2015-09-15, 13:26
Medlem
Rokushikis avatar
http://www.kingsizemagazine.se/filmt...typ-av-publik/

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6254971

Citat:
"Lockar en publik som kanske inte är så van vid bio"

– Vissa filmer lockar en viss typ av publik, därför valde vi att ha väktare på den här föreställningen i Malmö, säger Thomas Runfors som är informationschef på SF Bio.

Att biografen bedömde att föreställningen behövde väktare berodde dels på filmens innehåll och på att det var många som skulle komma på premiären.

– Filmen har ju ett hiphopbudskap och är bland annat kritisk mot polisen. Vi fick information om att visningar i andra länder haft en viss typ av publik som inte betett sig som man kanske borde i salongen, säger Thomas Runfors och lägger till:

– En publik som kanske inte är så van vid att gå på bio.

Idag gick SF Bio ut med en ursäkt på deras facebook:

Hur är det egentligen att gå på bio i storstäderna?

Borde man alltid ha ordningsvakter på bion eller kan man lösa det på något annat sätt?
Citera
2015-09-15, 13:30
Medlem
creaas avatar
Låter stenkorkat. Filmen har legat på biotoppen i USA. Den lockar en väldigt bred publik.
Citera
2015-09-15, 13:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Festligt att se hur SF sprattlar & vrider sig för att inte råka uttrycka det alla redan vet:
Mycket blattar på samma ställe = Problem.
Citera
2015-09-15, 13:36
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Festligt att se hur SF sprattlar & vrider sig för att inte råka uttrycka det alla redan vet:
Precis. Går man och ser en negerfilm så lär klientelet vara detsamma. Jag har slutat att gå på bio öht.
Citera
2015-09-15, 13:41
Jag bor i Sthlm och går på bio 2-4 ggr / år. Är av den anledningen kanske inte rätt person att svara på frågorna.
Men de få gånger jag går på bio är det ALLTID stökigt. Folk som pratar högt, kastar grejer och beter sig allmänt respektlöst.
Citera
2015-09-15, 13:44
Medlem
minhembiogubbes avatar
Åh mångkulturen förnekar sig inte, man kan inte ens gå på bio längre
Tur att jag har en fet TV i mitt vita villakvarter så man slipper kreti och pleti #whiteflight
Citera
2015-09-15, 13:54
Medlem
Jag såg Mission Imp,på Bergakungen i Göteborg det var unformerade vakter där. Det var uniformerade vakter på Burger king häromsistens jag var ute på Hisingen/Göteborg. Finns säkert statistik på hur mycket "tryggare" vårt samhälle blivit och kostnader/vinsterna för vaktbolag.
Citera
2015-09-15, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creaa
Låter stenkorkat. Filmen har legat på biotoppen i USA. Den lockar en väldigt bred publik.
Nja. 80% av de som ser den är ghettofolk.
Citera
2015-09-15, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

För mycket Testosteron på samma plats. De kommer bli konflikt.
Citera
2015-09-15, 14:23
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Jag såg Mission Imp,på Bergakungen i Göteborg det var unformerade vakter där. Det var uniformerade vakter på Burger king häromsistens jag var ute på Hisingen/Göteborg. Finns säkert statistik på hur mycket "tryggare" vårt samhälle blivit och kostnader/vinsterna för vaktbolag.
Menar du inte filmstaden då? Mina erfarenheter säger att Bergakungen är bra medan filmstaden är ett no-no. Har inte varit med om några problem på bergakungen men däremot på filmstaden, herregud säger jag bara.
Citera
2015-09-15, 14:25
Medlem
creaas avatar
Rasistpacket flockas till tråden såklart.

Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Nja. 80% av de som ser den är ghettofolk.
Du har ingen källa på det där va?
Citera
2015-09-15, 14:26
Hade man väktare på 8 Mile eller Get rich or die tryin' premiären också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in