2015-09-14, 17:35
Medlem
Jag undrar inte över redovisningsekonomer, för jag vet redan att de kan kosta runt 500 kr/timme, alternativt 6000 kr/månad.

Jag frågar om revisorer. Redovisningsekonomer upprättar finansiella rapporter. Revisorer granskar finansiella rapporter.

Ni som har erfarenhet av detta, vad kan en revisor kosta? Timpenning?
Citera
2015-09-14, 17:38
Medlem
sasos avatar
erfaren eller student?
Citera
2015-09-14, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
erfaren eller student?

En revisor har alltid erfarenhet...

Till TS: jag skulle vilja säga runt tusenlappen och sedan plus/minus några hundralappar bör du kunna få tag på. Tyvärr svårt att ge ett mera exakt svar utan mera info.
Citera
2015-09-15, 06:52
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentkentkent
En revisor har alltid erfarenhet...

Till TS: jag skulle vilja säga runt tusenlappen och sedan plus/minus några hundralappar bör du kunna få tag på. Tyvärr svårt att ge ett mera exakt svar utan mera info.
Godkända och auktoriserade revisorer har erfarenhet, varför endast sådana kommer i fråga avseende vissa företag. I andra fall, t.ex. i en mindre ideell förening, går det utmärkt att ha en lekmannarevisor eller en ekonomistudent som jobbar extra. Då TS håller tyst om vad han ska ha revisorn till går det inte att svara på frågan, eller utröna huruvida det går bra med en student eller krävs en auktoriserad revisor.
Citera
2015-09-15, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Godkända och auktoriserade revisorer har erfarenhet, varför endast sådana kommer i fråga avseende vissa företag. I andra fall, t.ex. i en mindre ideell förening, går det utmärkt att ha en lekmannarevisor eller en ekonomistudent som jobbar extra. Då TS håller tyst om vad han ska ha revisorn till går det inte att svara på frågan, eller utröna huruvida det går bra med en student eller krävs en auktoriserad revisor.

Jag pratar om auktoriserad revisor-

Det är alltså inte till en ideell förening, utan snarare till ett medelstort företag.
Citera
2015-09-16, 20:21
Medlem
Gurkan100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsten
Jag pratar om auktoriserad revisor-

Det är alltså inte till en ideell förening, utan snarare till ett medelstort företag.

Jag arbetar på revisionsbyrå. Våra auktoriserade revisorer ligger runt 1000kr/h. Om du menar en fullständig revision så gör ju inte den auktoriserade revisorn allt jobb varför timarvodet blir lägre, jag som assistent fakturerar ca 600kr/h. Detta ska sägas är inte en Big4-byrå men inom de 10 största.

Det kostar inget att be om en offert/uppskattning av pris. Rekommenderar dig att ringa runt till några byråer och be om en uppskattning. Ingen kan ge dig ett bra svar här, speciellt inte med den knappa informationen.
Citera
2016-03-21, 15:44
Bannlyst
Fy fan va dyrt ! För att sitta med en miniräknare och se upptagen ut
Citera
2016-03-21, 15:54
Medlem
Gurkan100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulledpork878

Bitter på ditt jobb som oönskad kringresande runkande försäljare?

Citat:
Jag jobbar som gårdfarihandlare och runkar ibland på
vägkrogar.
Men bara när jag är ensammen
Citera
2016-03-22, 10:24
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Gurkan100
Bitter på ditt jobb som oönskad kringresande runkande försäljare?

Tycker ändå det är lite skönt med folk som inte filtrerar sina impulser via hjärnan utan bara låter idiotin flöda fritt.
Citera
2016-05-31, 19:16
Medlem
JustZlatans avatar
Vad kostar en godkänd/auktoriserad revisor som bara ska skriva på ett papper?

Den här blanketten gäller det: https://www.transportstyrelsen.se/globalassets/global/blanketter/vag/yrkestrafik/busstrafik/tstry1101-provning-ekonomiska-resurser-buss-gods-enskild-person.pdf
Citera
2016-06-01, 22:09
Medlem
Kapten Klännings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Vad kostar en godkänd/auktoriserad revisor som bara ska skriva på ett papper?

Den här blanketten gäller det: https://www.transportstyrelsen.se/globalassets/global/blanketter/vag/yrkestrafik/busstrafik/tstry1101-provning-ekonomiska-resurser-buss-gods-enskild-person.pdf

För att kunna skriva under den blanketten måste en revisor i princip redan ha reviderat bolaget eller på annat sätt inhämtat (och dokumenterat) information om bolagets/personens ekonomiska ställning. Men om det redan är gjort så blir kostnaden inte jättestor.
Citera
2016-06-01, 22:50
Bannlyst
Vad tjänar en revisor i månaden?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem