra för fullt åt ett håll
b) om vi lyckats med att vara övertygade om att "vi har rätt, alla andra har fel" när vi fyllt Sverige till bredden med invandare, så kan vi på samma sätt med gott självförtroende skicka tillbaka personer även om vår omvärld börjar gny och undra vad vi håller på med
c) ja, omvärlden kommer på nytt att chockeras, de kommer titta lika frågande som de en gång gjorde på våra ekivoka filmer, men vi vet att det är detta som gäller, det är det nya, det är rätt, detta är framtiden, det är det logiska att göra.
3. ekonomi
a) Vi tjänar långsiktigt på det
b) Det finna utrymme att finansiera det då statsskulden är relativt låg
4. juridik
a) Alla som vi vill skicka tillbaka som har dubbla medborgarskap skickas till sitt andra land
b) De vi vill skicka tillbaka som är "statslösa" skickar vi till ett land vi betalar för att ta emot dem. Gärna ett utfattigt men icke krigande land.
c) Kan Nordkorea vara medlemmar i FN, kan väl Sverige också vara det i fortsättningen. Vad är lite repartriering jämfört med vad Nordkorea håller på med? Spelar vi korten rätt så får vi våra vänner med oss, de har ju till stora delar samma problem.
Vad tror du, finns förutsättningen för Sverige att bli världsbäst på repatriering?
Sverige leder trender i mode vad gäller kläder (H&M) och inredning (IKEA). Mode, trend och pris. Mjukvara: Skype, Spotify, Minecraft etc...
Om SD lyckas bli tillräckligt stora, och opinionen fås att svängas med, ser jag ingen anledning till att det här med invandring ses som "så 2012 liksom".
Samma mekanismer som gjort oss till en ledande IT-nation, och tyvärr "bäst" på invandring, i alla fall vad gäller volymer, borde med korten rätt spelade kunna bli BÄST I VÄRLDEN på repatriering.
Faktorer:
1. organisation:
a) hålla ordning på befolkningen, vad personer kostar och tillför, var de bor, räkna ut vad de som flyttar tillbaka skall få i "bonus"
b) skapa organisation som hanterar repatrieringens alla steg
2. modernitet, nyckfullhet, självförtroende
a) Sverige gillar att gå all in, att köra för fullt åt ett håll
b) om vi lyckats med att vara övertygade om att "vi har rätt, alla andra har fel" när vi fyllt Sverige till bredden med invandare, så kan vi på samma sätt med gott självförtroende skicka tillbaka personer även om vår omvärld börjar gny och undra vad vi håller på med
c) ja, omvärlden kommer på nytt att chockeras, de kommer titta lika frågande som de en gång gjorde på våra ekivoka filmer, men vi vet att det är detta som gäller, det är det nya, det är rätt, detta är framtiden, det är det logiska att göra.
3. ekonomi
a) Vi tjänar långsiktigt på det
b) Det finna utrymme att finansiera det då statsskulden är relativt låg
4. juridik
a) Alla som vi vill skicka tillbaka som har dubbla medborgarskap skickas till sitt andra land
b) De vi vill skicka tillbaka som är "statslösa" skickar vi till ett land vi betalar för att ta emot dem. Gärna ett utfattigt men icke krigande land.
c) Kan Nordkorea vara medlemmar i FN, kan väl Sverige också vara det i fortsättningen. Vad är lite repartriering jämfört med vad Nordkorea håller på med? Spelar vi korten rätt så får vi våra vänner med oss, de har ju till stora delar samma problem.
Vad tror du, finns förutsättningen för Sverige att bli världsbäst på repatriering?