Citat:
Ursprungligen postat av
pearson
...En ordnad familjefar som lever ett sktsamt liv helt utan psykiska problem s vidare jag inte tar dessa mediciner, ....
....god kontakt med ett stort antal personer som tagit dessa mediciner genom ren r min slutsats att det flesta fr bra effekt i ngra mnader men sedan tar ngest och bieffekter ver...
...personer som har ngest i botten aldrig ska brja med dessa mediciner d de kraftigt kan ka ngesten. Alla de som har haft ngon form av ngestproblematik i botten som brjat med CS har blivit kraftigt frsmrade enligt min mening.baserat p de jag pratar med i freningar och annat
Del 1: Om du inte har psykiska besvr, ett ordnat och fungerande liv och varddag, s finns det ju ingen anledning fr dig att varken medicineras eller ens ha en diagnos. Fr mnga andra r det inte s.
2: Jag r snart uppe p ett r med Elvanse, fick biverkningar vid insttning men inte lngre. Det enda som jag har mrkt av r att jag ocks behver en extrados fr att orka eftermiddagarna nr jag gr upp vldigt tidigt. Men mitt liv har alltid sett ut s, p eftermiddagarna kraschar jag och kan inte hlla mig vaken om jag varit uppe sedan 6-8. Det r inget nytt frn medicinen. I vrigt knner jag fortfarande effekt. Och fr min del s kommer effekt ganska snabbt efter att jag tagit medicinen, jag tror min kropp bryter ner lysinet fort.
3: Jag har haft panikngest, generaliserat ngestsyndrom och r en person som lidit av mycket ngest i mina dagar och jag knner inte alls igen din beskrivning. Elvanse "botade" min ADHD-betingade depression, s fr mig s har Elvansen haft rakt motsatt effekt. Kan inte minnas att jag skulle ha ftt mer ngest under det hr ret n innan, mjligtvis mindre.
S istllet fr att ge rd som utgr frn dina anekdoter kan du kanske inse att alla mediciner fungerar olika fr olika mnniskor.