2015-09-15, 14:29
Medlem
.Chloes avatar
SF var duktiga på att linda in det på ett fint sätt, men det är klart man förstår va de menar. Skulle vara bättre om de bara var helt tysta istället men nu sköt de sig i foten.

Ja, SF's biografer suger. Det är folket tyvärr - skrik, folk som gapskrattar, pratar högt eller på något annat sätt ska göra sig märkvärdiga. Jag har slutat gå på bio just av denna anledning, sedan finns det mesta redan på Internet.

Förresten det finns "fina" biografer, Kino t.ex. Otroligt kunnig och trevlig personal som har en passion för filmskapande.
Citera
2015-09-15, 14:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basiclogic
Jag bor i Sthlm och går på bio 2-4 ggr / år. Är av den anledningen kanske inte rätt person att svara på frågorna.
Men de få gånger jag går på bio är det ALLTID stökigt. Folk som pratar högt, kastar grejer och beter sig allmänt respektlöst.
Exakt, så detta är den baslinje SF har att utgå ifrån när man då visar filmer som speciellt vänder sig till blattar & negrer.
Citera
2015-09-15, 14:43
Medlem
creaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Exakt, så detta är den baslinje SF har att utgå ifrån när man då visar filmer som speciellt vänder sig till blattar & negrer.
Du har en usel verklighetskontakt minst sagt, nazistslödder.

Filmen har hyllats av kritiker och publik och den gillas av personer som inte gillar hiphop. Det var inte många "blattar" på biografen när jag såg den igår, biopubliken såg ut som vilken som helst.
Citera
2015-09-15, 14:47
Medlem
18137s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basiclogic
Jag bor i Sthlm och går på bio 2-4 ggr / år. Är av den anledningen kanske inte rätt person att svara på frågorna.
Men de få gånger jag går på bio är det ALLTID stökigt. Folk som pratar högt, kastar grejer och beter sig allmänt respektlöst.

Det gäller att hålla sig borta från vissa biografer bara, typ Sergel, Heron City, Kista etc. Gå istället på lite mindre biografer som Park eller liknande. Det är skilda världar
Citera
2015-09-15, 14:47
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creaa

Filmen har hyllats av kritiker och publik och den gillas av personer som inte gillar hiphop. Det var inte många "blattar" på biografen när jag såg den igår, biopubliken såg ut som vilken som helst.

Så väktarna behövdes därför att.. ?
Citera
2015-09-15, 14:49
Såhär har det ju varit i kanske 15 år. På heron city är det vardag att ordningsvakter slänger ut x antal araber och negrer per kväll. Nu valde sf bara att ha vakterna där från början. Fattar bara inte varför de ska hålla på och pkinlinda det. Antingen kan de säga som det är att de räknar med att folk ska börja störa och inte kan uppföra sig eller så håll tyst.

Är termen "ovana biografbesökare" den nya pk versionen av störande jävlar på bio nu. Vi behöver snart en ny pk ordbok.
Citera
2015-09-15, 14:52
Medlem
Ovana biobesökare... är det så man kallar dom nu?

"Enligt uppgifter till Ekot tar Malmö emot 4000 ovana biobesökare om dagen..." Jo det kan funka. Det heter ju trotts allt chokladboll nu.
Citera
2015-09-15, 14:54
Medlem
minhembiogubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creaa

Det var bara en stor slump allting?
Citera
2015-09-15, 14:59
Medlem
Drozds avatar
Varför håller SF inte bara tyst och sätter in väktare ändå utan en massa pk-mumbo jumbo?

Eller ännu bättre att ge fan i att visa skiten och inte vänja dessa "ovana biobesökare" vid biobesök.
Citera
2015-09-15, 15:00
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Jag skrattade högt åt deras förklaring. Som att det behövs någon sorts vana för att sitta på en stol och se på film.
Senast redigerad av -SchmergliN- 2015-09-15 kl. 15:06.
Citera
2015-09-15, 15:01
Medlem
Figzys avatar
"Ovana biografbesökare" - Haha, vad i helvete skall det betyda?

Om jag blir alldeles spattig och vild av att åka tunnelbana, betyder det att jag bara är ovan då?

"Ovan biografbesökare" får det att låta som det vore ett litet barn som blir nervöst och stressat av att se en stor filmduk och höra THX-ljud.

Jag vill nominera det här begreppet till 2015 års mest efterblivna benämning hittills.
Citera
2015-09-15, 15:07
För oss vildar som ibland går till cinemateket så river en söt liten väktare våra biljetter också. SF har aldrig behövt beskriva oss som ovana biografbesökare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in