2016-03-08, 18:37
Från DN-artikeln:

En sensommardag 1994 träffar hon en vacker muslimsk man från Algeriet. På en gräsmatta i  Lund berättar han om andlighet. Efter det mötet går det väldigt snabbt för Anna Sundberg.

Två veckor senare har de gift sig med varandra. Anna har då konverterat till islam och brutit med sina gamla vänner.

Låter som klassiskt borderlinestört beteende.
Citera
2016-03-08, 18:58
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Från DN-artikeln:

En sensommardag 1994 träffar hon en vacker muslimsk man från Algeriet. På en gräsmatta i  Lund berättar han om andlighet. Efter det mötet går det väldigt snabbt för Anna Sundberg.

Två veckor senare har de gift sig med varandra. Anna har då konverterat till islam och brutit med sina gamla vänner.

Tycker mig se ett enormt bekräftelsebehov hos henne. Hon blev religiös för att hon såg en snygg kille. Hon ångrade sig igen när hon såg en snygg skådespelare på Cityakuten. Sen förklarar hon att hon blev helt normal igen för att hon ville ha en ny kille.

Totalt viljesvag. Ingen personlighet, intelligens eller vilja alls. Bara ett skal.

Jag har all respekt för människor som klarar av att erkänna sina misstag och vara öppna för att ändra sig. Det är en mycket stor sak att kunna göra.

Men hon byter ju inte ens på grund av övertygelse! Hon blir kär och väljer övertygelse utefter det.

"Åh, vad snygg X är. Så nu tror jag på spöken", "Vad sa du, gillar X tomat? Då gillar jag också tomat. Död åt alla som inte äter tomat!", "Men titta vad snygg Y är. Och han gillar inte tomat. Blä, vad äckligt tomat är!"

Hennes argument består ju i princip av "För att nu är jag kär i honom!".
Med en sådan mentalitet så kan hon ju mycket väl bli extremist igen imorgon
Senast redigerad av FlashbackImprover 2016-03-08 kl. 19:13.
Citera
2016-03-08, 19:07
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Tycker mig se ett enormt bekräftelsebehov hos henne. Hon blev religiös för att hon såg en snygg kille. Hon ångrade sig igen när hon såg en snygg skådespelare på Cityakuten. Sen förklarar hon att hon blev helt normal igen för att hon ville ha en ny kille.

Totalt viljesvag. Ingen personlighet, intelligens eller vilja alls. Bara ett skal.

Ja, artikeln borde handla om hennes borderlinepersonlighet och inte nåt annat.

Klockrent fall.
Citera
2016-03-08, 19:09
Avstängd
nidbilds avatar
En plats i Guinness rekordbok ... Radikaliseras på endast 2 v slå detta om ni kan med valfri koran, herrejösses vilken kuvad dumskalle till människa.
Citera
2016-03-08, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sydsidan
Helt uppslag med och om henne på DN idag (s30-31). Otäckt att en sån här får arbeta som lärare

Från DN:
Citat:
I januari 2010 hade hon besökt Said i det franska fängelset för att skilja sig och slutligen klippa banden. Så småningom inser hon att allt som hon tidigare hade trott var ”sanningen” i själva verket var mordisk galenskap. Hon börjar också förstå att hon måste stå till svars, både inför sig själv och andra, för vad hon har gjort.
http://www.dn.se/insidan/hon-blev-ji...pa-tva-veckor/

Att hon "klipper banden" 2010 låter som en överdrift.

Hon är 2012 styrelseledamot i Charta 2008, en sk "människorättsorganisation" vars verksamhet går ut på att få terrorister med anknytning till främst al-Qaida frikända. I organisationen satt vid den här tiden bland annat medlemmar ur Islamiska förbundet, men även den nuvarande bostadsministern Mehmet Kaplan och diverse personer ur tokvänstern som Mattias Gardell och Gösta Hultén.

Hon fortsätter alltså under några för att lobba för att mjuka upp terrorlagstiftning och för att rentvå sunnimuslimska terrorister, vilket är Charta 2008:s huvudsakliga verksamhet. DN har inga frågor att ställa om hennes lobbyverksamhet för terrorism som hon bedriver efter 2010.

Gudmundson har skrivit en hel del om terroränkan Sundberg:
http://gudmundson.blogspot.se/search?q=sundberg

Egentligen betydligt mer unket att miljöpartiets Kaplan suttit i styrelsen för Charta 2008, än den obetydliga miljöpartisten Sundberg.
Citera
2016-03-08, 20:34
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Från DN-artikeln:

Stört, visst, men borderline vete fan. De få jag känner som har den störningen må vara känslomässigt instabila med kaotiska relationer, men är mycket stadiga, närmast rigida i värderingar och världsbild. Typiskt för borderline är att inte kunna släppa taget om relationer, det är av och på med samma gamla personer i det oändliga. Den här dåren verkat ju kunna slänga allt och alla överbord bara på infall.
Citera
2016-03-09, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Från DN:

http://www.dn.se/insidan/hon-blev-ji...pa-tva-veckor/

Att hon "klipper banden" 2010 låter som en överdrift.

Hon är 2012 styrelseledamot i Charta 2008, en sk "människorättsorganisation" vars verksamhet går ut på att få terrorister med anknytning till främst al-Qaida frikända. I organisationen satt vid den här tiden bland annat medlemmar ur Islamiska förbundet, men även den nuvarande bostadsministern Mehmet Kaplan och diverse personer ur tokvänstern som Mattias Gardell och Gösta Hultén.

Hon fortsätter alltså under några för att lobba för att mjuka upp terrorlagstiftning och för att rentvå sunnimuslimska terrorister, vilket är Charta 2008:s huvudsakliga verksamhet. DN har inga frågor att ställa om hennes lobbyverksamhet för terrorism som hon bedriver efter 2010.

Gudmundson har skrivit en hel del om terroränkan Sundberg:
http://gudmundson.blogspot.se/search?q=sundberg

Egentligen betydligt mer unket att miljöpartiets Kaplan suttit i styrelsen för Charta 2008, än den obetydliga miljöpartisten Sundberg.

Hon ska inte "skylla på någon annan" skriver hon, men hon skyller på sin ungdom, sin naivitet, manipulationen hon utsattes för, det faktum att hon levde i en "bubbla" när folk lemlästades och dog - medan hon tänkte på hur snygg hennes terroristman var..

Hon är hennes väninnor planerade att flytta till Afganistan - till sharialagarnas förlovade land. Hon föraktade Sverige och dess välmående invånare.

När det var dags för henne att föda barn (=blivande mujaheddin) då åkte hon till Afga.. nej, hon åkte till Sverige och till den svenska sjukvården som finansieras av de förhatade svenska skattebetalarna.

När det var dags för henne att skaffa sig en utbildning då åkte hon till Afga… nej, hon åkte till Sverige. Och vem betalade hennes utbildning?

I åratals har hennes livsuppgift (förutom att föda mujaheddin på löpande band) varit att lobba för att terrorister med anknytning till al-Qaida ska frikännas.

Nu är hennes uppgifter att lobba för att "unga" terrorister/terroristfruar måste ha någonstans att återvända till. Hon fick ju en andra chans och har använt den till - ja vaddå?

Vad exakt har hon gjort för SVERIGE?

Har hon förresten lyckats med sin uppgift att föda och uppfostra mujaheddin? Ungarna är nu nästan lika gamla som hon själv när hon "radikaliserades på två veckor".

Jag skulle jätte gärna vilja veta vad hennes barn hyser för åsikter. Enilgt henne inser de att "den här gången" är hon inte manipulerad utan väljer den här nya vägen av fri vilja… och vad väljer ungarna själva?

Mona Sahlin måste jubla. Det är precis den här sortens irrhjärnor hon vill ha tillbaka till landet som skattebetalare och samhällsbyggare.. stackarna måste ju ha någonstans att återvända till när de först under årtionden har fullständigt struntat i andra människors livsöden.

Edit: mujaheddin heter det.. (jäkla rättnigsprogram..)
Senast redigerad av sno 2016-03-09 kl. 10:17.
Citera
2016-03-09, 09:36
Medlem
elliot1990s avatar
Hon flyttade till Stockholm för att hennes hemkommun inte erbjöd någon bra muslimsk friskola. Jag håller med dig Sno. Anna Sundberg är en varulv i fårakläder.
Citera
2016-03-09, 10:37
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover

Jag har all respekt för människor som klarar av att erkänna sina misstag och vara öppna för att ändra sig. Det är en mycket stor sak att kunna göra.

Men hon byter ju inte ens på grund av övertygelse! Hon blir kär och väljer övertygelse utefter det.

"Åh, vad snygg X är. Så nu tror jag på spöken", "Vad sa du, gillar X tomat? Då gillar jag också tomat. Död åt alla som inte äter tomat!", "Men titta vad snygg Y är. Och han gillar inte tomat. Blä, vad äckligt tomat är!"

Hennes argument består ju i princip av "För att nu är jag kär i honom!".
Med en sådan mentalitet så kan hon ju mycket väl bli extremist igen imorgon
Denna kvinna är skrämmande. Hon följer minsta motståndets lag, hon blir "kär" och är inom två veckor beredd att bryta med föräldrar, hylla dödligt våld, klä sig i burka, älska sin roll som producent för jihaddist-söner. I sexton år håller hon på med detta, och trivs! Sen smygtittar hon på teve (haram) och blir meddetsamma kär i en filmstjärna! Då bör hon ha varit en bra bit över trettio... ett fjortisbeteende.
Innan hon hamnade i radikal islam var hon aktiv inom studentvänstern - såklart. Dessa människor är farliga.
Jag uppfattar inte någon ånger hos henne, ingen insikt alls. Tur i alla fall att hon inte kom in på psykologlinjen den där gången. Men nu undervisar hon oskyldiga skolbarn..
Jag mår illa över den här tokan. Medierna verkar inte veta hur de ska hantera henne, ingen vågar fördöma, inte ens höja ett finger. Ingen verkar våga varna andra unga för att agera som hon.
-Men hon tycks i alla fall inte hyllas som hjälte, det får man väl vara djupt tacksam över.

Denna kvinna, kapabel till precis vad som helst, extremt lättmanipulerad, och som kände glädje och stolthet när tretusen människor gick en grym död till mötes (tvillingtornen i USA) har mitt från hjärtat kommande djupa förakt.
Alla andra tycks stå som gapande fån och stirra veligt på häxan. Typiskt ängsligt och fegt, typiskt svenskt.
Citera
2016-03-09, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
Hon flyttade till Stockholm för att hennes hemkommun inte erbjöd någon bra muslimsk friskola. Jag håller med dig Sno. Anna Sundberg är en varulv i fårakläder.

Bara i Sverige kan en militant islamist som växte upp i ett välmående medelklassvillaområde och som dessutom läste enstaka kurser vid universitet, förklara sin radikalisering med att hon träffade en man..blev kär.. och manipulerad..

Allt detta under en internationell kvinnodag ..

Sen byter den här manipulerade lyxhustrun man (visste inte att det var ok för muslimska kvinnor att lämna sina män) för en riktig jihadist. Och fortfarande är det mannen som styr henne..

När tusentalsmänniskor dödades och lemlästades vid attackerna mot WTC (2001) var hon fortfarande för “omogen” (vid 29års åldern) att ifrågasätta sin ideologi..

Nu vill hon styra Sverige och forma Sveriges politik. Så att sådana som hon möter mer förståelse när de väl återvänder..
Citera
2016-03-09, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Denna kvinna är skrämmande. Hon följer minsta motståndets lag, hon blir "kär" och är inom två veckor beredd att bryta med föräldrar, hylla dödligt våld, klä sig i burka, älska sin roll som producent för jihaddist-söner. I sexton år håller hon på med detta, och trivs! Sen smygtittar hon på teve (haram) och blir meddetsamma kär i en filmstjärna! Då bör hon ha varit en bra bit över trettio... ett fjortisbeteende.
Innan hon hamnade i radikal islam var hon aktiv inom studentvänstern - såklart. Dessa människor är farliga.
Jag uppfattar inte någon ånger hos henne, ingen insikt alls. Tur i alla fall att hon inte kom in på psykologlinjen den där gången. Men nu undervisar hon oskyldiga skolbarn..
Jag mår illa över den här tokan. Medierna verkar inte veta hur de ska hantera henne, ingen vågar fördöma, inte ens höja ett finger. Ingen verkar våga varna andra unga för att agera som hon.
-Men hon tycks i alla fall inte hyllas som hjälte, det får man väl vara djupt tacksam över.

Denna kvinna, kapabel till precis vad som helst, extremt lättmanipulerad, och som kände glädje och stolthet när tretusen människor gick en grym död till mötes (tvillingtornen i USA) har mitt från hjärtat kommande djupa förakt.
Alla andra tycks stå som gapande fån och stirra veligt på häxan. Typiskt ängsligt och fegt, typiskt svenskt.

I själva verket är det hon själv som manipulerar. Att skylla på "fjortisbeteende": förälskelse och förvirring när det gäller så här allvarliga saker som att döda oskyldiga människor, kan bara gå hem här i Sverige där återvändande jihadister välkomnas med öppna armar och "utbildas" för att de inte ska känna sig utanför och därmed vara "tvungna" att fortsätta sitt krigande. Dessa människor erbjuds en framtid - samtidigt som de har släkt andra människors framtid för sin ideologins skull..

Det duger inte som ursäkt att hon inte har någon snopp mellan benen och därmed ska betraktas som det "svaga könet".

Hon var uppvuxen och utbildad i Sverige under 21-22år. Inte i Afganistan..

Jag får Helena Benaouda vibbar av den här lilla och oskyldiga lyxhustrun som inte har förstått något under sina 16år som radikal islamist utan har mest tänkt på hur snygg hennes man var..
Citera
2016-03-10, 07:59
Medlem
Hon sitter i Morgonsoffan på SVT nu strax innan kl 8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här