2015-10-20, 19:27
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faszom
Vet inte hur pass Ola schubert är páläst om ämnet, eller bara snackar sin propaganda.

Men jag vet att ungerns regering är medveten om problemen, och för en politik där dem försöker öka baran födandet, (3 barns politik), dem försöker stoppa ungdomar/ utbildade frán att flytta, och dem försöker locka tillbaka folk osm utvandrat pá olika sätt...

Enligt orbán, är det nyttigare att lösa problemen pá det hederliga sättet (knulla mer), än att importera kulturberikare..

Jag har inte kollat, men du kan ju alltid räkna ut hur många barn de ungerska kvinnorna måste föda var för att backa tillbaka 65+ katastrofen. Jag vet dock att de svenska kvinnorna, i genomsnitt, måste ha ett summerat födelsetal på 5,5 barn per kvinna, bara för att upprätthålla samma befolkningstillväxt som vi hade förra året, d.v.s. en procents befolkningstillväxt. Detta räcker inte till för att lösa vårt 65+ problem.

Citat:
Ursprungligen postat av growingpeople
Ola är inte påläst men sprider en sossepropaganda som var extremt populär i 90-talet. Jag har gjort anträngningar att bemöta skiten redan då utan större framgång. Problemet att han trollar sönder trådar med sin demografiska karta pga att verkligheten som är intressant och händer just nu har han Ingen vettig Argument om.
Ungern är en av Europas mest tätbefolkade länder när man tittar på landets storlek. Även andra öststater är tätbefolkade och det är knappast vad de behöver att bli belamrade med folk från kulturer som inte har något intresse att anpassa sig till dessa ländernas normer...........Om det skulle bli brist på arbetskraft skulle jag tänka mig att det Finns redan en stort intresse från grannländerna som kämpar med den egna arbetslösheten.........och gärna strecker ut en hjälpande Hand.......

EU är mer delad än någonsin! Den västerländska demokratin har indoktrinerat folket och det är tydligt hur handlingsförlamningen har brett ut sig just i väst! Öst har sin identitet kvar i den egna Kulturen och den katastrofala Invasionen har svetsat ihop de mycket tydligt. Att vara Patriot eller har starka koppling till sin Kultur har blivit en skällsord i väst.......i öst är en identitet som kommer att bli svårt att utplåna Eftersom den identiteten växer fram efter många hundra års utveckling och det är det som formar oss som individer.Här kan finnas en förklaring varför tänker en svensk så annorlunda som tex. en polack, ungrare eller en tjek.......!
V4 ländernas Skepsis mot västs invandrarpolitik är bara en förlängning av den skepsisen som de har byggt upp efter EU inträdet. Besvikelsen över toppstyret från Brussel har redan strypt dessa länders utveckling. EU-bidrag kan inte ersätta förlusten av självständighet. Men det temat skulle förtjäna en egen tråd.........

Mest dravel tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av niobium
Svartingarna vill flytta hit för att de gillar HBTQ och genuscerifierade dagis? Tror inte det. Svartingarna vill flytta hit för att svenskarna är flitiga och produktiva och skapar ett välstånd som de är korkade nog att skänka bort till dessa parasiter.

"Ortodox marxism" jag trodde du var någon sorts stollig naiv "liberal". Du är alltså en materialist för vilken meningen i livet är hur mycket prylar man har har jag förstått det rätt?

Nej, du visar bara hur naiv och okunnig du är. Att ha en materialistisk historieuppfattning innebär att man anser att det är produktionssätt, effektivt utnyttjad teknologisk nivå och effektivt utnyttjad utbildningsnivå som mer påverkar lagar, idéer, ideologier, moraluppfattningar osv., (dvs den juridiska ideologiska överbyggnaden i samhället) i högre grad än vad dessa påverkar den ekonomiska basen, (dvs. det jag rabblade upp först.)
Citera
2015-10-21, 11:28
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Och Sverige består endast av Blondinbellor.

Helt rätt.
Citera
2015-10-21, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Nej, du visar bara hur naiv och okunnig du är. Att ha en materialistisk historieuppfattning innebär att man anser att det är produktionssätt, effektivt utnyttjad teknologisk nivå och effektivt utnyttjad utbildningsnivå som mer påverkar lagar, idéer, ideologier, moraluppfattningar osv., (dvs den juridiska ideologiska överbyggnaden i samhället) i högre grad än vad dessa påverkar den ekonomiska basen, (dvs. det jag rabblade upp först.)
Du tror mao att utvecklingen går som på ett spår i vissa utvecklingsstadier om man har den teknologinivå man har i Sverige så kommer det automatiskt medföra att man gillar HBTQ och multikulti. Jag säger att detta är absolut osant. Man kan ha samma teknologinivå som vi har och ha ett helt annat samhälle värdemässigt än det vi har idag i Sverige.

Vad är det som får dig att tro att:

1) Araber och negrer kommer upprätthålla ett högteknologiskt samhälle skapat av svenskar?

2) Araber och negrer kommer anamma din bisarra livssyn och värderingar?

Du är lär tro på Darwins evolutionsteori eller hur? I så fall borde du förstå att framtiden tillhör dem som ser till att fortplanta sig och måna om sitt eget bästa inte dem som du som försöker avskaffa sig själv och sin kultur och gynna alla andra.
Senast redigerad av niobium 2015-10-21 kl. 14:26.
Citera
2015-10-21, 15:00
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Du tror mao att utvecklingen går som på ett spår i vissa utvecklingsstadier om man har den teknologinivå man har i Sverige så kommer det automatiskt medföra att man gillar HBTQ och multikulti. Jag säger att detta är absolut osant. Man kan ha samma teknologinivå som vi har och ha ett helt annat samhälle värdemässigt än det vi har idag i Sverige.

Kan du vänligen presentera någon källa till ditt påstående?

För ser man till vad evidensbaserad forskning inom socialantropologin visar på så är det definitivt så att korrelationen mellan ett högt utvecklat samhälle och liberala, sekulariserade värderingar är mycket hög, precis som Ola Schubert framhåller.
Citera
2015-10-21, 16:00
Medlem
growingpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Kan du vänligen presentera någon källa till ditt påstående?

För ser man till vad evidensbaserad forskning inom socialantropologin visar på så är det definitivt så att korrelationen mellan ett högt utvecklat samhälle och liberala, sekulariserade värderingar är mycket hög, precis som Ola Schubert framhåller.

"Teorier är pompösa masker för förtorkade hjärnor som hoppar omkring på den intellektuella karnevalen. Jag går inte dit. Den uppgift som tar mig i anspråk lyder helt enkelt: att förstå världen och människorna. (Hannah Arendt) "

Kvasivetenskap, nyliberalism och västeuropas flyktingvurmande. Det är vad du representerar med ditt inlägg. Det har ingenting att göra med V4 ländernas inställning eller rådande politisk ställningstagande i denna frågan!
En sak är ett faktum och gäller nuläget: Väst Lever i en ideologi -Öst handlar med rationalitet, utifrån realism. Dessa är motpoler av varandra. Som Hanna Arend beskriver bäst: teorier hör till en kvasiintellektuell art som skall synas mycket kritisk.
Framtiden kommer att utvisa vem hade rätt eller fel.......
Citera
2015-10-21, 16:28
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av growingpeople
Kvasivetenskap, nyliberalism och västeuropas flyktingvurmande. Det är vad du representerar med ditt inlägg.

Jag "representerar" inte ett skit (och då definitivt inte nyliberalism eller flyktingvurmande), utan säger enbart att det vore intressant om det tillhandahölls en källhänvisning när det förs fram tvärsäkra påståenden som går tvärs emot vad all sammanhållen evidensbaserad forskning kommit fram till de senaste 200 åren.
Citera
2015-10-21, 17:06
Medlem
Citat:
Jag "representerar" inte ett skit (och då definitivt inte nyliberalism eller flyktingvurmande), utan säger enbart att det vore intressant om det tillhandahölls en källhänvisning när det förs fram tvärsäkra påståenden som går tvärs emot vad all sammanhållen evidensbaserad forskning kommit fram till de senaste 200 åren.
Och korrelation är inte kausalitet. Du kan på samma vis argumentera för att bögar ger ekonomiskt välstånd eftersom det finns procentuellt fler bögar i storstadsregioner än i glesbygd.

Anledningen att det finns demokrati och liberalism där det finns välstånd är att demokrati och liberalism bara kan finnas där det finns intelligenta organiserade människor. Intelligenta organiserade människor kommer skapa välstånd även utan demokrati och liberalism. Diverse flyktingar och andra parasiter dras till ekonomiskt välstånd som flugor till bajs.

Btw: Multikulti är ett vinnande koncept det är Detroit och Tensta/Rinkeby bevisen på.
Senast redigerad av niobium 2015-10-21 kl. 17:24.
Citera
2015-10-21, 19:52
Medlem
Citat:

Ta en titt på Gulfstaterna som leapfroggat sig till en hög materiell och teknologisk levnadsstandard men som ändock värderingsmässigt lever kvar på medeltiden. So much för din "evidensbaserade forskning" (som du dessutom tycks ha feltolkat).
Citera
2015-10-21, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbesvensson
Ta en titt på Gulfstaterna som leapfroggat sig till en hög materiell och teknologisk levnadsstandard men som ändock värderingsmässigt lever kvar på medeltiden. So much för din "evidensbaserade forskning" (som du dessutom tycks ha feltolkat).

Japan, Singapore och de flesta andra länder på jorden borde vara rena efterblivna nazistländer med svenska mått mätt eftersom de inte verkar vara intresserade av att byta ut sin egen befolkning mot lycksökare från andra sidan jordklotet.
Citera
2015-10-22, 17:59
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:

Vad är det som får dig att tro att:

1) Araber och negrer kommer upprätthålla ett högteknologiskt samhälle skapat av svenskar?

2) Araber och negrer kommer anamma din bisarra livssyn och värderingar?

Du är lär tro på Darwins evolutionsteori eller hur? I så fall borde du förstå att framtiden tillhör dem som ser till att fortplanta sig och måna om sitt eget bästa inte dem som du som försöker avskaffa sig själv och sin kultur och gynna alla andra.

Det är väl bara att konstatera att världens mer utvecklade stater, i allmänhet, befinner sig mera högre upp och åt höger än mindre utvecklade stater på den kulturella kartan.

Sedan råder det ingen dödlig determinism vad gäller den växelverkan som sker mellan bas och överbyggnad, men i allmänhet så utövar basen, i det stora hela en större påverkan på överbyggnaden än vise versa.

Människan har klarat sig bra med empati och altruism i det darwinistiska spelet.
Citera
2015-10-22, 23:21
Medlem
Sunrise01s avatar
Politikerna i Ungern, Slovenien, Serbien, Kroatien anklagar ju bara varandra for att vara korkade och dumma i huvudet ang flyktingkatastrofen vid granserna och vintern narmar sig.
Citera
2015-10-23, 01:08
Medlem
Reichsfurers avatar
https://youtu.be/UpeWyezuspM

Landsförrädarna släpper in en våg okända män in till Europa. Ser mer ut som en invasion!

Så dem bäddar får VI ligga. Äckliga öst slaver. Europa ska verkligen styras av äkta germaner i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in