Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-08, 16:08
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Lyssnade på ett gammal avsnitt om det här forumet. Och jösses vad det var off-topic för att låna terminologin härifrån.
Börjar illa redan där det skojas om hur bra kompisar Kalle och Jan Helin är.... måttligt kul.

Sen svamlas det om videovåld i en evighet. Kalle lyckas flika in lite om Jan Stenbeck också, en av hans käpphästar.

Kanske beror det bristande fokuset på att de är tre stycken i studion.

Ja, det avsnittet var inget vidare. Bara en massa svammel, men det var väl också komiker som var gäst. Då blir det nog lätt så.
Citera
2020-01-08, 16:08
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ja, det avsnittet var inget vidare. Bara en massa svammel, men det var väl också komiker som var gäst. Då blir det nog lätt så.
Kringlan Svensson ja

Lite "lustigt" också att han och hans kompis, som skrivit en bok om Flashback, framhöll att ingen av dem "hängt" på forumet...
I de flesta andra sammanhang är kännedom om sitt ämne att föredra.

Sen frågade Kalle om hur många som besöker forumet, och där menade de på att det var 657 tusen unika besök om dagen. Hur de kommit fram till den siffran framkom inte...

Riktigt slött.
Senast redigerad av gato12 2020-01-08 kl. 16:12.
Citera
2020-01-10, 12:50
Medlem
Det går rätt bra för honom. Hans AB omsatte 1.8 mille 2018. Det är han väl värd.
Citera
2020-01-10, 13:05
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Det går rätt bra för honom. Hans AB omsatte 1.8 mille 2018. Det är han väl värd.

Hans böcker säljer nog helt okej. Den skånsk-svenska ordboken kan det nog vara lite ruljans på. Han kanske också har fått något förskott på Hasse Alfredsson-boken.
Citera
2020-01-10, 14:34
Medlem
Citat:
Hans böcker säljer nog helt okej. Den skånsk-svenska ordboken kan det nog vara lite ruljans på. Han kanske också har fått något förskott på Hasse Alfredsson-boken.

Har gått stadigt uppåt de senaste åren, så ingen särskild produkt är nog orsaken.

Kul att det går att göra pengar på det som inte helt mainstream.
Citera
2020-01-11, 17:44
Medlem
Ha ha. Senaste Snedtänkt,Svenska Amerika Linien,, med Mattias Enn som gäst. Det dryper av homosexuell humor och ironi när han deltar. Han kan sina kupletter den fjollan. Gillar han skarpt.

För många år sedan arbetade jag på Silja Line. Joda jag känner igen en hel del av det tas upp i avsnittet. Attityden, kamratskapet bland personalen och galenskapen. Nu blev det inte så mustiga historier.Inte så mycket galenskap, utan mer namndroppandet av kändisar.

Där kan jag lätt knäcka, (eller vem som helst annan som varit på sjön, kryssningsfartyg) med råge, de få anektoder som togs upp i avsnittet. Om livet på sjön dvs. Så tyvärr blodfattigt gällande den punkten. Men Mattias Enn är ju en kul filur.

P. S några snabba. Den amerikanska mångmiljonören, eller miljadär, som snubblade i trappan och bröt benet. Han påstod att tyget i trappan var uppfläkt. Stämde sedan Silja, detta är helt sant, pga av detta så kunde inte han nyttja de tjänster han köpt av den lyxprositituerade för att begagnad sig av på trippen. Finns en spec på detta (kostnad för den prostituerade, detta var innan det var förbjudet i Sverige att köpa sex) , fanns då, den är säkert sedan länge körd i tuggen. Han fick av Silja ett vänligt brev där de beklagade hans öde. De gav han en ny fribiljett i lyxhytten.

Kändisen, mega sådan, som blev så satans full och på något sätt lyckades somna bakom pianot i frukostmatsalen och hur personalen, efter det att gäster undrade vad det var som lät när de åt frukost lyckades, under filtar smuggla ut han. Nop kommer inte säga vem det är. Han är fortf aktiv.

Hur många kändisar som helst, manliga sådana, som knullat kuken gul och blå. Tjejer gillar verkligen att ligga med manliga kändisar. Hur fula, gamla och otrevliga än dessa manliga kändisar var fick de ligga med 10¬poängarna. Fascinerande. Inte för att det brukade finnas så många 10-poänger, men de dög väl sig med 8or. Smidigt att ta ner brudarna till hytten. Enq jävlar på att röka på och snorta dessa kändisar. Snacka om att de stank braja.

Hugga sönder personaltoalett med brandyxa eftersom en svinfull kock (du är en del av en säkerhetsorganisation ombord som ska ställa upp ifall det blir kris. Är du full ombord så åker du som anställd ut med huvudet före) gömde sig där och tjöt som en unge.

Osv osv. Vecka ut och vecka in. En rolig tid.
Senast redigerad av bulingenbul 2020-01-11 kl. 18:44.
Citera
2020-01-13, 23:17
Medlem
Citat:

Ojovars visst KL har nog skrivit en omfattande biografi över Hasse Alfredsson. Visst han dukade, såsom alla andra, att ta upp det faktum att när HA framträdde på Gulbaggegalan 2013 så uppvisade han tydliga tecken på alkoholism. De röda kinderna (har att göra med skrumplever). Rödnäsan.

Tror du mig inte. Be en läkare kolla på klippet.

Men skit samma, egentligen. Sammantaget så hade det väl varit mer konstigt om HA inte tagit till flaskan med tanke på hans manodepressiva läggning. Sonens död. Tages död.

https://m.youtube.com/watch?v=2G2JJCtoF40&t=193s

Det är sorgligt men mänskligt så sjung hej och hå.

P. S
Att vara drygt 20 år och skriva texten till spexet Djingis khan, framförallt härjarvisan då är man fan i mig ett komiskt geni. Rip Ha.
Senast redigerad av bulingenbul 2020-01-13 kl. 23:21.
Citera
2020-01-18, 00:04
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Vad var det om Hayes-koden?

Han trodde den kom betydligt senare än den gjorde.

Och senast var den trötta Norrlandstjejen tillbaka med sina meningslösa svenska fraser. Obegåvade tjejer är Kalles grej. Skulle nog gå att analysera. Att en sådan som Kalle tjänar pengar säger en del om tiden vi lever i.
Citera
2020-01-18, 01:18
Medlem
Problemet med Sara Ödmark, i alla fall när hon är med i Snedtänkt, är att det nästintill enbart blir referensdroppande, men ingen analys. Saker och ting sätts inte i sammanhang. För lite info om verken som tas upp.

Lyssna på gårdagens P1 Kultur tex. Mer analys och tanke men även mer underhållande.

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1444713?programid=5053

Så senaste Snedtänkt, ingen höjdare.
Senast redigerad av bulingenbul 2020-01-18 kl. 01:28.
Citera
2020-01-24, 19:39
Moderator
Kyrpators avatar
Avsnittet om filmens grovarbetare spårade tyvärr ur lite grann. Det blev väl långa utvikningar av tvivelaktigt intresse bara för att Kalle Lind skulle få chansen att droppa ytterligare namn. Jag hade gärna hört mer av Stefan Jansson, och jag hoppas att de återkommer och betar av fler namn på hans lista, som bör omfatta inte bara Wiktor Kulörten Andersson utan också John Melin, John Norrman och Carl-Axel Elfving.
Citera
2020-01-26, 14:13
Medlem
Enmansdemos avatar
Hur är det möjiigta att prestera så ointressanta ämnen vecka efter vecka? den här säsongen
Citera
2020-01-30, 18:15
Medlem
Dagens om opera. Något jag verkligen hatar. En halvblind leder en helblind, som uppenbarligen, hatar opera. Det visar sig att KL kan mindre om opera än vad jag kan och jag kan inte ett skit om opera.

Blev inte ett dugg mer sugen på att gå på opera efter detta. Tvärt om tom.

Jag gillar Jussie Björling när han drar på med Till havs eller Ack värmeland eller när

Söderberg sjunger O helga natt
https://m.youtube.com/watch?v=058aJQBIm68

Då får jag gåshud men det är ju inte opera i sig. De sjunger kanon i några låtar men man slipper hela spektaklet med en operauppsättning. Lagar heller hål i tänderna utan bedövnig än att gå på en helafton på operan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in