Citat:
Ursprungligen postat av
triljam
Att tro att Sverige på något sätt skulle kunna genomföra totalinvandring ter sig lite självgott och naivt vilken sida du än står på.
Asylsökare har ett nätverk sinsemellan som tipsar om var man söker asyl för att få valuta för de smugglarpengar man lägger ut. Sverige ligger inte högt i kurs om man hamnar på en flyktinganläggning i XXX-bo, där höjdpunkten i tillvaron är att med gratis busskort åka in till närmsta avfolkade samhälle. Det som annars erbjuds är en batikkärring som kommer och lär ut lite hembygdsmål.
Det här sprids av asylsökande, via sociala medier, vilket får invandringsmotståndare att brista ut i anklagelser om otacksamhet och det får invandringsvurmare till att hitta ännu fler end-of-the-road-flyktinganläggningar där de tror att mottagandet ska bli bättre.
Nu ska här bussas och SJ:as ända upp till Korpilombolo. De fattar inte att deras ”godhet” inte tas emot som manna från himlen, den uppfattas som närmast kränkande om man har lagt ut så mycket pengar. Det är en dödfödd affärsidé, eller förnedrande humanism.
Om Sverige ska lyckas med en totalinvandring, är lösningen att Sverige importerar folk som saknar förmåga att ens fly, folk som blir nöjda med sitt liv i valfri kaos-förort där de ideligen gör frugan på smällen, handlar på Lidl, hänger på torget och kollar på arabisk tv hemma.
Jag trodde inte heller Sverige låg högt upp. Vem vill bo på bonn-vischan lång från kaféer och affärer? Inga varuhus att gå och drömma i och titta på unga kvinnor, bara ICA-lanthandel med sura gamla fetlagda expediter.
Men tydligen lockar pengarna. Titta på denna länk nedan som jag googlade upp. Översätt med google. Här får du en topplista på länder lämpliga för syrier (eller irakier - alla kallar sig syrier nu för tiden!

).
Sedan skall du inte underskatta dragningskraften alla batikkärringar eller goda män (det är kvinnor nu för tiden!) har på asylsnyltande unga män. Dessa batikkärringar pysslar om sina "små" arabiska ynglingar i tid och otid, som tack får de säkert också smaka lite tjärpapp-rulle från utsvultna och hormonstinna ynglingar!
Det jag sett av dessa "goda kvinnor" i mitt jobb får mig riktigt att äcklas. De utnyttjar sin samhällsställning, ofta chefspositioner i kommunen, för att fixa små fördelar för "sina" gossar som ibland "bor" hos dem. Men man kanske skall se det nationalekonomiskt, pengarna stannar nu i Sverige. De används inte längre i Gambia!
https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.for-syrians.de%2Findex.php%2Fasyl%2F48-euopa-asyl
På första plats är - trumvirvel - Sverige!