2015-09-17, 21:10
Medlem
Renspluggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpex
Jag googlade på "alla tidningar sverige"

Jag prövade manuellt på några stampentidningar och några mittmediatidningar. Bland annat Bohuslänningen verkar ge en slags felkod på unvisit

http://unvis.it/bohuslaningen.se/
Citat:
Looks like we couldn't find the content ¯\_(ツ)_/¯

Å andra sidan så gav unvisit inte så mycket mer matnyttigt på startsiden för några mittmediatidningar som st.nu och ltz.se, så jag undrar om det inte kan vara unvisit som inte hittar något som dom anser vara en artikel på huvudsidan och därmed ger en felkod?
Citera
2015-09-17, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash

En "relevant"-plugin borde kunna:
ladda in hela sidan (ett besök registreras)
skala bort skiten (klipp bort all onödig märkning eller plocka ut märkning)
presentera det relevanta (titel och innehåll)

Det går ju emot hela mjukvaran att registrera en sidvisning. Den heter ju unvisit av en anledning.

Med en plugin menade jag att man har en hook som plockar upp URLer till uppgivna adresser och istället visar en cachad sida av dem. Man skulle till exempel kunna ha en distribuerad lagring av alla dessa sidor, men det är en del jobb bakom att få det bra. Dessutom skulle ju en sådan vara sidagnostisk och kunna användas efter användarens önskemål.
Kanske bättre att starta en egen tråd om alternativ och utvecklingsidéer för det här.
Citera
2015-09-17, 21:23
Medlem
nedboys avatar
Varför inte bara använda adblock plus?
Citera
2015-09-17, 21:26
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eodnhoj
Kanske bättre att starta en egen tråd om alternativ och utvecklingsidéer för det här.

Jo, gillar konceptet. PM länk sen.
Senast redigerad av hashflash 2015-09-17 kl. 21:29.
Citera
2015-09-17, 21:29
Medlem
Renspluggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Varför inte bara använda adblock plus?

Det ger fortfarande en sidvisning per läsare i tidningens statistik, tidningen kan då hävda x-antal läsare för annonsörerna. Med unvisit så blir det bara en läsare per artikel som delas därifrån något som förhoppningsvis orsakar inkomstbortfall för tidningen.

Citera
2015-09-17, 23:51
Medlem
Vore kul om även aftonbladet och expressen börjar blockera Unvis.it. Jag skulle se det som ett direkt erkännande ifrån svenska journalister, hur ont om pengar de har och att de börjar bli desperata men att man aldrig kommer vika ifrån sin värdegrund och ståndpunkt gällande integration och invandring till Sverige.

Skriver de ut någonting neutralt kanske de också blir allt mer populära. Livets hårda sanning.
Citera
2015-09-18, 00:12
Medlem
Havremopedens avatar
Vi får väl helt enkelt programmera lite nya grejer att använda för att förstöra så mycket för blaskorna

Så svårt är det inte, och jag garanterar att vi sitter på mer kunskap en aftonbladets fula äckliga jävla programmerare..

DÖD ÅT TIDNINGARNA!
Citera
2015-09-18, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Äh, jag säger ju att de lever i tron att jag besökte sidan. Mitt besök registreras och de kan casha in sina smutsiga reklampengar.

Nej, som unvis.it presenterar sidan nu. Bara titel och innehåll, inte mer eller mindre. Med en lista på sidor som triggar "relevant"-plugin kan man med gott samvete klicka på alla länkar som tar en till avgrundssajterna. Man får helt enkelt bara upp det relevanta.

En "relevant"-plugin borde kunna:
ladda in hela sidan (ett besök registreras)
skala bort skiten (klipp bort all onödig märkning eller plocka ut märkning)
presentera det relevanta (titel och innehåll)

Denna funktion finns redan inbyggd i Firefox:
https://support.mozilla.org/sv/kb/fi...free-web-pages

Och även för Safari (åtminstone för IOS):
http://www.imore.com/safari-reader-v...-accessibility
Citera
2015-09-18, 01:04
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jobbar fortfarande inte med media.
Sluta läs, fine. Men att gratisåka, wtf är det?
Som sagt, hoppas alla tidningar löser detta. Skulle aldrig falla mig in att unvisa tex Avpixlat om jag länkar dit, det är deras artikel, de ska ha cash.

aftonhoran ska inte ha en endaste jävla krona mer.
Citera
2015-09-18, 01:16
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christallqhulaaa
aftonhoran ska inte ha en endaste jävla krona mer.

Ok? Läs inte då.
Helvete vad jag hatar Peugeot, men jag ska köra en. OCH DET SKA VARA GRATIS! För Peugeot ska dö. Men jag vill köra den först. Gratis.
Citera
2015-09-18, 01:18
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jobbar fortfarande inte med media.
Sluta läs, fine. Men att gratisåka, wtf är det?
Som sagt, hoppas alla tidningar löser detta. Skulle aldrig falla mig in att unvisa tex Avpixlat om jag länkar dit, det är deras artikel, de ska ha cash.

Trodde ju inte i min vildaste fantasi att jag någonsin skulle hålla med Dofterna om något
Men så är är det, läser man en artikel så ska man inte smita undan reklamen som möjliggjort artikeln som man läser. Det blir lite en paradox här.
Citera
2015-09-18, 01:21
Medlem
Jag märkte för ett par dagar sedan att en Expressenartikel förlorade ca 2/3 av sin text med unvis.it. Jag var ouppmärksam och råkade klicka på en vanlig länk och läste då artikeln i original. Sedan när jag skulle länka vidare till kompisar, med unvis.it, upptäckte jag detta fenomen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in