2015-10-18, 13:06
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaskaleh
Kulturen kan inte existera utan folket. Byter du ut folket så kommer du också att byta ut kulturen.

Den svenska kulturer kan påverka, och också påverkar också folk som bosätter sig i Sverige. Muslimer, i allmänhet, blir t.om. mindre religiösa ju längre de bott i Sverige.

Citat:
Men ju längre man lever i Sverige desto mindre blir religiositeten bland muslimerna, säger forskaren och doktoranden Jonas Karlsson.

– Vi ser det inte i någon annan religiös inriktning. Både bland kristna och bland buddister, som är våra tre stora grupper, så ser vi ingen avtagande grad av religiositet efter vistelsetid, utan den förblir lika stark i alla grupper. Det tyder snarare på att det är något som är speciellt för den muslimska gruppen. Där minskar religiositeten över tid, säger Jonas Karlsson.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5124116

Men det är väl inte mitt problem att kulturerna eller/och det kulturella självförtroendet i östra Europa är så värdlösa/värdelöst att man tror att ens kultur, omedelbart dukar under bara för att det kommer in lite folk ifrån länder med muslimsk befolkningsmajoritet.

Citat:
Ursprungligen postat av niobium
Vad är det du ska "hjälpa"? Det bor massvis med negrer i Nigeria, gamla är det inte heller. Du kanske borde flytta till Nigeria dit så att du kan ta del av det aldrig sinande ymnighetshorn av välfärd som denna befolkningsstruktur för med sig.

Jo, folk håller även på att bli att äldre i Nigeria, men där finns väldigt många barn, ungdomar och folk i arbetsför ålder. Om vi, rent teoretiskt, hade en befolkningspyramid som Nigeria, och ett summerat födelsetal som låg på minst 2,1 barn per kvinna, så skulle vi aldrig behöva bekymra oss över något 65+ problem. Vi skulle kunna ta emot invandrare av rent humanitära skäl, eller avstå ifrån det.

Citat:
Din osunda självförnekande verklighetsuppfattning saknar all form av substans och slår sig slätt mot islam och de flesta andra ideologier och verklighetsuppfattningar också.

Vår svenska moderna och postmoderna kultur står sig alls inte slätt emot islam. Varför tror du så många ifrån länder med muslimskt befolkningsmajoritet vill bo i Sverige? Vad gäller min ideologi, ortodox marxism, samt min mer övergripande existentiella visdom, har gång, på gång visat sig kapabla till en fullödig analys av verkligheten. Jag har också, upprepade gånger försökt att ompröva mina ideologiska och existentiella ståndpunkter, men grundfundamenten har visat sig vara användbara.

Citat:
Hela kulturmarxismen baseras på en viss typ av naiva hjärntvättade personer som bara finns i den vita västerländska populationen. Araber eller negrer kommer aldrig någonsin inneha och propagera den typ av världsuppfattning som du står för, inser du inte det själv?

"Kulturmaxismen" en teori av en förvirrad ungersk kommunist, är något ni blåst upp till enorma proportioner, i er jakt på att försöka hitta någon typ av tuva att stiga upp på i det ideologiska träsk av vansinnigheter som ni bär inom er.

Citat:
Att avskaffa sin egen folkgrupp och fungerande samhälle är inte empati det ett moraliskt brott mot sin egen befolkning. Du kommer först fråga dig vad som har hänt på ett realistiskt vis när du inte har tak över huvudet och mat att stoppa i magen till dess kommer du ståta med din "empati", påstådda "humanism" och hur "god" du minsann är.

Det är ett empatiskt och ett moraliskt brott emot sin egen befolkning att inte göra något åt 65+ problemet innan det utvecklas till en ohejdbar 65+ katastrof.

Man avskaffar inte svenskarna genom att ta in invandrare, men man utrotar definitivt både svenskarna och den svenska kulturen om man tillåter att en 65+ katastrof inträffar.

Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Ola Schubert glöm inte att polacker har lägre levnadstid jämfört med Sverige, 60 plussare lever inte lika länge och varje år i levnadstid för den gruppen kostar miljarder

Jo, det är sant att en del av sanningen till att andelen 65+ är relativt liten i Polen beror på att levnadsförhållandena och kanske dryckeskulturen gör att folk inte lever lika länge som i Sverige. Men i längden så kommer Polen att bli ett välfärdssamhälle med hög förväntad livslängd.

Vill inte Polen ta emot invandrare så måste följande åstadkommas inom maximalt tio år:

Kraftigt ökat barnafödande
Minskad dödlighet
Få stopp på det negativa invandringsnettot
Locka tillbaka en massa polska utvandrare.

Om inte detta görs så kommer Polen, för eller senare, förmodligen förr, att få ett 65+ problem, som kan utvecklas till en mycket allvarlig 65+ katastrof. Redan nu så ligger de polska ökningstakten för andelen 65+ are på 1,9 procentenheter under en tio års period. Sverige ligger något högre, men kommer, tack vare flyktingströmmen den andra halvåret 2015 att minska denna ökningstakt rejält. Om vi, dessutom, nästa år, tar emot närmare en halv miljon flyktingar så kommer vårt 65+ problem att backa i expressfart. På bara ett antal år kan vi kanske få till samma befolkningspyramid som vi hade under 60-talet. Kan vi, dessutom höja vårt summerade fruktsamhetstal till 2,1, så kommer vi, överhuvudtaget, inte längre behöva bekymra oss för ett 65+ problem.

Gör tyskarna samma sak så är min gissning att det om 300 år, inte kommer att bo 50 miljoner européer i EU utan kanske 150 miljoner, varav 100 miljoner tyskar, 25 miljoner svenskar och 25 miljoner av de andra folken, varav östeuropéerna utgör några promillen.
Senast redigerad av Ola Schubert 2015-10-18 kl. 14:01.
Citera
2015-10-18, 15:15
Medlem
Faszoms avatar
Vet inte hur pass Ola schubert är páläst om ämnet, eller bara snackar sin propaganda.

Men jag vet att ungerns regering är medveten om problemen, och för en politik där dem försöker öka baran födandet, (3 barns politik), dem försöker stoppa ungdomar/ utbildade frán att flytta, och dem försöker locka tillbaka folk osm utvandrat pá olika sätt...

Enligt orbán, är det nyttigare att lösa problemen pá det hederliga sättet (knulla mer), än att importera kulturberikare..
Citera
2015-10-18, 17:05
Medlem
growingpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faszom
Vet inte hur pass Ola schubert är páläst om ämnet, eller bara snackar sin propaganda.

Men jag vet att ungerns regering är medveten om problemen, och för en politik där dem försöker öka baran födandet, (3 barns politik), dem försöker stoppa ungdomar/ utbildade frán att flytta, och dem försöker locka tillbaka folk osm utvandrat pá olika sätt...

Enligt orbán, är det nyttigare att lösa problemen pá det hederliga sättet (knulla mer), än att importera kulturberikare..

Ola är inte påläst men sprider en sossepropaganda som var extremt populär i 90-talet. Jag har gjort anträngningar att bemöta skiten redan då utan större framgång. Problemet att han trollar sönder trådar med sin demografiska karta pga att verkligheten som är intressant och händer just nu har han Ingen vettig Argument om.
Ungern är en av Europas mest tätbefolkade länder när man tittar på landets storlek. Även andra öststater är tätbefolkade och det är knappast vad de behöver att bli belamrade med folk från kulturer som inte har något intresse att anpassa sig till dessa ländernas normer...........Om det skulle bli brist på arbetskraft skulle jag tänka mig att det Finns redan en stort intresse från grannländerna som kämpar med den egna arbetslösheten.........och gärna strecker ut en hjälpande Hand.......

EU är mer delad än någonsin! Den västerländska demokratin har indoktrinerat folket och det är tydligt hur handlingsförlamningen har brett ut sig just i väst! Öst har sin identitet kvar i den egna Kulturen och den katastrofala Invasionen har svetsat ihop de mycket tydligt. Att vara Patriot eller har starka koppling till sin Kultur har blivit en skällsord i väst.......i öst är en identitet som kommer att bli svårt att utplåna Eftersom den identiteten växer fram efter många hundra års utveckling och det är det som formar oss som individer.Här kan finnas en förklaring varför tänker en svensk så annorlunda som tex. en polack, ungrare eller en tjek.......!
V4 ländernas Skepsis mot västs invandrarpolitik är bara en förlängning av den skepsisen som de har byggt upp efter EU inträdet. Besvikelsen över toppstyret från Brussel har redan strypt dessa länders utveckling. EU-bidrag kan inte ersätta förlusten av självständighet. Men det temat skulle förtjäna en egen tråd.........
Citera
2015-10-18, 21:26
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av growingpeople
Ola är inte påläst men sprider en sossepropaganda som var extremt populär i 90-talet. Jag har gjort anträngningar att bemöta skiten redan då utan större framgång. Problemet att han trollar sönder trådar med sin demografiska karta pga att verkligheten som är intressant och händer just nu har han Ingen vettig Argument om.
Ungern är en av Europas mest tätbefolkade länder när man tittar på landets storlek. Även andra öststater är tätbefolkade och det är knappast vad de behöver att bli belamrade med folk från kulturer som inte har något intresse att anpassa sig till dessa ländernas normer...........Om det skulle bli brist på arbetskraft skulle jag tänka mig att det Finns redan en stort intresse från grannländerna som kämpar med den egna arbetslösheten.........och gärna strecker ut en hjälpande Hand.......

EU är mer delad än någonsin! Den västerländska demokratin har indoktrinerat folket och det är tydligt hur handlingsförlamningen har brett ut sig just i väst! Öst har sin identitet kvar i den egna Kulturen och den katastrofala Invasionen har svetsat ihop de mycket tydligt. Att vara Patriot eller har starka koppling till sin Kultur har blivit en skällsord i väst.......i öst är en identitet som kommer att bli svårt att utplåna Eftersom den identiteten växer fram efter många hundra års utveckling och det är det som formar oss som individer.Här kan finnas en förklaring varför tänker en svensk så annorlunda som tex. en polack, ungrare eller en tjek.......!
V4 ländernas Skepsis mot västs invandrarpolitik är bara en förlängning av den skepsisen som de har byggt upp efter EU inträdet. Besvikelsen över toppstyret från Brussel har redan strypt dessa länders utveckling. EU-bidrag kan inte ersätta förlusten av självständighet. Men det temat skulle förtjäna en egen tråd.........

Öst är bara insnöat och oengagerat. Inte speciellt stolta över någon identitet heller. Folk bryr sig bara om sina köpcentra och tevekanaler. Resten skiter de i.
Citera
2015-10-18, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Öst är bara insnöat och oengagerat. Inte speciellt stolta över någon identitet heller. Folk bryr sig bara om sina köpcentra och tevekanaler. Resten skiter de i.

Om det är någon som är fullkomligt insnöad så är det nog du.
Citera
2015-10-18, 22:27
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaskaleh
Om det är någon som är fullkomligt insnöad så är det nog du.

Ensamt i sandlådan förstår jag...
Citera
2015-10-19, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Vår svenska moderna och postmoderna kultur står sig alls inte slätt emot islam. Varför tror du så många ifrån länder med muslimskt befolkningsmajoritet vill bo i Sverige?

Svartingarna vill flytta hit för att de gillar HBTQ och genuscerifierade dagis? Tror inte det. Svartingarna vill flytta hit för att svenskarna är flitiga och produktiva och skapar ett välstånd som de är korkade nog att skänka bort till dessa parasiter.

Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Vad gäller min ideologi, ortodox marxism, samt min mer övergripande existentiella visdom, har gång, på gång visat sig kapabla till en fullödig analys av verkligheten.
"Ortodox marxism" jag trodde du var någon sorts stollig naiv "liberal". Du är alltså en materialist för vilken meningen i livet är hur mycket prylar man har har jag förstått det rätt?
Citera
2015-10-19, 03:07
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Av de östeuropeiska länderna ligger Polen och Tjeckien i en klass för sig.
Dessa två länder går en ljus framtid till mötes, utvecklingen är positiv och det går snabbt framåt.
Man ska ha i åtanke att de började om från noll för 25 år sedan!

Polen och Tjeckien flåsar redan Sverige i nacken, jämför Warszawa, Krakow, Wroclaw eller Prag med Stockholm, Göteborg och Malmö..

Håller med! Fina och civiliserade länder som nog snart är ikapp oss. Många verkar inte fatta det utan har fördomar om dessa länder grundade på gammal information. Mycket har hänt där på senaste åren.

Dock ligger inte Polen och Tjeckien (och Slovakien och Ungern) i Östeuropa utan i Centraleuropa. Ser ofta detta missförstånd. Antar att det beror på att länderna tidigare ingick i det politiska Östblocket.

Länderna betraktades före kriget som hjärtat av Europa. Kulturellt högstående och historiskt betydelsefulla. En självklar del av den europeiska kultursfären. Den kommunistiska perioden var bara en parentes.
Citera
2015-10-19, 19:17
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Och Sverige består endast av Blondinbellor.
Citera
2015-10-19, 19:19
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niobium
Svartingarna vill flytta hit för att svenskarna är flitiga och produktiva och skapar ett välstånd som de är korkade nog att skänka bort till dessa parasiter.
Så är det. I synnerhet vad gäller muslimer.
Citera
2015-10-19, 19:49
Medlem
Faszoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Så är det. I synnerhet vad gäller muslimer.

Den som pástár annat kan ju ta en titt pá de arab länder som är framgángsrikast, dubai, kuwait mm, där araberna inte jobbar utan anställer indier, pakistanier eller européér att bygga deras hus mm.
Vad gör araberna hela dagarna kan man undra..
Citera
2015-10-19, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faszom
Vad gör araberna hela dagarna kan man undra..

Araber dricker te sen så snackar de med andra araber.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in