2015-09-20, 17:07
Medlem
RDM90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Det var inte invandrarens kniv.
(FB) Misstänkt mord på 18-åring, jämnårig skadad, Söderhamn 2015-09-19
Citera
2015-09-20, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mayheedz
vadå kysste hans skor, vad är detta för skitsnack???
Du får väl posta det till den som antydde saken.Eller hur.Var inte jag har du ingen koll på strängen.
Citera
2015-09-20, 17:17
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RDM90
Lugn, jag var sarkastisk och återgav det mupparna som försöker försvara GM har skrivit här i tråden. En nappade direkt, trodde du skulle fatta med tanke på ditt kloka inlägg tidigare.
Kan mycket väl ha gått till som du skrev, jag har ingen aning.

Ber om ursäkt. Det börjar bli svårt att skilja sarkastiska ifrån seriösa inlägg, eftersom så många "seriösa" inlägg håller så löjlig kvalitet.

Citat:
Ursprungligen postat av Somalibogen
Har du länk om att det var så.Är du säker att han kröp fram.

Kröp är kanske inte rätt ord, hasade är nog närmare sanningen. Det enda han använde för att ta sig framåt var sina armar, resten av kroppen låg helt avslappnat på marken.
Senast redigerad av Doodi 2015-09-20 kl. 17:20.
Citera
2015-09-20, 17:18
Medlem
RonnyRasks avatar
Har inte hängt med i det här fallet faktiskt.. Vet vi vad som startade bråket? Någon som kan sammanfatta lite kort?
Citera
2015-09-20, 17:22
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Har inte hängt med i det här fallet faktiskt.. Vet vi vad som startade bråket? Någon som kan sammanfatta lite kort?

Ingen vet egentligen någonting än. Det finns många teorier som inte har någon som helst förankring i verkligheten, men det finns ännu ingen i tråden som har bevittnat, eller pratat med någon som har bevittnat händelsen. Inte ens några äkta rykten verkar ha framkommit ännu.

Så att skriva en sammanfattning vore totalt meningslöst.
Citera
2015-09-20, 17:23
Medlem
Vad jag fått höra nu så är det inte första gången samma gäng är på ensamkommande.
Citera
2015-09-20, 17:30
Medlem
Ett gäng 8-10 personer, har gett sig på två personer. I gänget finns en del misslyckade och trasiga individer. Dessa gav sig på två flyktingar de går på samma skola och det har varit bråk förut dessa emellan. Rasistiska wt ungar plus några wannabe huliganer, tydligen supportrar i någon slags grupp som följer Broberg bandylag!!
Samtidigt pågick en gymnasiefest för teknister något hundratal meter från platsen där överfallet skedde. Den som blev skadad sprang till festen där han segnade ned och vakten tillkallade ambulans.
Diverse andra WT folk försöker nu spamma med att det skulle ha varit våldtäckt som föregick dådet.
Citera
2015-09-20, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Ett gäng 8-10 personer, har gett sig på två personer. I gänget finns en del misslyckade och trasiga individer. Dessa gav sig på två flyktingar de går på samma skola och det har varit bråk förut dessa emellan. Rasistiska wt ungar plus några wannabe huliganer, tydligen supportrar i någon slags grupp som följer Broberg bandylag!!
Samtidigt pågick en gymnasiefest för teknister något hundratal meter från platsen där överfallet skedde. Den som blev skadad sprang till festen där han segnade ned och vakten tillkallade ambulans.
Diverse andra WT folk försöker nu spamma med att det skulle ha varit våldtäckt som föregick dådet.

Så de inblandade var inte med på festen i fråga. Jag såg på expressens löpsedel (pappersupplagan) rubrik om att en skolfest spårat ur. Men detta är alltså inte med sanningen överensstämmande?
Citera
2015-09-20, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Så de inblandade var inte med på festen i fråga. Jag såg på expressens löpsedel (pappersupplagan) rubrik om att en skolfest spårat ur. Men detta är alltså inte med sanningen överensstämmande?
Nej det hade inget med detta att göra. Det enda som kan ha hänt är att de inte fick komma in på festen. Fast det har inget med dådet att göra festen var privat. Finns ju fler ställen de inte blir insläppta på. Det är en ganska undanskymd plats med några privata hus i närheten, annars är det kyrkogård och socialkontor närmast.
Citera
2015-09-20, 17:48
Medlem
Vad tror ni straffet blir för de dömda?
Citera
2015-09-20, 18:01
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missroffe
Vad tror ni straffet blir för de dömda?

Alla verkar vara mellan 15-18 så det lär bli ett par månader på någon ungdomsanstalt.
Citera
2015-09-20, 18:01
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAzzi
Om jag inte minns helt fel så friades en man för att ha dödat en annan man genom ett knivhugg i bröstet. Det hände runt 2010 i Umeå, ska se om jag hittar tråden

I de flesta fall där nödvärnsrätten används med dödlig utgång är det en polis som nödgats använda sig av den samma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in