Citat:
Ursprungligen postat av
garligur
Tycker det var alldeles utmärkt TV-underhållning. Glädjande nog finns det två DVD'er att tillgå, då SVT vägrar visa några repriser.
Skönt att se att bitterfeminismen inte förnekar sig, hade blivit orolig annars.
Då kan jag glädja dig och alla andra med att numera finns även
säsong två att se i sin helhet på svt:s utmärkta Öppet Arkiv.
Det enda kritiken som jag i viss mån kan hålla med om är att det kunde ha förekommit lite fler lättklädda
män i serien. T.e.x i scenerna från stranden eller scenerna från det som skulle föreställa ingången till Knegoffs bastu och solarium. Sedan så utspelar sig serien faktiskt på en
badstrand där folk brukar klä sig i badbyxor och bikini. För övrigt förekommer det också många scener där även badande barnfamiljer syns. Kom också ihåg att serien blev, och är/var väl egentligen menad som, ett slags "hybridprogram" mellan barn/ungdom/vuxen. När de ursprungligen sändes fick de även kritik från människor för att de inte kunde se dem på morgonen, så programmen sändes i repris senare på kvällstid.
Sedan så undrar jag om någon har info om vad det blev av en av mina personliga favoriter i säsong ett, nämligen
Lisa Mattson ??. Hon var där en i den dansgrupp på tre tjejer som i olika "utstyrslar" ofta dansade i samband med musiken som förekom. Särskilt minns jag henne i en låt där tjejerna hade på sig bad-dräkter i olika färger och Lisa hade en härligt ärtig blå sådan, en högt skuren stringvariant som gick in mellan skinkorna, så man kan se hela hennes fina bakdel i all sin prakt. Ja, hon var för övrigt också bara såå snygg. Enligt mitt tycke och smak då förstås