2018-02-18, 21:24
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejr
Ugnsstekt falukorv är också en annan underskattad maträtt lätt att göra och förbannat mycket godare än makaroner och korv.

Tror att jag skrivit det förut, men testa att hälla salsa över korven innan du skickar in den i ugnen. Tacosås funkar också, men är rinnigare och inte lika bra. Smaken blir lika bra vilken du än väljer.
Citera
2018-02-18, 21:26
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scillavanilla
Snabbnudlar med orientalisk smak.

Snabbnudlar slinker väl ner ibland, men orientalisk smak har jag aldrig stött på. Har du en bild eller namn på tillverkare så man vet vilken du menar? Vore kul att testa.
Citera
2018-02-20, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Hej.

Jag har förstått att ärtsoppan är mycket underskattad, i alla fall inom min bekantskapskrets. Själv tycker jag att ärtsoppa är det bästa som finns. Jag brukar skiva ner lite falukorv och tillsätta kryddor, men även vanlig ärtsoppa är jättegott. Knäckebröd och mjölk till.

Vilken är din mest underskattade maträtt eller dryck men som du ändå gillar skarpt?

Nudlar, fast den nudelrätten som man köper i ett hak som Kung Fu Pandas pappa äger.
Citera
2018-03-03, 08:19
Medlem
Kålpudding is the shit, känns som om jag är den enda som hyllar denna eminenta rätt.

Ja, och så kalvsylta förstås.
Citera
2018-03-03, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Censurfilter
Kålpudding is the shit, känns som om jag är den enda som hyllar denna eminenta rätt.

Kalvsyltan kan du behålla för dig själv, men kålpudding är ju grymt gott. Jag brukar experimentera med den och ha i saker som hackat äpple, vitt bröd, russin, sirap osv.

Men andra maträtter som folk verkar ha glömt hur goda de är, är klimp och nässelsoppa. Har man överblivet potatismos i klimpen så blir den så himla fluffig och god.
Citera
2018-03-03, 08:45
Medlem
KajMunks avatar
Mitt guilty pleasure är Flygande Jakob. Tror det var 80-talet som den var populär.
Citera
2018-03-04, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KajMunk
Mitt guilty pleasure är Flygande Jakob. Tror det var 80-talet som den var populär.
*dreglar* Måste göra den, är ju bara så gott. Men använder saltade cashews istället för jordnötter.
Citera
2018-03-04, 08:37
Medlem
Skulle vilja påstå att många rätter ni nämner inte alls är underskattade utan väldigt vanliga än i Svenska köket både hemma hos folk och på lunchrestauranger.

En svensk klassiker som jag dock skulle vilja påstå är underskattad och lagas alldeles för sällan är Dillkött
Citera
2018-03-05, 01:39
Medlem
MrGreyspoon13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Skulle vilja påstå att många rätter ni nämner inte alls är underskattade utan väldigt vanliga än i Svenska köket både hemma hos folk och på lunchrestauranger.

En svensk klassiker som jag dock skulle vilja påstå är underskattad och lagas alldeles för sällan är Dillkött

Dillkött alla dagar i veckan! Skulle (åter) vilja slå ett slag för riktig Gubbröra.
Citera
2018-03-06, 23:31
Medlem
Tenedors avatar
Som flera andra nämnt i tråden är blodpudding fantastiskt gott. Gärna med skolmatsalens potatisbullar till. Inga lingon, ingen mjölk. Bara blodpudding och potatisbullar med ett glas vatten. Man blir hungrig av tanken.

Fiskbullar är en annan personlig favorit. Det var några år sedan jag åt det senast, men fiskbullar i dillsås över kokt potatis med extra dill är svårslaget!

Citat:
Ursprungligen postat av grabbh
nudlar, fyfan så god biffsmaken är.

Pinsamt gott att svina ner sig i några sådana ibland. Det erkänner man inte gärna för sina kompisar!

Citat:
Ursprungligen postat av Censurfilter

Ja! Kalvsylta! Jag köper på mig löjliga mängder när ursäkter finns, typ jul. Med lite rödbetor är det nästan en festmåltid!
Citera
2018-03-09, 00:45
Medlem
Hemmagjord mos och köttbullar är sjukt gott!
Citera
2018-03-10, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrHumble1
Hemmagjord mos och köttbullar är sjukt gott!

Fast köttbullar kan knappast vara den mest underskattade maträtten? Med tanke på att det är en av de vanligaste och populäraste rätterna här i Sverige. Så hur resonerar du när du anser att hemmagjort mos och köttbullar är underskattat? Att folk köper frysta, färdiga köttbullar gör det knappast mer underskattat med hemmagjorda köttbullar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in