2019-03-05, 10:00
Moderator
Kyrpators avatar
Själv har jag inget förhållande till Seriemagasinets insändarsida, så det var inte mycket att säga om veckans avsnitt. Jag noterade dock att Kalle Lind sa att Bonniers alltid hade hållit hårt på det här med yttrandefrihet. Fast kanske inte för andra, är man frestad att tillägga.
Citera
2019-03-05, 11:31
Medlem
Kupongfritts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrpator
Själv har jag inget förhållande till Seriemagasinets insändarsida, så det var inte mycket att säga om veckans avsnitt. Jag noterade dock att Kalle Lind sa att Bonniers alltid hade hållit hårt på det här med yttrandefrihet. Fast kanske inte för andra, är man frestad att tillägga.

Nej, just ämnet "Seriemagasinets insändarsida" kändes i smalaste laget till och med för Snedtänkt. Jag gissar att det mest var en täckmantel för KL att få surra om ditt och datt med en likasinnad (som så många gånger förr i Snedtänkt).
Citera
2019-03-08, 02:01
Medlem
Oliveiras avatar
Vad var det för tok-kärring som Kalle fått tag i i dag? Bisarr även med snedtänkt-mått mätt.
Citera
2019-03-08, 04:32
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Vad var det för tok-kärring som Kalle fått tag i i dag? Bisarr även med snedtänkt-mått mätt.

Jag tyckte att avsnittet var väldigt spretigt. Lösa trådar som inte ledde något vart. Nog för att podden ofta går in på sidospår och tar upp anekdoter, men var på ett annat sätt denna gången.
Citera
2019-03-08, 11:01
Medlem
Jag håller med. Det måste finnas någon röd tråd , någon typ av struktur , någon tes i annat fall blir det som nu om 80-tala pop sthlm att det bara rabblas olika adresser där olika nattklubbar låg. Dessutom inte bara name droppa. Det ska vara anekdoter kring personerna.
Citera
2019-03-08, 22:56
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulingenbul
Jag håller med. Det måste finnas någon röd tråd , någon typ av struktur , någon tes i annat fall blir det som nu om 80-tala pop sthlm att det bara rabblas olika adresser där olika nattklubbar låg. Dessutom inte bara name droppa. Det ska vara anekdoter kring personerna.

Suzanne Ljung hade nog gjort det bättre. Så den här kvinnan sökte upp Kalle på något sätt?
Citera
2019-03-18, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Jag tyckte att avsnittet var väldigt spretigt. Lösa trådar som inte ledde något vart. Nog för att podden ofta går in på sidospår och tar upp anekdoter, men var på ett annat sätt denna gången.

Det var väldigt komiskt när de plötsligt började prata en massa om Sune Mangs!
Citera
2019-03-18, 18:56
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Suzanne Ljung hade nog gjort det bättre. Så den här kvinnan sökte upp Kalle på något sätt?

Suzanne Ljung borde vara med i något sammanhang. Hon är cool.
Citera
2019-03-19, 00:27
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Suzanne Ljung borde vara med i något sammanhang. Hon är cool.

Inte den sortens cool som Kalle gillar, misstänker jag.

Edit. Hon heter Susanne My bad. Och hon fyller 58 i dag. Eller det är efter midnatt så i går
Senast redigerad av Oliveira 2019-03-19 kl. 00:32.
Citera
2019-03-20, 05:56
Moderator
Kyrpators avatar
Jag vet inte om det är för att jag är stockholmare, men jag kunde inte riktigt hålla med när de pratade i avsnittet om Göteborgs nöjesprofiler om den hjärtegoa, fina stämningen i "Låt hjärtat va me". Jag uppfattade definitivt Sten-Åke Cederhöks gemyt såsom varande av det buffligare och mer narcissistiska slaget när jag såg produktionerna i min ungdom. Eller som Henrik Dorsin uttrycker det i Göteborgssången: "Göteborg är staden på G, fattar du det knickedick, kom hit och håll med!" https://youtu.be/dPH3IOZUDrY
Citera
2019-03-20, 06:03
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Inte den sortens cool som Kalle gillar, misstänker jag.

Edit. Hon heter Susanne My bad. Och hon fyller 58 i dag. Eller det är efter midnatt så i går

Nej, hon är nog inte den som bjussar på sig själv, direkt, annat än i en väl tillrättalagd form. Och hon var nog för nischad som rockskribent när det begav sig för att kunna uttala sig om nattklubbar och diskon.
Citera
2019-03-20, 06:06
Medlem
Kommunisten Kalle Lind, en med mycket låg intelligens eller "Malmö intelligens" försöker sig på att tjäna pengar på ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in