2015-09-15, 15:07
Medlem
Observerads avatar
Tanken att se denna film på någon av Kistas salonger får mig att rysa kraftigt. Snacka om ett rent helvete, haha!
Citera
2015-09-15, 15:10
Medlem
creaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Så väktarna behövdes därför att.. ?
Det gör dem inte. SF är fördomsfulla. De hade inte ens tänkt att ge filmen Sverigepremiär först, eftersom deras fördomar även gjorde att de trodde filmen inte skulle gå bra ekonomiskt.
Citera
2015-09-15, 15:11
Bannlyst
Kebabtekniker, raketforskare, kulturberikare och...ovana biobesökare!!

Frågar mig varför blattarna går på bio själva (rabatterat pris eller är det skit samma med bidragspengar de inte behöver jobba för)? De kan ju skrika, gorma och slåss om vanligt varsomhelst utan att först lägga en hundring för nöjet.
Citera
2015-09-15, 15:13
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creaa
Det gör dem inte. SF är fördomsfulla. De hade inte ens tänkt att ge filmen Sverigepremiär först, eftersom deras fördomar även gjorde att de trodde filmen inte skulle gå bra ekonomiskt.

Nej, självklart inte. SF sätter in väktare för skojs skull, så att de inte tjänar för mycket pengar. Det är av samma anledning som man ringer in väktare för att kasta ut samma slödder som man nu proaktivt försökte få att hålla sig lugna genom att redan ha väktare på plats.
Citera
2015-09-15, 15:13
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy
"Ovana biografbesökare" - Haha, vad i helvete skall det betyda?

Om jag blir alldeles spattig och vild av att åka tunnelbana, betyder det att jag bara är ovan då?

"Ovan biografbesökare" får det att låta som det vore ett litet barn som blir nervöst och stressat av att se en stor filmduk och höra THX-ljud.

Jag vill nominera det här begreppet till 2015 års mest efterblivna benämning hittills.
Jag tycker den är lysande. Jag vill utnämna "ovana toalettbesökare" till årets nysvenska begrepp.
Citera
2015-09-15, 15:15
Medlem
RiverStyxs avatar
Det är ganska välkänt att man inte kan gå på bio och se vissa filmer i Malmö, särskilt inte på helgerna. Straight Outta Compton på Royal en Fredag-Lördag innebär sannolikt minst 100 kaozbabbar i salongen. Jag skulle tro föreställningen blev skit för övriga betalande gäster även med väktare på plats.

Tur de verkar ha gett fan i att kasta granater iallafall...
Citera
2015-09-15, 15:19
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy
"Ovana biografbesökare" - Haha, vad i helvete skall det betyda?

Om jag blir alldeles spattig och vild av att åka tunnelbana, betyder det att jag bara är ovan då?

"Ovan biografbesökare" får det att låta som det vore ett litet barn som blir nervöst och stressat av att se en stor filmduk och höra THX-ljud.

Jag vill nominera det här begreppet till 2015 års mest efterblivna benämning hittills.

Den förtjänar nästan sin egen humortråd. Media kan i fortsättningen köra på "ovana älskogsidkare" istället för "gruppvåldtäktsmän".
Citera
2015-09-15, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
Tanken att se denna film på någon av Kistas salonger får mig att rysa kraftigt. Snacka om ett rent helvete, haha!

Heron City och Vällingby kan 2 mindre angenäma biografer för att se denna film på. Den lär väl dyka upp pocorn time snart.
Citera
2015-09-15, 15:21
Medlem
creaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nu var det ju inte jag som skickade vakter till biografen, din jävla pajas.
Nej, men du sa att den speciellt vänder sig till "blattar och negrer", vilket uppenbarligen inte är sant.
Citera
2015-09-15, 15:27
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6254971

– Det känns löjligt att de tror att bara för att det är en hiphopgrej så skulle det bli våldsamt. Känns lite som klubbägare i Stockholm som inte vill spela hiphopmusik för att locka fel folk, säger han.
Det kanske finns en anledning till det

Vem vill ha en klubb full av förortsbabbar med lite pengar?
Citera
2015-09-15, 15:28
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creaa
Nej, men du sa att den speciellt vänder sig till "blattar och negrer", vilket uppenbarligen inte är sant.

Jaså, uppenbarligen? Vad har du för statistik på etnicitet på biobesökare generellt och för denna filmen specifikt? Jag vågar ju utan att blinka sätta 10 000 kr på att det är fler "blattar och negrer" på denna, och då framförallt den "kaosiga" sorten, än det är på vilken annan föreställning som helst.

Helt ärligt så begriper väl vilken idiot som helst vilken typ av besökare filmen drar mest av. Precis som att jag förstod att svarta skulle vara i stor majoritet i publiken när jag gick och såg Chris Tucker i Washington.
Citera
2015-09-15, 15:31
Medlem
creaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Jaså, uppenbarligen? Vad har du för statistik på etnicitet på biobesökare generellt och för denna filmen specifikt? Jag vågar ju utan att blinka sätta 10 000 kr på att det är fler "blattar och negrer" på denna, och då framförallt den "kaosiga" sorten, än det är på vilken annan föreställning som helst.

Helt ärligt så begriper väl vilken idiot som helst vilken typ av besökare filmen drar mest av. Precis som att jag förstod att svarta skulle vara i stor majoritet i publiken när jag gick och såg Chris Tucker i Washington.
Jag såg ingen svart person alls i biografen vad jag kan minnas när jag såg filmen. Det var inte jag som först drog upp statistisk över etnicitet här, så du kan ju rikta frågan till de som gjorde det först? Filmen gör storsuccé på bio och hyllas även starkt av kritiker och av personer som inte gillar hiphop, som sagt. En av årets mest kritikerrosade filmer hittills. Så vad är grejen med att ni tror att majoriteten av biobesökarna är svarta?
Senast redigerad av creaa 2015-09-15 kl. 15:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in