2016-06-02, 09:16
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Klänning
För att kunna skriva under den blanketten måste en revisor i princip redan ha reviderat bolaget eller på annat sätt inhämtat (och dokumenterat) information om bolagets/personens ekonomiska ställning. Men om det redan är gjort så blir kostnaden inte jättestor.

Kan jag ge alla uppgifter till en revisor, eller måste revisorn hämta alla uppgifter själv? Jag har inget företag, så det handlar om min privata ekonomi.
Citera
2016-06-02, 10:25
Medlem
Gurkan100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kan jag ge alla uppgifter till en revisor, eller måste revisorn hämta alla uppgifter själv? Jag har inget företag, så det handlar om min privata ekonomi.

Så länge som du kan styrka uppgifterna med externa uppgifter från din bank eller värderingsintyg av tillgångar osv. så är det inga problem. Vår byrå hade nog tagit 30 minuters arvode för det där, ca 500 kr + moms.
Citera
2016-06-02, 11:26
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkan100
Så länge som du kan styrka uppgifterna med externa uppgifter från din bank eller värderingsintyg av tillgångar osv. så är det inga problem. Vår byrå hade nog tagit 30 minuters arvode för det där, ca 500 kr + moms.

Ja, det kan jag. Jag antar att det blir billigare om jag skaffar värderingsintyg och alla uppgifter än om revisorn gör det. Hur kontaktar man en revisor?
Citera
2016-06-02, 15:14
Medlem
Gurkan100s avatar
Citat:
Ja, det kan jag. Jag antar att det blir billigare om jag skaffar värderingsintyg och alla uppgifter än om revisorn gör det. Hur kontaktar man en revisor?

Absolut, eftersom tiden i grunden styr priset. Undvik big 4 (PwC, KPMG, Deloitte eller EY) om du vill ha det billigt. Googla revisionsbyrå + din stad och maila och fråga om pris/offert eller ring. Huvudsaken är att revisorn har titeln godkänd (äldre titel som fortfarande finns kvar bland 60+:arna) eller auktoriserad.
Citera
2016-06-02, 15:31
Medlem
Gurkan100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niggerungen
Vad tjänar en revisor i månaden?

Det får du bra svar på i denna tråd, "Auktoriserad revisor - ställ era frågor", som avhandlas i rätt forum. Det vill säga arbetsliv.
(FB) Auktoriserad revisor - ställ era frågor
Citera
2016-08-01, 19:44
Medlem
JustZlatans avatar
Är små revisionsbyråer med ett par anställda billigare än byråer med 20 anställda?
Citera
2016-08-02, 16:27
Medlem
Citat:
Vad kostar en godkänd/auktoriserad revisor som bara ska skriva på ett papper?

Den här blanketten gäller det: https://www.transportstyrelsen.se/globalassets/global/blanketter/vag/yrkestrafik/busstrafik/tstry1101-provning-ekonomiska-resurser-buss-gods-enskild-person.pdf

hade samma problem med det, var bor du? jag har en auktoriserad revisor som fixar det för 1500kr.
Citera
2016-08-02, 17:17
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashisking111
hade samma problem med det, var bor du? jag har en auktoriserad revisor som fixar det för 1500kr.

1500 kr för att skriva på ett papper?! Jisses. Man kanske ska bli en revisor istället.

Jag bor i Stockholm.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in