2012-08-28, 00:33
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argtant
De flesta som tittade på detta program gjorde det av en enda anledning och det vet du också. Om man har höga krav på underhållning och humor så skrattar man inte åt detta, det här är ett lågvattenmärke.

De flesta som tittade var ju barn och det finns ju massor med humorprogram med enkla skämt. Jag minns en massa unga tjejer som gick omkring och citerade programmet (något om choklad på danska) Såg de också bara programmet av ett skäl?
Citera
2012-08-30, 09:23
Medlem
att växa upp med DDR-tv i mitten av 80-talet gjorde att jag blev utsvulten på tecknade serier. De gånger som de visade tecknat i Toffelhjältarna var de bästa stunderna i serien. Och Martina. Alltid Martina.
Citera
2012-08-30, 11:48
Avslutad
Citat:
De flesta som tittade på detta program gjorde det av en enda anledning och det vet du också. Om man har höga krav på underhållning och humor så skrattar man inte åt detta, det här är ett lågvattenmärke.

Bullshit. Det har kanske inte åldrats så väl. Men Solstollarna/Toffelhjältarna/Cozmoz var bra barnprogram. Till skillnad från den där japanska skiten som väller in i dag.
Citera
2012-08-30, 13:58
Medlem
Tycker det var alldeles utmärkt TV-underhållning. Glädjande nog finns det två DVD'er att tillgå, då SVT vägrar visa några repriser.

Skönt att se att bitterfeminismen inte förnekar sig, hade blivit orolig annars.
Citera
2012-08-30, 14:07
Medlem
Spy-Xs avatar
Finns ju inte en chans att ett sådant här program hade gjorts eller sänts idag. Det säger en del om bitterfeminismens intåg i Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av Päronbollen
a Och Martina. Alltid Martina.
Haha, varenda liten grabb har nog varit småförälskad i henne!
Senast redigerad av Spy-X 2012-08-30 kl. 14:13.
Citera
2012-08-30, 14:37
Medlem
argtants avatar
"Solstollarna" var ju ett sådant smakfullt program. Som när Ola Ström tittar närmare på Lena PH:s mage sedan bär henne till bastun samtidigt som han slickar sig frenetiskt kring munnen. Eller den katastrofala intervjun med Samantha Fox. Man blir generad bara man ser skiten.
Senast redigerad av argtant 2012-08-30 kl. 14:40.
Citera
2012-08-30, 14:38
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spy-X
Finns ju inte en chans att ett sådant här program hade gjorts eller sänts idag. Det säger en del om bitterfeminismens intåg i Sverige.Haha, varenda liten grabb har nog varit småförälskad i henne!

Tyvärr har du nog en poäng med det. Vi får helt enkelt glädjas åt det material som producerades. Humor av detta slag lyser verkligen med sin frånvaro idag.
Citera
2012-08-30, 14:45
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
"Solstollarna" var ju ett sådant smakfullt program. Som när Ola Ström tittar närmare på Lena PH:s mage och bär henne till bastun samtidigt som han slickar sig frenetiskt kring munnen. Eller den katastrofala intervjun med Samantha Fox. Man blir generad bara man ser skiten.

Som sagt, man ser det man själv vill se. Jag fattar inte varför man ens måste attackera ett tv-program från 80-talet på det sätt som du gör? Det är enligt samma princip som att beklaga sig över Evert Taubes "Flickan i Havanna" från 1922 bara för att den handlar om en prostituerad kvinna, vilket har gjorts vid flertalet tillfällen i olika sammanhang av "rödstrumpe"-feminister.

Att ni orkar.
Citera
2012-08-30, 15:38
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
"Solstollarna" var ju ett sådant smakfullt program. Som när Ola Ström tittar närmare på Lena PH:s mage sedan bär henne till bastun samtidigt som han slickar sig frenetiskt kring munnen. Eller den katastrofala intervjun med Samantha Fox. Man blir generad bara man ser skiten.

Intervjun med Samantha Fox har jag sett och det skulle ju vara sådär. Det var ju en av rollfigurerna som blev alldeles till sig av att se henne.
Citera
2012-08-30, 16:18
Medlem
argtants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Intervjun med Samantha Fox har jag sett och det skulle ju vara sådär. Det var ju en av rollfigurerna som blev alldeles till sig av att se henne.
Tyvärr så tror jag att det var Ola Ström själv som blev till sig av att se henne.
Citera
2012-08-30, 19:54
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Tyvärr så tror jag att det var Ola Ström själv som blev till sig av att se henne.

Nja det var knappast därför han tog på sig glasögon eller drar på sig en peruk.

http://www.youtube.com/watch?v=W0jG3G3ErVY

Samantha Fox har ju sagt en hel del intressant i ämnet sexiga sångerskor där hon menar att de som kritiserar det, är mot kvinnor, medan ingen klagade på Elvis höftrullande. Hon såg det som att de som klagade hade problem med att tjejer utrycker sexualitet.
Citera
2012-08-30, 19:59
Medlem
gato12s avatar
det var här Samantha blev lesbisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in