Citat:
Ursprungligen postat av
Feadog
Om du inte redan är nikotinist (rökare som vill gå över till ett hälsosammare alternativ), varför skulle du vilja börja i vuxen ålder? Det är inte coolt som när man gick på högstadiet om du tror det.
Haha. Ah, jag började snusa första året på gymnasium, hantverkare linje med special inriktning som elektriker och högskoleförberedande och sjukt mycket APL, praktik (8:30 - 16:30 dagar VARJE dag under skolgång).
Hur som helst började jag för att jag blev fast redan första gången trots det att jag mådde illa som stryk och höll på att kräkas.
Hur kommer det sig att alla hantverkare snusar? Någon?
Till tråden då. En fördel för oss hantverkare är de att de fungerar som ett tidsfördriv liksom, man blir alltid lika tillfredsställd och glad varje gång man kör upp en ny prilla.
Nackdelarna finns det alldeles för många av. Välj några. Finns väldigt få riktigt bra fördelar egentligen. En studie visade att koncentrationen ökade hos de som fick i sig nikotin. Men bara hos visa personer, och just varför koncentrationen hos dem ökade kom de aldrig fram till. Kanske har med pshyket att göra, hur man hanterar situationen och så?