2016-03-05, 00:29
Medlem
Någon som har någon mer info??
Citera
2016-03-08, 10:29
Medlem
F.Costellos avatar
https://minfil.org/L3U8lcb4b1/Hudiks...2016-03-03.pdf
Citera
2016-03-08, 23:05
Medlem
Det står i domen att både V.L och M.S är dömda för brott tidigare, bla V.L för sexuella trakasserier (detta efter mordet!) och M.S för misshandel. Är det någon som sitter på någon information om dessa brott, samt vilka andra brott som dessa personer har begått? Någon som vill dela med sig av domar och/eller FUP angående dessa personer?
Citera
2016-03-09, 12:28
Medlem
F.Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dontargue
Det står i domen att både V.L och M.S är dömda för brott tidigare, bla V.L för sexuella trakasserier (detta efter mordet!) och M.S för misshandel. Är det någon som sitter på någon information om dessa brott, samt vilka andra brott som dessa personer har begått? Någon som vill dela med sig av domar och/eller FUP angående dessa personer?

Släng iväg ett mail till tingsrätten i Hudiksvall och uppge personnummer på de personer du vill ha ut handlingarna om. De svarar i stort sett direkt. Ladda gärna upp här efter
Citera
2016-03-19, 23:19
Medlem
Helt sjukt att straffet var så pass lågt med tanke på hur uppsnittat han blev.. Kolla fup så får ni se hur den lilla blondbögen smög upp bakom han med kniven
Citera
2016-03-20, 13:33
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Costello
https://minfil.org/L3U8lcb4b1/Hudiks...2016-03-03.pdf

Många talade tidigare om att det eventuellt rörde sig om nödvärn.

Jag uppmanar dessa att läsa domen. Försvaret åberopade inte ens nödvärnsbestämmelsen.

Den tilltalade X (åtalet om mord) förnekade ansvar för brott, då denne menade att brottsoffret hade skadat sig på kniven själv när han fallit till marken.

Några av X:s vänner vittnade dock om att X hade huggit brottsoffret. Deras utsagor var trovärdiga enligt TR.

Sätt till omständigheterna ansåg TR att gärningen skulle rubriceras som mord.
Citera
2016-03-20, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Många talade tidigare om att det eventuellt rörde sig om nödvärn.

Jag uppmanar dessa att läsa domen. Försvaret åberopade inte ens nödvärnsbestämmelsen.

Den tilltalade X (åtalet om mord) förnekade ansvar för brott, då denne menade att brottsoffret hade skadat sig på kniven själv när han fallit till marken.

Några av X:s vänner vittnade dock om att X hade huggit brottsoffret. Deras utsagor var trovärdiga enligt TR.

Sätt till omständigheterna ansåg TR att gärningen skulle rubriceras som mord.

Jo det är klart att det kanske handlat om nödvärn, det ska man inte blunda för. Tror inte att någon av dom var särskilt lugn under bråket och båda parterna bidrog nog lika mycket för denna händelse.
Men något mer borde man ha kunnat gjort för GM skull. Det ligger något grovt bakom hans handlingar, och han kanske inte har haft en sådan lätt uppväxt heller om han ser på hans föräldrar :/ Men en behandling inom psyk borde han också ha fått i straffet. även om han kanske inte uppvisade tecken på att vara psykiskt sjuk. Men det jag menar är att någonting har spelat in till att han väljer och slutför en handling med att knivhugga någon.
Citera
2016-03-20, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xleet
Helt sjukt att straffet var så pass lågt med tanke på hur uppsnittat han blev.. Kolla fup så får ni se hur den lilla blondbögen smög upp bakom han med kniven

Har du sett alla filmer?!
Citera
2016-03-21, 01:53
Medlem
F.Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truth1
Har du sett alla filmer?!

Vilka filmer syftar du på?
Citera
2016-03-21, 01:58
Medlem
F.Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xleet
Jo det är klart att det kanske handlat om nödvärn, det ska man inte blunda för. Tror inte att någon av dom var särskilt lugn under bråket och båda parterna bidrog nog lika mycket för denna händelse.
Men något mer borde man ha kunnat gjort för GM skull. Det ligger något grovt bakom hans handlingar, och han kanske inte har haft en sådan lätt uppväxt heller om han ser på hans föräldrar :/ Men en behandling inom psyk borde han också ha fått i straffet. även om han kanske inte uppvisade tecken på att vara psykiskt sjuk. Men det jag menar är att någonting har spelat in till att han väljer och slutför en handling med att knivhugga någon.

Han dömdes till sluten ungdomsvård enligt lagen om sluten ungdomsvård (LSU). För att citera Wikipedia sida om detta:

''Inledningsvis sker vården på en låst avdelning där psykolog, pedagog och behandlare bedömer vilka behov som finns för vård och behandling. De ska ta fram en individuell behandlingsplan, som ska omfatta tiden på institutionen såväl som utslussningen därifrån. Utifrån denna individuella behandlingsplan ges en anpassad vård och behandling.''

Jag håller med dig, han visar inga direkta tecken på att vara psykisk sjuk men jag tror att en ung mördare som denna är i behov av just sådan här vård.
Citera
2016-03-21, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Costello
Vilka filmer syftar du på?

Jag syftar på alla fyra rekonstruktion filmerna.
Vad man också kan läsa i FUB ( med tanke på att personer säger att han blivit " uppsnittad ) är att kniven och dess sårkanal går rätt in och snett nedåt i kroppen, in emot ryggraden. Där den skadat stora kroppspulsådern vilket jag lett till att BO avlidit pga av blodförlust. Det är totalt skitprat att nå tarmar hängt utanför kroppen. Det går att läsa i FUB.

Något jag fortfarande tycker är märkligt om man kollar rek filmer är just sårkanal, då "huvudvittnet är väldigt tydlig med hur Knivhugget skall ha gått till. Hans berättelse stämmer ej överens med sårkanal heller.

Dock anser tingsrätten att han inte kan med säkerhet ha sett exakt hur hugget gått till.

Men, oavsett är vittnet Väldigt tydlig med händelseförloppet.

Edit också är att ingen utav vittnena stod för de det sagt under polisförhör och menade på att det hann pratas mycket innan gripandet av dem skedde och många sa även under rättegång att de är vad det antagit har hänt, men att de inte sett händelsen. Endast ett vittne berättade sin historia ( huvudvittnet ) och även han ändrar en del i berättelsen och nämner att BO " kan ha ramlat men han är inte säker.

Jag har träffat GM ett flertal gånger och trot eller ej är han en jävla trevlig grabb precis som han övriga familj.
Citera
2016-03-23, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truth1
Jag syftar på alla fyra rekonstruktion filmerna.
Vad man också kan läsa i FUB ( med tanke på att personer säger att han blivit " uppsnittad ) är att kniven och dess sårkanal går rätt in och snett nedåt i kroppen, in emot ryggraden. Där den skadat stora kroppspulsådern vilket jag lett till att BO avlidit pga av blodförlust. Det är totalt skitprat att nå tarmar hängt utanför kroppen. Det går att läsa i FUB.

Något jag fortfarande tycker är märkligt om man kollar rek filmer är just sårkanal, då "huvudvittnet är väldigt tydlig med hur Knivhugget skall ha gått till. Hans berättelse stämmer ej överens med sårkanal heller.

Dock anser tingsrätten att han inte kan med säkerhet ha sett exakt hur hugget gått till.

Men, oavsett är vittnet Väldigt tydlig med händelseförloppet.

Edit också är att ingen utav vittnena stod för de det sagt under polisförhör och menade på att det hann pratas mycket innan gripandet av dem skedde och många sa även under rättegång att de är vad det antagit har hänt, men att de inte sett händelsen. Endast ett vittne berättade sin historia ( huvudvittnet ) och även han ändrar en del i berättelsen och nämner att BO " kan ha ramlat men han är inte säker.

Jag har träffat GM ett flertal gånger och trot eller ej är han en jävla trevlig grabb precis som han övriga familj.

I FUB hittar jag bara bilder av rekonstruktionerna. Hur gör man för att se filmerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in