2015-09-19, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somalibogen
Vi behöver inget namn på GM.Han försvarade väl sig.Svenskarna börjar tydligen tröttna på eländet.Så går det när man är glappkäft.
Va de en utböling som blev klippt?
Citera
2015-09-19, 21:23
Medlem
Citat:
Rutten mördare.Varför skriver du så.Vet du hur det gått till.Är ju en skadad är det en svensk eller Bo offret vän.

Jag vet ingenting, jag bara spekulerar.
Citera
2015-09-19, 21:52
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteSturgeon
Denna händelse är givetvis tragisk. Vila i frid!

Även ytterst tragiskt att se människor på detta forum sitta och försöka sopa händelsen under mattan och sedan påstå att det skulle vara att respektera BO, är det verkligen respektfullt att totalt ignorera händelsen och bara sitta tysta med hjärntvättsbrillorna på? Skäms!

Måste även kritisera dom få människor i tråden som anser att det skulle vara "dålig stil" att "hänga ut" dessa pundar-ynglingar, dags att spräcka bubblan och leva&se i den riktiga världen folk.

Detta fall är inte alls tragiskt. Har du varit i Söderhamn någon gång?

Åk dit i ett par dagar och kom sedan tillbaka. Jag kan lova dig att BO inte är någon ängel direkt
Citera
2015-09-19, 21:53
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Ingen som vet hur det gick till? 8 mot 1 låter fegt, men 7 kan ju vara vittnen och bråket kan ha varit 1-mot-1. Det kan t.o.m ha varit i svenskens självförsvar som syrianen dog och att BO är GM i dramat.

Hur som helst tyder det lilla vi vet på att svenskarna är de ruttna mördarna, utredningen får överbevisa den uppfattningen.

Det kan ju ha varit ett slagsmål, flera mot flera varav en dog.
Citera
2015-09-19, 21:53
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ingen som vet hur det gick till? 8 mot 1 låter fegt, men 7 kan ju vara vittnen och bråket kan ha varit 1-mot-1. Det kan t.o.m ha varit i svenskens självförsvar som syrianen dog och att BO är GM i dramat.

Hur som helst tyder det lilla vi vet på att svenskarna är de ruttna mördarna, utredningen får överbevisa den uppfattningen.

Nu anses det dock generellt enligt Europakonventionen att man inte kan frias med åberopande av nödvärnsrätten när utgången är döden. Man får använda våld som inte är uppenbart oförsvarligt sätt till motpartens angrepp m.m. Dödligt våld är i princip alltid uppenbart oförsvarligt, mig veterligen finns det inte ett enda svenskt fall där någon har friats från dödligt våld med åberopande av nödvärnsrätt.

Jag har svårt att tro, att BO utsatte GM för livshotande fara - sett till omständigheterna. Som jag förstått det är den andra personen som fått knivskador BO:s vän och inte GM eller GM:s vän. Utan att spekulera i för mycket så tyder det på att GM/GM:s vänner har varit de som utövat det livsfarliga våldet med tillhygge mot BO och hans vän - inte tvärtom.
Citera
2015-09-19, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Nu anses det dock generellt enligt Europakonventionen att man inte kan frias med åberopande av nödvärnsrätten när utgången är döden. Man får använda våld som inte är uppenbart oförsvarligt sätt till motpartens angrepp m.m. Dödligt våld är i princip alltid uppenbart oförsvarligt, mig veterligen finns det inte ett enda svenskt fall där någon har friats från dödligt våld med åberopande av nödvärnsrätt.

Jag har svårt att tro, att BO utsatte GM för livshotande fara - sett till omständigheterna. Som jag förstått det är den andra personen som fått knivskador BO:s vän och inte GM eller GM:s vän. Utan att spekulera i för mycket så tyder det på att GM/GM:s vänner har varit de som utövat det livsfarliga våldet med tillhygge mot BO och hans vän - inte tvärtom.
Tror du inte Bo offren har gjort något.Tafsat på någons tjej.Det räcker för att bli bråk som urartar sig.Eller varit kaxig som så många av dom är.GM kanske oxå fått mottagit slag eller knivattack. Nu försvarade sig vikingen där av resultatet.
Citera
2015-09-19, 22:07
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av predrift
Jag var på plats när händelsen inträffade och de anhållna är vänner till mina vänner så jag vet vilka som sitter anhållna, inte häktade.

Någon aning om hur/varför bråket startade?
Citera
2015-09-19, 22:14
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Tror du inte Bo offren har gjort något.Tafsat på någons tjej.Det räcker för att bli bråk som urartar sig.Eller varit kaxig som så många av dom är.GM kanske oxå fått mottagit slag eller knivattack. Nu försvarade sig vikingen där av resultatet.

Jag vet inte vad BO kan ha gjort. Det spelar egentligen ingen roll. GM har utan tvekan begått brott och kommer sannolikt också att bli dömd för det.

Alkohol, provokationer och bråk kan inte legitimera en människas död.
Citera
2015-09-19, 22:29
Medlem
LeeVans avatar
Citat:

Kan det anses bekräftat att den överlevande GM handlade i nödvärn?
Citera
2015-09-19, 22:35
Medlem
Otsir63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan

Nej! Om jag förstått det rätt så var den andre skadade/överlevande BO:s vän! De anhållna MGM är alla oskadda.
Citera
2015-09-19, 22:35
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej, hur skulle det kunna vara bekräftat? Pga att en random användare skrev det?
Citera
2015-09-19, 22:53
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Dödligt våld är i princip alltid uppenbart oförsvarligt, mig veterligen finns det inte ett enda svenskt fall där någon har friats från dödligt våld med åberopande av nödvärnsrätt.

Jo dödligt våld har och får användas om nödvändigt med åberopande av nödvärnsrätt. Dock inte mer våld än vad nöden krävde.
Senast redigerad av LeeVan 2015-09-19 kl. 23:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in