2015-09-18, 01:34
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christallqhulaaa
aftonhoran ska inte ha en endaste jävla krona mer.

Ja, samhället kan bara bli bättre om tidningar som Aftonbladet och Expressen försvinner, det inser givetvis alla som har högre IQ än en babian.

Unvis.it är utmärkt. Generellt tycker jag man ska betala för sig när det gäller konst och kultur men kvällstidningar är inte konst eller kultur. Kvällstidningar är bajs.

Bajs betalar man inte för.
Senast redigerad av Nordanvindarna 2015-09-18 kl. 02:05.
Citera
2015-09-18, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eodnhoj
Om det visar sig att det är så kommer troligtvis unvis.it att justera hur de cachar sidorna. Det är ju väldigt lätt gjort och frågan är ju om det kanske tillochmed skulle kunna leda till en browserplugin som automatiskt pekar om länkar på extrema sidor som Aftonbladet till cachade versioner.

Hmm. Vore nästan ett kul projekt när jag tänker på det.
Historik och diffar skulle kunna vara intressant i vissa fall.
Citera
2015-09-18, 03:09
Medlem
Grisbrottarens avatar
Har noterat under en längre tid att det blivit svårare att använda unvis.it, men inte omöjligt.
För kanske ett halvår sedan slutade länkarna från twitter (t.co) att fungera, när jag högerklickade och använde chrome-tillägget. Men av en slump märkte jag att jag kunde få upp sidan efter en eller några fler omladdningar.
Har TS kört skriptet med bara en laddning eller med omladdningar också?

Kom just utan problem in på en sida på Dala-demokraten på första, men har inte provat andra.

Däremot märkte jag för någon vecka sedan att en sida (Dagens Samhälle?) gjorde om unvis.it/ till unvis.it automagiskt och gav en helt fuckad url som inte laddade något alls.

Något är på gång som sätter käppar i hjulet för unvis.it, men tror inte det än är så allvarligt som TS beskriver.
Citera
2015-09-18, 03:54
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Sluta läsa då? Vi behöver mer media, inte mindre. Förstår du inte det?

Jag behöver inte mer ljug- och propagandamedia. Vad skulle det behövas till? Om jag kan läsa det gratis, så läser jag vissa saker av det (som t.ex. när någon länkar till det utifrån ett diskussionsämne). Om jag inte kan läsa det gratis, så kommer jag strunta i att läsa det. Oavsett vilket kommer de inte tjäna pengar på mig.

Sedan borde tvånget att finansiera regimens propagandakanaler upphöra. Däremot betalar jag ibland för kvalitetsmedia, vilket huvudsakligen brukar vara utländsk massmedia eller smalare media i Sverige (i första hand vetenskapstidningar, tidningar som Läkartidningen och möjligtvis i viss mån annat löst, som t.ex. Axess Magasin). Det är inte mitt fel att svensk gammelmedia i första hand består av extremt ensidig, unisont ljugande propagandamedia på allra lägsta tänkbara intellektuella nivå, lika lite som det är mitt fel om du är för okunnig och/eller svagbegåvad för att märka det. På vilket sätt skulle det vara vinst att ha ännu mer av exakt samma skit? Jag skulle gärna bli av med alla svenska dagstidningar i utbyte mot en endaste mediaprodukt som istället håller en någorlunda nivå ifråga om korrekt och neutral nyhetsrapportering. När det gäller vissa saker, så ligger inte bara värdet helt och hållet kring kvalitet istället för kvantitet, utan en stor kvantitet av något undermåligt är t.o.m. samhällsskadligt.
Citera
2015-09-18, 07:07
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Ja, samhället kan bara bli bättre om tidningar som Aftonbladet och Expressen försvinner, det inser givetvis alla som har högre IQ än en babian.

Unvis.it är utmärkt. Generellt tycker jag man ska betala för sig när det gäller konst och kultur men kvällstidningar är inte konst eller kultur. Kvällstidningar är bajs.

Bajs betalar man inte för.

Om du ska lukta på mitt bajs så får du betala, varför skulle du ha rätten till vad jag skapat?
Citera
2015-09-18, 07:14
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag behöver inte mer ljug- och propagandamedia. Vad skulle det behövas till? Om jag kan läsa det gratis, så läser jag vissa saker av det (som t.ex. när någon länkar till det utifrån ett diskussionsämne). Om jag inte kan läsa det gratis, så kommer jag strunta i att läsa det. Oavsett vilket kommer de inte tjäna pengar på mig.

Sedan borde tvånget att finansiera regimens propagandakanaler upphöra. Däremot betalar jag ibland för kvalitetsmedia, vilket huvudsakligen brukar vara utländsk massmedia eller smalare media i Sverige (i första hand vetenskapstidningar, tidningar som Läkartidningen och möjligtvis i viss mån annat löst, som t.ex. Axess Magasin). Det är inte mitt fel att svensk gammelmedia i första hand består av extremt ensidig, unisont ljugande propagandamedia på allra lägsta tänkbara intellektuella nivå, lika lite som det är mitt fel om du är för okunnig och/eller svagbegåvad för att märka det. På vilket sätt skulle det vara vinst att ha ännu mer av exakt samma skit? Jag skulle gärna bli av med alla svenska dagstidningar i utbyte mot en endaste mediaprodukt som istället håller en någorlunda nivå ifråga om korrekt och neutral nyhetsrapportering. När det gäller vissa saker, så ligger inte bara värdet helt och hållet kring kvalitet istället för kvantitet, utan en stor kvantitet av något undermåligt är t.o.m. samhällsskadligt.

Bidragsfyllo, varför åker du snålskjuts på mig? Tycker du borde åka hem till ditt land, orkar inye försörja dig med läsning.
Jag skulle aldrig unvisa en artikel från tex Nordfront(bara som exempel) om de skrev den så är det deras fulla rätt att tjäna kosing ifall jag nu ska läsa.
Ryggradslösa parasiter ger jag inte mycket för. Fy!
Citera
2015-09-18, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanLa
Historik och diffar skulle kunna vara intressant i vissa fall.

En ypperlig idé.
Citera
2015-09-18, 07:32
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Om du ska lukta på mitt bajs så får du betala, varför skulle du ha rätten till vad jag skapat?
Se det som en återbetalning för alla år av direkt presstöd, slopad reklamskatt och sänkt mervärdeskatt så känns det nog bättre.
Citera
2015-09-18, 07:56
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan
Se det som en återbetalning för alla år av direkt presstöd, slopad reklamskatt och sänkt mervärdeskatt så känns det nog bättre.

Vet du hur mycket AB har i presstöd?
Dina argument håller inte, ifall de gjorde det så skulle jag kunna göra allt gratis.
Citera
2015-09-18, 08:04
Medlem
Citat:
Man får vara rätt konstig, kanske kommunist, ifall man inte vill ha ett fritt och levande medielandskap.

Vi har inte ett fritt medielandskap, utan en stor enfaldig enkelriktad kommersiell monopolmarknad där jättekoncerner har åsiktsmonopol och förser dumma människor men smaklöst dravel vid sidan av uppfostran längs en extremt smal åsiktskorridor.

Unvi.it är ett gerillakrig mot detta maktmonopol inte mot mindre mediaföretag som ger oss den information som de stora vrakar eller blockerar.
Citera
2015-09-18, 08:21
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rensplugg
Det ger fortfarande en sidvisning per läsare i tidningens statistik, tidningen kan då hävda x-antal läsare för annonsörerna. Med unvisit så blir det bara en läsare per artikel som delas därifrån något som förhoppningsvis orsakar inkomstbortfall för tidningen.

Vad händer om man använder blockerare som typ Ghostery? Registreras ens besök på sidan fortfarande? Jag kör själv med Ghostery och Adblock+ har allt blockerat.
Citera
2015-09-18, 08:39
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rensplugg
Det ger fortfarande en sidvisning per läsare i tidningens statistik, tidningen kan då hävda x-antal läsare för annonsörerna. Med unvisit så blir det bara en läsare per artikel som delas därifrån något som förhoppningsvis orsakar inkomstbortfall för tidningen.

Så för dig så handlar det om att du inte kan tänka dig att betala för tjänster när de har andra politiska åsikter än vad du har?

Är det vad unvis-kampen handlar om så skulle jag se det som ett demokratiproblem jag hoppas vi blir av med. Låter som du vill ha ett Kina efter dina åsikter. Vad hemskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in