2015-09-12, 05:01
Medlem
I det offentliga rummet i Sverige idag är ju alla för invandring. Och ju mer dess bättre. Men då de flesta av dessa tyckare lever på beskattade pengar så är det ju lätt att tycka så. Men man ser ju på Stefan Lövfen att han vrider på sig då journalisterna vill att han skall öppna sina armar för fullt för fri invandring då han vet att vi kan inte behålla vår Svenska skattefinansierade välfärdsmodell om den privata sektorn skall pressas ytterligare för att få ihop det. Jag hade tur att få jobb i den privata sektorn men jag orkar snart inte med i det upptrappade tempot. Kanske dags att lägga av och drälla runt ivuxendagis på närmsta köpcentrum som många andra. På det viset slipper jag stroke och hjärtinfarkt
Citera
2015-09-12, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostfralla2000
Jag tycker att dom paranoida vanföreställningarna som många Flashbackare lider utav bara blir värre och värre för varje dag. Ni piskar upp och rygggdunkar varandra så in i helvete mycket att ni inte längre kan se klart, hatet styr er.

En intressant betraktelse kära Ostfralla. Flashback är ett av de få forum där man anonymt kan ha en annan åsikt än riksmedia utan att man sammankopplas med Adolf Hitler, Joseph Göbbels, Heinrich Himmler, Ernst Röhm, Horst Wessel, Allgemeine SS, kapos, ugnsbyggare, brunskjortor, insektsgiftstillverkare och så vidare.

Visst är det en hel del ryggdunkande här men det är kul att kunna uttrycka andra åsikter än det som är snällt och mysigt så att alla kan krama om varandra och Stefan öppnar sin plånbok så att alla kan plocka åt sig av monopolpengarna.
Citera
2015-09-12, 06:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carcosa
nej, "haaatet" blir inte värre, lilla vänsterfitta, utan fler och fler vaknar upp och ser vad fan som håller på att hända med hela europa. vi är på väg att utrota oss själva, och vi som under många och långa år propagerat för vikten av etniskt homogena samhällen verkar till slut gå upprättelse till mötes - fast det har vi vetat hela tiden, även om ni andra som tittade underligt på oss mest trodde att vi var lågutbildade fanatiker. tji fick ni, era svartskalleälskare

Citat:
Ännu med hat var det ja..

Du vet uppenbarligen inte heller vart jag står i invandringsfrågan.

Har inte sagt att SD är fanatiker, men du är det.

Ostfralla använder sig av "hatet" därför att makteliten har börjat att göra det. "Hat" och "hatsajter" Ostfralla tänker i vanlig ordning inte självständigt. Det irriterar hennes motståndare att bara få nya epitet kastade på sig istället för att diskutera i sak. Men skitsamma. Att bara retas och retas och förstöra föder till slut det hat, som från början inte fanns, och reaktionen blir våldsam. Eller, reaktionen blir aldrig våldsam utan sverigevännen blir istället bara knäckt och nedtystad. Massinvandringens Sverige gläder aldrig den vanliga svensken. Jag är knappast unik av att må dåligt.
Citera
2015-09-12, 06:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JackCade
I det offentliga rummet i Sverige idag är ju alla för invandring. Och ju mer dess bättre. Men då de flesta av dessa tyckare lever på beskattade pengar så är det ju lätt att tycka så. Men man ser ju på Stefan Lövfen att han vrider på sig då journalisterna vill att han skall öppna sina armar för fullt för fri invandring då han vet att vi kan inte behålla vår Svenska skattefinansierade välfärdsmodell om den privata sektorn skall pressas ytterligare för att få ihop det. Jag hade tur att få jobb i den privata sektorn men jag orkar snart inte med i det upptrappade tempot. Kanske dags att lägga av och drälla runt ivuxendagis på närmsta köpcentrum som många andra. På det viset slipper jag stroke och hjärtinfarkt

Gick det att tjäna pengar på motsatsen skulle det vara annorlunda. Därför stöter vi på inte en enda svensk i exil som hälsar hem med att berätta att denna känner sig avundsjuk över "välsignelsen" av invällningen från Afrika och mellanöstern till Sverige.
Citera
2015-09-12, 06:31
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Va? Nej, att prata svenska är inget bevis för man skulle va integrerad.

Det fetade: No shit? och detsamma gäller dig,

Jag baseras inget på mina upplevelser förutom att säga att negrer kan vara trevliga.

Men med tanke på hur många som statistiken säger inte lär sig svenska och inte skaffar ett jobb så blir jag glad varje gång jag träffar en fin neger.
Citera
2015-09-12, 06:50
Medlem
Zaedrewss avatar
Jo det känns lite så. Det udda i kråksången är att numera talas det mest upp uppoffring, vi ska typ offra oss för detta nobla med att ta emot allt och alla. Man vet att detta kommer suga så in i oerhört mycket men det gäller att offra sig... Förr var det mer som att massinvandring var så jättebra och skulle ge en massa vinst till samhället den linjen har man övergivit idag nu är det bara att offra sig som gäller.
Citera
2015-09-12, 07:20
Medlem
Stakeholders avatar
När ni rasister ser båtar fulla med bidragstagare och kriminella terrorister ser jag båtar fulla med entreprenörer, företagare, driftiga akademiker, blivande fotbollsproffs, spännande nya restauranger mm.

Jag är inte bara sosse, jag är idiot också.
Citera
2015-09-12, 07:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
När ni rasister ser båtar fulla med bidragstagare och kriminella terrorister ser jag båtar fulla med entreprenörer, företagare, driftiga akademiker, blivande fotbollsproffs, spännande nya restauranger mm.

Jag är inte bara sosse, jag är idiot också.

I sig kvittar det nog liksom vad än som är den rätta bilden. Oavsett vilket om man är nationalist så är det Sverige som land och svenskar som folk som försvinner ändå. De flesta driftiga lyckosökarna drar sig ju dock bevisligen inte till Sverige med vårt höga skattetryck och kan man faktiskt erkänna usla klimat utan de söker sig hellre till typ England.
Citera
2015-09-12, 07:56
Medlem
löls avatar
Min pappa flyttade tillbaka till sitt hemland pga
1. Sverige är kallt
2. Hans pension är mer värd där än här
3. Massinvandringen och alla muslimer
4. Sverige som han bodde i och ville pensioneras i efter 40 års arbete försvann för många år sedan
Citera
2015-09-12, 08:27
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jag vet inte ens om detta är rätt tråd men vad är de som pågår nu??

50 miljoner människor på flykt och det väller in i Europa, bland annat Syrien men de känns som vem som helst bara han är arab få uppehållsstånd i Sverige.
Alla har vi sett "De Döda Barnen" och hur "Dansk Polis Inte Kan Stoppa Invandrare påväg till Sverige" och hela Europa säger Nej förutom Sverige och Tyskland.

När Sverige har enorma problem, demokratin har sagt sitt och då bildar de en kartellbildning, vad i helvete liksom?
Dessutom har vi IS rätt bra isolerat inne i Europa nu. Sharia lagar och sånt.

Jag tror vi är påväg mot en enorm ökning. Medelhavet och Öar som Kos, Italiens småöar. Mellan Turkiet och Grekland där bland annat alla barnen man sett dött.
Ungern som började med bygga ett stängsel mot Serbien och nu stannat tåg med flyktingar, försökt med sitt uppdrag men Tyskland är ju värre än Sverige, pratar om en halvmiljon varje år.

Danmark har slutat med tåg mellan Sverige och Tyskland, de mest hysteriska länderna och stackars Danmark mellan. Men de kan ha börjat igen.

Att det går till såhär: https://youtu.be/Yp9CbtpG3jU

Berlin skulle förändras lika mycket som den har sen 1985.
Jag gillar Berlin som den är nu.

Stockholm bli som Malmö innan 20-talet, Handgranaternas Stad. Delar av Malmö, som Seved, hela Rosengård och flera liknande områden är lätt de mest kriminella området i Sverige.
Eller norra Europa för den delen.

Vad är de som pågår?

Sverige är en testzon. Multinationella företag brukar testa sina produkter - i utvalda länder - på liknande sätt. Danmark halverade sina bidrag - därför vill lyxflyktingarna hit.
Citera
2015-09-12, 09:31
Medlem
Ska bli riktigt intressant att se reaktionen från svenskarna nästa år när recessionen är här i kombination med rekordstort antal migranter, det kommer krävas rejäla skattehöjningar / nedskärningar (då räcker det inte att nalla av biståndsbudgeten / etableringslotsar).
Citera
2015-09-12, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Vad tycker ni? Borde Löfven gå ut och likt Reinfeldt vädja till svenska folket att öppna sina hjärtan
Jag tycker att han redan gjort det med den här förskönande omskrivningen och tilläggslöfte om paradis.
Citat:
Jag sticker inte under stol med att det är en stor ansträngning i det här ögonblicket, men det är också en tillgång för landet.

http://www.expressen.se/nyheter/politik/lofven-invandringen-en-stor-anstrangning/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in