Citat:
Ursprungligen postat av
Dofterna
Sluta läsa då? Vi behöver mer media, inte mindre. Förstår du inte det?
Jag behöver inte mer ljug- och propagandamedia. Vad skulle det behövas till? Om jag kan läsa det gratis, så läser jag vissa saker av det (som t.ex. när någon länkar till det utifrån ett diskussionsämne). Om jag inte kan läsa det gratis, så kommer jag strunta i att läsa det. Oavsett vilket kommer de inte tjäna pengar på mig.
Sedan borde tvånget att finansiera regimens propagandakanaler upphöra. Däremot betalar jag ibland för kvalitetsmedia, vilket huvudsakligen brukar vara utländsk massmedia eller smalare media i Sverige (i första hand vetenskapstidningar, tidningar som
Läkartidningen och möjligtvis i viss mån annat löst, som t.ex.
Axess Magasin). Det är inte mitt fel att svensk gammelmedia i första hand består av extremt ensidig, unisont ljugande propagandamedia på allra lägsta tänkbara intellektuella nivå, lika lite som det är mitt fel om du är för okunnig och/eller svagbegåvad för att märka det. På vilket sätt skulle det vara vinst att ha ännu mer av exakt samma skit? Jag skulle gärna bli av med alla svenska dagstidningar i utbyte mot en endaste mediaprodukt som istället håller en någorlunda nivå ifråga om korrekt och neutral nyhetsrapportering. När det gäller vissa saker, så ligger inte bara värdet helt och hållet kring kvalitet istället för kvantitet, utan en stor kvantitet av något undermåligt är t.o.m. samhällsskadligt.