Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-19, 15:22
  #1
Medlem
Hej,
Först och främst flytta tråden om den är felplacerad.
Jag befinner mig på ett ställe långt ifrån närmaste telefon, min egna telefon har absolut ingen täckning.
Dock har jag såväl WiFi som dator. Så jag har en laptop och jag har då e mobil som är uppkopplad till Wifi.
Jag måste ringa en fast telefon, en bekant som har en vanlig telefon det vill säga.
Hur kan jag lösa mitt bekymmer?
PS: Är inte teknisk.
Citera
2015-09-19, 15:26
  #2
Medlem
Grushkas avatar
med Skype kan du ringa till fasta telefoner, fast då kostar det. Så ladda ned Skype till telefonen, och fyll på med pengar.
Citera
2015-09-19, 15:30
  #3
Medlem
frank_pes avatar
Skicka sms / e-mail till personen över internet istället, här har du sidor att skicka gratis från: http://sparalistan.com/sms.html
Citera
2015-09-19, 15:37
  #4
Medlem
Men finns ingen tjänst som erbjuder gratis samtal genom exempelvis datorn eller WiFi?
Citera
2015-09-19, 15:46
  #5
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Men finns ingen tjänst som erbjuder gratis samtal genom exempelvis datorn eller WiFi?
Som Grushka skrev så funkar det med Skype men det blir bara gratis om den man ringer till tar emot samtalet via Skype.
Har du möjlighet att ringa till mobil så blir det också gratis via WhatsApp.
Citera
2015-09-19, 15:57
  #6
Medlem
Går även att ringa via facebook/messenger
Citera
2015-09-19, 15:59
  #7
Medlem
Du får helt enkelt ta dig dit du får täckning.
Citera
2015-09-19, 16:29
  #8
Medlem
Ja fast du kan inte ringa fast telefoni via varesej Whatsappa eller FB...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback