2018-09-13, 21:03
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Nej, jag läser inte serier. Han gjorde sig verkligen inte i radio. Kollade upp honom och upptäckte att han var betydligt yngre än jag trodde. Känns som att Kalle och andra försöker få hans serier att framstå som mer kulturella än de är. Lite komiskt att han läste Rabelais, för att få reda på, vad alla jämförde honom med.

Jag är lite fascinerad över att en person kan skapa någonting så hysteriskt roligt som han har gjort och samtidigt själv vara så genomtråkig på ett old school-gubbigt sätt. Eller så var han rolig när han var yngre. Jag har själv sett det på nära håll, hur glada gamänger plötsligt har beckat ihop och blivit surgubbar mentalt på skrämmande kort tid. It's a thing.
Citera
2018-09-13, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Nej, jag läser inte serier. Han gjorde sig verkligen inte i radio. Kollade upp honom och upptäckte att han var betydligt yngre än jag trodde. Känns som att Kalle och andra försöker få hans serier att framstå som mer kulturella än de är. Lite komiskt att han läste Rabelais, för att få reda på, vad alla jämförde honom med.

Kulturell, tja Claes af Geijerstam skriver SAAB med bajs. Är det kultur?
Citera
2018-09-13, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrpator
Jag är lite fascinerad över att en person kan skapa någonting så hysteriskt roligt som han har gjort och samtidigt själv vara så genomtråkig på ett old school-gubbigt sätt. Eller så var han rolig när han var yngre. Jag har själv sett det på nära håll, hur glada gamänger plötsligt har beckat ihop och blivit surgubbar mentalt på skrämmande kort tid. It's a thing.

Spot on!
Citera
2018-09-13, 21:43
Medlem
Kupongfritts avatar
Det verkar som att Snedtänkt snöat in på enbart personer den här hösten. Det vore roligare om den tidigare blandningen mellan personer och företeelser kunde bibehållas.
Citera
2018-09-14, 00:42
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:

Ja något konstigt var det. Fick känslan av att Kalle inte var nöjd med samtalet heller. Alltså jag är ingen vän av David Nessle, och tycker han är väldigt bisarr, men där finns det i alla fall en energi i nutidshatet. (Hans egna ord) Hans utfall mot Stockholms Central, i 50-talsavsnittet,exempelvis.

Citat:
Ursprungligen postat av bulingenbul
Kulturell, tja Claes af Geijerstam skriver SAAB med bajs. Är det kultur?

Det var inte min poäng att lägga någon värdering i ordet. Menade mer att det känns som att hans fans försöker hänga på Lindegren någon slags kulturell fernissa, som han knappt själv verkar intresserad av. Kalles yrande om Fellini och Pasolini, exempelvis.
Citera
2018-09-17, 13:39
Moderator
Kyrpators avatar
Vad skall man säga om det här med Lill Thorén? Hon verkade inte så lite motsträvig. Kalle Lind fick verkligen dra ur henne informationen, det var inte mycket hon berättade självmant. Och hon borde ha en hel del intressanta saker att berätta. Jag är så gammal att jag minns Ulf Thoréns tv-program, som verkligen stack ut i den tidens monopol-tv, och jag hade gärna velat höra mer.

Lustigt att Danny Kaye togs upp också. Jag hade faktiskt själv kommit att tänka på honom ett par dagar tidigare, och funderat på om han verkligen var lika stor i hemlandet som han var i Sverige. Precis den frågan som Kalle Lind tog upp. Får man tro Wikipedia så var han verkligen stor i USA, men verkar ha blivit lite bortglömd, till skillnad från många andra av hans samtida. Och kanske var det så att han fortsatte att vara stor i Sverige efter det att hans stjärna hade dalat hemma.
Citera
2018-09-17, 14:16
Medlem
Snedtänkt är bra..udda ämnen. Kul nu semast om glamour-Kabare.

Sen att det inte går en timme minut dygnet runt utan att kvinnorna diskuterar porr i tid och otid mitt i lunchen är lite smaklöst. Så desperat.
Citera
2018-09-17, 20:56
Medlem
Citat:
Vad skall man säga om det här med Lill Thorén? Hon verkade inte så lite motsträvig. Kalle Lind fick verkligen dra ur henne informationen, ...

De två senaste avsnitten har mer varit av karaktären polisförhör. En motvillig intagen som det ställs frågor till. Den intagna svarar motvilligt men inte mer än så.

Skärpning gästerna!
Senast redigerad av bulingenbul 2018-09-17 kl. 21:14.
Citera
2018-09-23, 14:59
Medlem
Senaste avsnittet om superhjältebarndom är att av mina nya favoriter. Både intressant och oerhört lustigt.
Citera
2018-09-23, 16:22
Medlem
Sqeptisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spilldmjolk
Senaste avsnittet om superhjältebarndom är att av mina nya favoriter. Både intressant och oerhört lustigt.

Instämmer! Även live-formatet fungerar bra med rätt gäst(er) och rätt publik.
Citera
2018-09-24, 04:52
Medlem
Enmansdemos avatar
Kalle måste ha ha fått en slagserie över munnen av nån superhjälte...med tanke på hur slapp han var i munhålan & läspande i senaste avsnittet, kanske med pås-sjukan helbandagerad upptill fastknuten från munnen i ett snöre fastsatt till ett dörrhandtag som Nestle (en drickbar vuxenvälling) sedan sku försöka undvika att rycka i motsols under 60 minuter

Förövrigt zoonade jag ut, extra mycket när Nestle kom med längre namedrops(dvs alla) man aldrig hört om och därigenom heller aldrig vill höra talas om.
Det är heller inte intressant hur dom arbetade med serierna samt sorterar & sätter döfödda etiketter på saker och ting, det är serierna i sig som hade varit intressanta, inte heller borde man tillåta 3 personer i samma rum genom livet

Men annars va jag nöjd & till-freds med avsnitte
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-09-24 kl. 05:29.
Citera
2018-09-26, 02:16
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulingenbul
De två senaste avsnitten har mer varit av karaktären polisförhör. En motvillig intagen som det ställs frågor till. Den intagna svarar motvilligt men inte mer än så.

Skärpning gästerna!

Det handlar väl också om att Kalle har någon förutbestämd tes som han försöker trumfa igenom. Med Lill var upplägget att det egentligen var hon som kom med alla idéerna. Något hon helt enkelt inte höll med om, hur många gånger Kalle än upprepade det.

Är han inte lyhörd för vad gästen säger, och bara kör sitt eget race, inte undra på att vederbörande inte spelar med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in