2015-09-21, 23:11
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banjoduell
Eh, ja, men det hann dras "invandrarkortet" ungefär 100 gånger i den här tråden innan.
Jag fattar verkligen inte. En kille är död, borta, och han dödades av en annan kille, flera stycken tom verkar det som, och ni gör allt för att ursäkta och att han blev mördad? Är det på riktigt ingen som inser hur stört det är?

Jo, då! Jag har läst dina inlägg och håller fullständigt med dig! När svenskar mördar en av utländsk härkomst då verkar de närmast ha gjort en god gärning enligt vissa flashbackare. Det är så sjukt att man blir rädd.
Citera
2015-09-21, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Men det är ju så urbota korkat att du sitter och förutsätter saker som du inte har en förbannad aning om. Vad jag förstår är allt som finns rykten. Rykten är ofta osanna. Tror du på fullt allvar att varenda gång en äktsvensk och en invandrare ryker ihop så är det den senares fel?

Själv försöker jag leva efter regeln att bedöma varje enskild person efter hans eller hennes förtjänster och fel oberoende av hudfärg och annat. Jag utgår inte från att det är ett "rasistbrott" bara för att en invandrare blivit utsatt för någonting. Jag utgår inte heller från det motsatta. Jag försöker invänta fakta. I det här fallet kan det mycket väl handla om ett bråk där båda parter var lika goda kålsupare och så ledde en eller flera personers innehav av kniv till en tragisk utgång för alla inblandade. Eller så hade GM förstorat upp nån skitgrej som ingen hederlig människa skulle komma på tanken att attackera med kniv för. Då kan han mycket väl vara en riktig mördare.
Ikea mordet hur ställer du dig till det brottet.Han fick avslag och gick till attack.Tänk om alla skulle göra så när vederbörande inte får stanna.Synpunkter ?
Citera
2015-09-21, 23:39
Medlem
drulmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Ja nästan
I det flesta fall går det att undvika

Vet vi att det gick att undvika i detta fall?
Citera
2015-09-22, 00:01
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somalibogen
Ikea mordet hur ställer du dig till det brottet.Han fick avslag och gick till attack.Tänk om alla skulle göra så när vederbörande inte får stanna.Synpunkter ?

Det har väl inget med denna tråd att göra? Men vad får dig att tro att jag på något vis skulle försvara det?
Citera
2015-09-22, 00:08
Bannlyst
agerandet är fullt förståeligt.

utlänningar är våldsamma och satt ribban i dagens läge.
det ter sig som så att svartskallen tafsar på Svensk tjej?
blir synad av några rådiga Svenskar?

det hade räckt med ett ordentligt kok stryk kan man tycka.

sånt här gör ju utlänningar hela tiden....

glöm inte att Sverige är säkrare än någonsin trots allt
Citera
2015-09-22, 01:15
Medlem
A.Ericssons avatar
Det ska alltså ha varit invandrare som tafsat och försökt våldta en svensk tjej var på dennes pojkvän med vänner gav sig på babben. Ge dessa medaljer istället för straff.
Citera
2015-09-22, 01:25
Medlem
MrAzzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Kan ha varit knivmordet på Max. Anledningen till att han friades var att det inte fanns tillräcklig bevisning på att det var just han som knivade.

I det här fallet måste man hindra att personerna i gänget talar sig samman och det är nog därför det kommer så lite info.

Söderhamn, en gammal industristad är nu en gudsförgäten ragggarhåla med rekordhög ungdomsarbetslöshet. Jag är tyvärr inte förvånad att sån't här händer.

(FB) Dödsmisshandel i Umeå det var denna tråden jag menade.
Citera
2015-09-22, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Ericsson
Det ska alltså ha varit invandrare som tafsat och försökt våldta en svensk tjej var på dennes pojkvän med vänner gav sig på babben. Ge dessa medaljer istället för straff.
Nej så var det inte, hur gärna du än vill.
Citera
2015-09-22, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Nej så var det inte, hur gärna du än vill.

Vad orsakade bråket ?
Citera
2015-09-22, 02:32
Bannlyst
Själv tycker jag att det är rätt patetiskt hur dessa människor på detta forumet sitter och försvarar GM(s). Om det hade vart ett gäng somalier som hade gett sig på två svenska unga killar hade det vart ett jävla liv om hur allting hade vart somaliernas fel. Tvivlar på att ni ens känner någon som helst sympati till killen som blev mördad, tur att folk som er inte får rösta än då ingen av er verkar vara myndig.
Citera
2015-09-22, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balditron
Själv tycker jag att det är rätt patetiskt hur dessa människor på detta forumet sitter och försvarar GM(s). Om det hade vart ett gäng somalier som hade gett sig på två svenska unga killar hade det vart ett jävla liv om hur allting hade vart somaliernas fel. Tvivlar på att ni ens känner någon som helst sympati till killen som blev mördad, tur att folk som er inte får rösta än då ingen av er verkar vara myndig.

Jag håller med dig, och har kontaktad Aftonbladet angående om dom kan spåra upp några som uppmanar ungdomar att mörda folk, får vi se hur långt vi kommer med det.
Citera
2015-09-22, 04:56
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foyle
Begriper inte varför ingen konkret information dyker upp, bara spekulationer ..
Du är på Flashback - Spekulationernas Mecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in