2018-03-17, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Kan Gud förlora i nästa val, och någon annan bestämmer?
Det är nog du som ska sluta snacka skit. Sluta jämför en evig allsmäktig diktator med människors framvalda ledare.
Människor är inte odödliga som Gud, så människor är tvungna att lämna ifrån sig makten. Hur än maktstrukturen ser ut, så begränsar delegering INTE makten hos den som har makten. Det är poängen, och sluta snacka skit nu för det är OT.
Citera
2018-03-17, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Människor är inte odödliga som Gud, så människor är tvungna att lämna ifrån sig makten. Hur än maktstrukturen ser ut, så begränsar delegering INTE makten hos den som har makten. Det är poängen, och sluta snacka skit nu för det är OT.
Ja, det är i stort sett alltid OT att jämföra Gud med regeringar. Eller i alla fall en väldigt falsk jämförelse.
Citera
2018-04-04, 03:20
Medlem
Att sälja sin själ till Satan.

Hej,

Jag måste först och främst säga att att jag tycker att det är hemskt att folk säljer sin själ till Satan.

Nu ställer jag dessa frågor endast till folk som vet om att detta är något som går att göra.

1. Hur säljer man sin själ till Satan?

2. Är de som säljer sin själ till Satan medvetna om att de kommer att hamna i helvetet?

3. Om de är medvetna om att de kommer att hamna i helvetet om de säljer sin själ till Satan, hur kan de leva, ha det bra etc utan att bli paranoida, hamna i djup depression etc eftersom helvetet väntar?

4. Deras jobb är att få med sig så många själar som möjligt till helvetet så... om en rockstjärna som sålt sin själ till Satan och sjunger anti krist musik till sina fans så att de hakar på en anti krist livstil så att Satan får deras själ... måste inte rockstjärnan hata sina fans denne sjunger till eftersom det hade vart svårt att älska folk man medvetet drar till helvetet?

5. Är ritualmord obligatoriskt inför att sälja sin själ till Satan?

Tack!
Senast redigerad av VintageGermany 2018-04-04 kl. 03:38.
Citera
2018-04-04, 04:30
Medlem
Freebss avatar
Först måste du skriva ett brev till Satan själv. Säg att du vill sälja din själ mot en burk senapssill, det gillar han.

Sen kan du kliva ut ur din skeva jävla uppfattning om saker om ting och kliva in i verkligheten.
Citera
2018-04-04, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freebs
Först måste du skriva ett brev till Satan själv. Säg att du vill sälja din själ mot en burk senapssill, det gillar han.

Sen kan du kliva ut ur din skeva jävla uppfattning om saker om ting och kliva in i verkligheten.
Om du bara visste vännen!
Citera
2018-04-04, 04:39
Medlem
Freebss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VintageGermany
Om du bara visste vännen!
Jag vet allt, jag är både Satan & din frälsare.
Citera
2018-04-04, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freebs
Jag vet allt, jag är både Satan & din frälsare.
Du vet allt men ändå ställer du en massa frågor på flashback? fucking logic!
Citera
2018-04-04, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VintageGermany
Hej,

Jag måste först och främst säga att att jag tycker att det är hemskt att folk säljer sin själ till Satan.

Nu ställer jag dessa frågor endast till folk som vet om att detta är något som går att göra.

1. Hur säljer man sin själ till Satan?

2. Är de som säljer sin själ till Satan medvetna om att de kommer att hamna i helvetet?

3. Om de är medvetna om att de kommer att hamna i helvetet om de säljer sin själ till Satan, hur kan de leva, ha det bra etc utan att bli paranoida, hamna i djup depression etc eftersom helvetet väntar?

4. Deras jobb är att få med sig så många själar som möjligt till helvetet så... om en rockstjärna som sålt sin själ till Satan och sjunger anti krist musik till sina fans så att de hakar på en anti krist livstil så att Satan får deras själ... måste inte rockstjärnan hata sina fans denne sjunger till eftersom det hade vart svårt att älska folk man medvetet drar till helvetet?

5. Är ritualmord obligatoriskt inför att sälja sin själ till Satan?

Tack!

1: När kontraktet är påskrivet.

2/3: Djävulen lurar de genom allt de får här i denna värld. De får massa beröm,pengar,kändisskap,droger,sex m.m De slutar tänka på efterlivet och lever i stunden. De tänker med största sannolikhet på att de kommer att hamna i helvetet för alltid efter detta liv,men de väljer fortfarande allt vad denna värld har att erbjuda,tack vare djävulen.

4: Ja det är djävulens plan. Han använder de personer som väljer att sälja honom sin själ till att göra detta. Om du kollar t.ex på Britney spears när hon lyfter upp en orm i en musikvideo och sjunger ``I`m a slave for you``. Hon menar att hon är en slav för djävulen.

Samma sak när Kanye West sa under en konsert att han sålt sin själ till djävulen(finns på youtube). Han sa: ``I sold my soul to the devil, i know it was a crappy deal,but at least it was with a free happy meal``. Han menar att han vet att det inte var en bra deal,men han fick något för det iallafall(han menar kändiskap,folk dyrkar honom,massa pengar,beröm,sex o.s.v).

5: Ja. Man måste göra det när man kommer till toppen. För att tjäna de stora pengarna.

Vill tillägga att det finns mycket mycket saker de gör. Mörka saker som ingen vill veta. T.ex. när Hillary Clintons email läckt ut så fick man reda på att hon var en pedofil. Finns en sak som heter ``Pizza Gate``, där kända rika personer beställer småbarn hem för att våldta dem. Här pratar Alex Jones om detta hos Joe Rogan Pod cast:

https://www.youtube.com/watch?v=UZPCp8SPfOM
Citera
2018-04-04, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetaBeta
1: När kontraktet är påskrivet.

2/3: Djävulen lurar de genom allt de får här i denna värld. De får massa beröm,pengar,kändisskap,droger,sex m.m De slutar tänka på efterlivet och lever i stunden. De tänker med största sannolikhet på att de kommer att hamna i helvetet för alltid efter detta liv,men de väljer fortfarande allt vad denna värld har att erbjuda,tack vare djävulen.

4: Ja det är djävulens plan. Han använder de personer som väljer att sälja honom sin själ till att göra detta. Om du kollar t.ex på Britney spears när hon lyfter upp en orm i en musikvideo och sjunger ``I`m a slave for you``. Hon menar att hon är en slav för djävulen.

Samma sak när Kanye West sa under en konsert att han sålt sin själ till djävulen(finns på youtube). Han sa: ``I sold my soul to the devil, i know it was a crappy deal,but at least it was with a free happy meal``. Han menar att han vet att det inte var en bra deal,men han fick något för det iallafall(han menar kändiskap,folk dyrkar honom,massa pengar,beröm,sex o.s.v).

5: Ja. Man måste göra det när man kommer till toppen. För att tjäna de stora pengarna.

Vill tillägga att det finns mycket mycket saker de gör. Mörka saker som ingen vill veta. T.ex. när Hillary Clintons email läckt ut så fick man reda på att hon var en pedofil. Finns en sak som heter ``Pizza Gate``, där kända rika personer beställer småbarn hem för att våldta dem. Här pratar Alex Jones om detta hos Joe Rogan Pod cast:

https://www.youtube.com/watch?v=UZPCp8SPfOM
Jag vet om allt du skrivit...

Jag var mer ute efter mer detaljerade svar...

Sen så lyssnar jag inte på Alex Jones eftersom han är en kontrollerad opposition...
Citera
2018-04-04, 06:35
Medlem
StenSaxPungs avatar
Vad säger bibeln om detta? Kan man enligt bibeln ens genomföra själva affären?
Citera
2018-04-04, 07:11
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StenSaxPung

Inte om du pratar om kristendom men pratar vi Islam så har alla idioter som står bakom religionen sålt sin själ till satan.
Citera
2018-04-04, 07:15
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StenSaxPung

Nya Testamentet är ju väldigt klar vad som gäller.
För att få evigt liv så måste man ha Jesus.
Har man inte Jesus så är man förlorad.
Vad som händer om man är förlorad vet väl ingen exakt egentligen.
Jag har svårt att tro att bara för att man inte tror på Gud så skall man brinna i evig tid.
Det känns ju motbjudande bisarrt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in