2015-09-20, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Beror helt på vart du är, I tex heron city har jag hört kastas det ut folk från biografer varenda dag av ordningsvakter.

Har varit på Heron City väldigt ofta och sett på bio, fredagkvällar och lördagkvällar. Aldrig några "ovana biobesökare" som spårat ut men å andra sidan så har jag inte sett filmer som intresserar "ovana biobesökare" heller.
Citera
2015-09-20, 21:22
Medlem
Ironiskt att SF agerar precis som de fördomsfulla poliserna i filmen.
Citera
2015-09-24, 23:01
Medlem
DEVGRUs avatar
Då var det dags igen, samma film tro?

http://www.sydsvenskan.se/malmo/poli...stok-i-salong/
Citera
2015-09-25, 02:05
Medlem
bajsfittkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEVGRU
Då var det dags igen, samma film tro?

http://www.sydsvenskan.se/malmo/poli...stok-i-salong/
Haha vilken ironi, de förnekar sig inte.

Sf kan officiellt såklart inte svara på detta....
Citera
2015-09-29, 18:43
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Filmen Warriors, som tagits upp, kanske ses som tramsig idag med tanke på de olika gängens kläder och så. Men det var faktiskt en helt korrekt skildring. På den tiden hade gängen i New York sådana kläder. Allt ifrån de olika västarna till de olika uniformsliknande utseendena. De olika gängen gjorde allt för att utmärka sig. Det fanns t.o.m. gäng som uteslutande gick klädda i Ralph Lauren-kläder!!! Just det ja - Ralph Lauren!
Typ ? Jag har sett att gängen i Detroit hade fräsiga sweaters.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2015-09-29 kl. 19:05.
Citera
2015-09-30, 05:15
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Typ ? Jag har sett att gängen i Detroit hade fräsiga sweaters.
Ja, den första bilden är ju en direkt förlaga till Warriors-gänget.

Det med sweaters var ju ett kul initiativ jag inte hade läst om.

Det finns även några dokumentärfilmer om dessa storstadsgäng från 70-talen. Både med klipp från då, och med intervjuer från nu (dvs nu levande medlemmar som minns sina fornstora dagar).

Jag läste också om en socialantropolog som följde med ett gäng och forskade på dem. Och efter den blev klar och skulle presenteras stort så bjöd hon med några representanter för gänget att komma dit och titta, hon köpte tågbiljetter och bokade hotell etc för det var i en annan stad.
När hon kom till deras hotellrum för att hämta upp dem så såg hon de tuffa gängkrigarna stå därinne på rummet med sina medhavda rese-strykjärn strykandes sina byxor med pressveck och stärkelse.
Så mycket stärkelse att byxorna kunde stå själv faktiskt.

Ralph Lauren-gänget:
http://www.theguardian.com/lifeandst...s-ralph-lauren

http://www.classicnystreetgangs.com/thelolifes.htm

Angående Ralph Lauren-gänget så brukade de visst raida närliggande kommuners köpcentrum för att få tag på nya Ralph Lauren-uniformer.
Men kläderna användes knappt ens till vardags. De hängde alltid inplastade fint inne i garderober, och fick aldrig någonsin bli smutsiga eller se ut som att de var använda. De bytte plagg flera gånger om dagen, alltid olika för olika sociala kontext.

"They keep most of their items in zip lock bags and plastic protective covers – it's pretty intense. One day when I was shooting it was super hot and they didn't want to wear certain pieces because they were afraid they might sweat and ruin them. I have been getting texts from a few of these guys complaining to me that they ruined some valuable pieces while shooting."
Citera
2015-09-30, 15:49
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Ja, den första bilden är ju en direkt förlaga till Warriors-gänget.

Det med sweaters var ju ett kul initiativ jag inte hade läst om.

Det finns även några dokumentärfilmer om dessa storstadsgäng från 70-talen. Både med klipp från då, och med intervjuer från nu (dvs nu levande medlemmar som minns sina fornstora dagar).

Jag läste också om en socialantropolog som följde med ett gäng och forskade på dem. Och efter den blev klar och skulle presenteras stort så bjöd hon med några representanter för gänget att komma dit och titta, hon köpte tågbiljetter och bokade hotell etc för det var i en annan stad.
När hon kom till deras hotellrum för att hämta upp dem så såg hon de tuffa gängkrigarna stå därinne på rummet med sina medhavda rese-strykjärn strykandes sina byxor med pressveck och stärkelse.
Så mycket stärkelse att byxorna kunde stå själv faktiskt.

Ralph Lauren-gänget:
http://www.theguardian.com/lifeandst...s-ralph-lauren

http://www.classicnystreetgangs.com/thelolifes.htm

Angående Ralph Lauren-gänget så brukade de visst raida närliggande kommuners köpcentrum för att få tag på nya Ralph Lauren-uniformer.
Men kläderna användes knappt ens till vardags. De hängde alltid inplastade fint inne i garderober, och fick aldrig någonsin bli smutsiga eller se ut som att de var använda. De bytte plagg flera gånger om dagen, alltid olika för olika sociala kontext.

"They keep most of their items in zip lock bags and plastic protective covers – it's pretty intense. One day when I was shooting it was super hot and they didn't want to wear certain pieces because they were afraid they might sweat and ruin them. I have been getting texts from a few of these guys complaining to me that they ruined some valuable pieces while shooting."
Hårda killar! Jag rekommenderar även att du botaniserar bland gängens visitkort. (Måste även rätta mig själv. I Chicago hade de visst sweaters också.)
Citera
2015-10-07, 18:16
Medlem
murmansk3s avatar
såg filmen när den hade premiär i Uppsala då jag också hann uppskatta att ca 70% av besökarna till denna visning var av uppenbar utländsk härkomst

result: det var tyst
Citera
2021-05-31, 12:08
Bannlyst
Någon som kommer ihåg hur det var när The Warriors gick upp då när den kom? Jag har iaf. förstått det som att det var väldigt hätskt stämning på de biografer där den visades redan då, att foaljéer ska ha slagits sönder osv.
Citera
2021-05-31, 13:28
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karm13
Någon som kommer ihåg hur det var när The Warriors gick upp då när den kom? Jag har iaf. förstått det som att det var väldigt hätskt stämning på de biografer där den visades redan då, att foaljéer ska ha slagits sönder osv.
Om du menar den från '79 så minns jag.

Inte så mycket från bigraferna (jag själv aldrig såg filmen) som jag vet om, men däremot från skolan som jag gick i. Så mycket som möjligt skulle förstöras och bankas sönder.

Jag har mer att säga om saken, men då det inte hör hemma i film så avstår jag.
Citera
2021-05-31, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av system
Om du menar den från '79 så minns jag.

Inte så mycket från bigraferna (jag själv aldrig såg filmen) som jag vet om, men däremot från skolan som jag gick i. Så mycket som möjligt skulle förstöras och bankas sönder.

Jag har mer att säga om saken, men då det inte hör hemma i film så avstår jag.

Yes, jag menade den. Blev inte den förbjuden av censuren till en början?
Citera
2021-05-31, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Jag skrattade högt åt deras förklaring. Som att det behövs någon sorts vana för att sitta på en stol och se på film.
Blatte-IQ är under den nivån dock så..... det behövs tydligen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in