Det r inte ltt.
Om du har bil s sov i den.
Dagtid kan det bli kallt att bara sitta still s du behver g mycket/aktivera dig fr att hlla vrmen.
D kan du bli svettig och d det kallnar blir du vldigt kall d svetten blir som kallvatten mot kroppen.
Det blir liksom en ond cirkel.
Hade jag varit i den situationen nu hade jag nog frskt hitta en enslig sommarstuga/vergivet torp och flyttat in. Kanske har den ppen spis? D kan du elda dr.
I pappersinsamlingar i sna dr tunnor utanfr hyreshus kan du hitta tidningar och papper osv du kan ha som tndmaterial.
Se till att ha sg och yxa med dig. Ta med dig ved in som du lter ligga ganska nra elden s det fr vrme och har ngon slags chans att tina. Att elda frusna stockar/trd r r svrt.
Tina vatten frn sn/is i hinkar och tunnor inne i rummet du eldar i.
Du behver koka vattnet fr att dda bakterier osv. Du kan frska sila vattnet eller lta det rinna genom ngra lager tyg eller dylikt. Frsk hitta en rinnande bck med klart vatten och ta det.
Stillastende vatten kan vara mycket dligt.
Frsk tnka praktiskt. Efter ngra dagar/en vecka blir det jobbigt om du inte har ngot praktiskt stt att leva p.
P tal om maten, jag har frskt fiska min mat och det r inte ltt. Du fr nog fiska konstant dygnet runt och kanske inte ens d f ngot napp beroende p var du r. Det kan bli s att du kommer g hungrig lngre perioder.
Konserver r bra. Mycket ris, pasta och dylikt basmat r bra att ha mngder av.
Se till att det inte blir fuktigt bara fr d frstrs det.
Billigt stormkk frn jula/biltema och t-rd. T-rd brinner ganska lnge och ger bra med vrme ocks.
Ombyte av klder r viktigt. Hll ftterna varma. Fryser man om ftterna fryser man om resten av kroppen ocks r mycket vanligt.
Blev en jvla massa brainstorming, hoppas du kan anvnda ngot av det