• 1
  • 2
2015-09-12, 11:45
Medlem
Hej!

Vilka fördelar kontra nackdelar finns det egentligen med snus och anser ni det vara värt att börja? ( om man bortser från kostnaden )

Om ni anser det vara värt att börja, motivera då varför ni har er ståndpunkt

Om ni inte anser det vara värt att börja, resonera då kring varför ni tycker som ni gör

Diskutera!
Citera
2015-09-12, 12:43
Medlem
GolfWangs avatar
inte värt att börja

beroende, dålig andedräkt, skadligt, kostar som fan.

sen att de e gött e ju en sak o de e bättre än o röka
Citera
2015-09-12, 12:44
Medlem
Finns väl EGENTLIGEN inga fördelar? ändå så har jag snusat i ca 6 år.
Citera
2015-09-12, 12:50
Medlem
lazydogmics avatar
Rökare som går över till snus för att kunna få sitt nikotin på arbetsplatsen.
Citera
2015-09-12, 12:50
Medlem
Goose420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersonic97
Hej!

Vilka fördelar kontra nackdelar finns det egentligen med snus och anser ni det vara värt att börja? ( om man bortser från kostnaden )

Om ni inte anser det vara värt att börja, resonera då kring varför ni tycker som ni gör

Diskutera!

Förutom kostnaden så skapar det ett beroende som inte är speciellt givande i längden. Det enda positiva är väl att det smakar jävligt gott

Finns dock roligare droger att slänga pengarna på.
Citera
2015-09-12, 13:33
Medlem
Bassplays avatar
Fördelar för min del..
Gott!!
Ökad koncentration, kanske är så för att jag snusar dock
Om du jämför med rökning - Ingen lukt på kläder och för andra i din omgivning förutom om dom står med näsan i käften på dig eller när du har dosan öppen.
Lågpris-snus är fortfarande relativt billigt om du inte byter snus var tionde minut.

Nackdelar för min del..
Jag somnar ofta med snus och vaknar senare med ''snus-slem i halsen'' inte allt för trevligt.
Det blir ofta fläckar på kudde också.
Dyrt att köpa de ''finare sorterna'' som jag egentligen vill ha.
Tandköttet blir helt förstört efter en längre tid, har snusat i tio år och groparna är inget roliga alls.
Har jag inte snus kan jag bli på extremt dåligt humör, medans har jag snus hemma kan jag låta bli att ta en på flera timmar ibland.
Citera
2015-09-12, 21:54
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersonic97
Hej!

Diskutera!

Om du inte redan är nikotinist (rökare som vill gå över till ett hälsosammare alternativ), varför skulle du vilja börja i vuxen ålder? Det är inte coolt som när man gick på högstadiet om du tror det.
Citera
2015-09-14, 18:21
Medlem
Permafloxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Om du inte redan är nikotinist (rökare som vill gå över till ett hälsosammare alternativ), varför skulle du vilja börja i vuxen ålder? Det är inte coolt som när man gick på högstadiet om du tror det.

Haha. Ah, jag började snusa första året på gymnasium, hantverkare linje med special inriktning som elektriker och högskoleförberedande och sjukt mycket APL, praktik (8:30 - 16:30 dagar VARJE dag under skolgång).
Hur som helst började jag för att jag blev fast redan första gången trots det att jag mådde illa som stryk och höll på att kräkas.

Hur kommer det sig att alla hantverkare snusar? Någon?

Till tråden då. En fördel för oss hantverkare är de att de fungerar som ett tidsfördriv liksom, man blir alltid lika tillfredsställd och glad varje gång man kör upp en ny prilla.

Nackdelarna finns det alldeles för många av. Välj några. Finns väldigt få riktigt bra fördelar egentligen. En studie visade att koncentrationen ökade hos de som fick i sig nikotin. Men bara hos visa personer, och just varför koncentrationen hos dem ökade kom de aldrig fram till. Kanske har med pshyket att göra, hur man hanterar situationen och så?
Citera
2015-09-14, 23:09
Medlem
Christoffer.As avatar
Lössnusare sen 7 år cirkus.

Jag blir glad varje gång jag tar en nypa snus. - Något med doften, smaken och nikotinet som får mig att fyllas av en gnutta glädje varje gång.

Det drabbar ingen annan än dig själv Till skillnad från rökning.

Det är en tradition.

Du kan snusa när som helst, vart som helst.

En hjälpande hand - Står jag med ett problem framför mig så finner jag ofta lösningen i samma stund som jag tar en snus.
Citera
2015-09-15, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Fördelar för min del..
Gott!!
Ökad koncentration, kanske är så för att jag snusar dock

Lögn förbaskade lögn. Vad du säger är att dem som inte snusar har dålig koncentration. Nej som du säger det är pga att du är beroende av nikotinet.
Citera
2015-09-15, 11:52
Medlem
finns inga nackdelar
Citera
2015-09-18, 07:22
Medlem
folioboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enator12
Lögn förbaskade lögn. Vad du säger är att dem som inte snusar har dålig koncentration. Nej som du säger det är pga att du är beroende av nikotinet.
hjälper koncentrationen för dom med neurologiska sjukdomar, tex. adhd add.

Citat:
Ursprungligen postat av Christoffer.A
Lössnusare sen 7 år cirkus.

Jag blir glad varje gång jag tar en nypa snus. - Något med doften, smaken och nikotinet som får mig att fyllas av en gnutta glädje varje gång.

Det drabbar ingen annan än dig själv Till skillnad från rökning.

Det är en tradition.

Du kan snusa när som helst, vart som helst.

En hjälpande hand - Står jag med ett problem framför mig så finner jag ofta lösningen i samma stund som jag tar en snus.
kunde inte säga det bättre, snus gör livet värt att leva.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in