2015-09-12, 15:24
Medlem
Wiscounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVZ
Jo, man har bland annat höjt bensinskatten lite i smyg, det kommer komma betydligt mer snart. Nu börjar man ju också höra röster i debatten att sommarhus skall tas i beslag, öppna hjärtan betyder egentligen "öppna din plånbok och håll käften, vi tar vad vi vill ha". Barnsjukhuset i Norrland läggs tex ner i dagarna. Sedan kommer vi kanske få se extremt höjda skatter, frysta tillgångar etc.

Om du inte infinner dig i den nya ordningen så kommer man till slut att försöka använda sitt våldsmonopol och rättsväsendet för att få dig på andra tankar. Frågan är hur lojal polisen och militären är mot de styrande? Jag tror inte dom är lojala alls så det lär bli Löfven och co som får fly nästa gång.

Det kommer inte finnas pengar att driva den här invandringspolitiken så många boenden kommer inte kunna drivas vidare och en mängd personer släpps vind för våg, jävligt förbannade lär dom vara dessutom. Vad hände med bidraget? Boendet? Svenska flickvännen? Det blev nada helt enkelt.

Jag ser framför mig hur Löfvens fjärde tal om "alla människors lika värde" möts av massiva burop och stämningen blir aggressiv. Löfven förstår ingenting, han säger ju bara bra saker tycker han. Säpo får snabbt plocka av honom av scenen och sätta honom i säkerhet. Scenerna påminner om Caucesscos sista tal i Rumänien. Sedan går det fort!

Arnstad sviker till slut för det inre trycket och kollapsar och blir intagen på psyket med vanföreställningar och paranoia. Varje dag gungar han apatiskt fram och tillbaka i sin säng med gardinerna fördragna, klagandes att fascisterna är ute efter honom. Han går till slut vilse i skogen och man hittar honom aldrig igen.

Nu tog jag kanske i litegrann men framtiden på kort sikt ser väldigt dyster ut. Men det gäller också att hålla huvudet kallt, alla sådana här samhällsförändringar kostar liv och kraft men det kommer komma något bättre efteråt. Det är jag helt övertygad om, men den trygghet och stabilitet vi tidigare haft i Sverige lär vi inte se på ett tag igen.

Mvh//TVZ

Håller med om det mesta.

Hur tror du matproduktionen kan komma att se ut vid en närmare kollaps av statsapparaten? Importerar vi inte en hel del mat i detta land? Hur blir det med värme i bostäder när vintern kommer? Känns ju dödsdömt för de flesta invandrare att stanna kvar med tanke på att många erhåller dubbla medborgarskap.

Än mer dödsdömt är det väl för dessa aningslösa etablissemangsäckel.
Citera
2015-09-12, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiscount
Håller med om det mesta.

Hur tror du matproduktionen kan komma att se ut vid en närmare kollaps av statsapparaten? Importerar vi inte en hel del mat i detta land? Hur blir det med värme i bostäder när vintern kommer? Känns ju dödsdömt för de flesta invandrare att stanna kvar med tanke på att många erhåller dubbla medborgarskap.

Jag tror tekniken kommer rädda oss, det kommer finnas möjlighet via internet att få kunskap och dessutom alla fantastiska tekniska framsteg de senaste decennierna som vi kommer kunna ta till oss och applicera. Jag tror också att den privata sektorn kommer fortsätta fungera någorlunda. Det går att organisera sig effektivt utan att det måste handla om politik. Det finns teknik idag att bli självförsörjande på många sätt. Vi kommer dock antagligen stå med våra jaktvapen vid den egna porten tills man kan slappna av litegrann. Jag tror svenskar kommer söka sig till landsbygden för trygghet och bygga en ny ekonomisk infrastruktur under radarn. Vi svenskar är smarta och sluga och teknisk väldigt avancerade.

Vi kommer inte svälta, eller få svårt att värma husen. Vi kommer att applicera ett "off-the-grid"-tänk där man ser till sin egen och sin familjs överlevnad som prio 1.

Inne i städerna blir det kaos dock, som Detroit ungefär.

Min teori endast!

Sorry TS för offtopic.

Mvh//TVZ
Citera
2015-09-12, 16:23
Medlem
Citat:
Jag tror tekniken kommer rädda oss, det kommer finnas möjlighet via internet att få kunskap och dessutom alla fantastiska tekniska framsteg de senaste decennierna som vi kommer kunna ta till oss och applicera. Jag tror också att den privata sektorn kommer fortsätta fungera någorlunda. Det går att organisera sig effektivt utan att det måste handla om politik. Det finns teknik idag att bli självförsörjande på många sätt. Vi kommer dock antagligen stå med våra jaktvapen vid den egna porten tills man kan slappna av litegrann. Jag tror svenskar kommer söka sig till landsbygden för trygghet och bygga en ny ekonomisk infrastruktur under radarn. Vi svenskar är smarta och sluga och teknisk väldigt avancerade.

Vi kommer inte svälta, eller få svårt att värma husen. Vi kommer att applicera ett "off-the-grid"-tänk där man ser till sin egen och sin familjs överlevnad som prio 1.

Inne i städerna blir det kaos dock, som Detroit ungefär.

Min teori endast!

Sorry TS för offtopic.

Mvh//TVZ

Jag tor dock inte att Internet kommer finnas så värst länge till i dess nuvarande form, regimen lär ju släcka ner det så fort de bara kan med tanke på det fria ordet och risken att svenskar organiserar sig. Landsbygden är ett givet val! Städer kommer bli kaos.
Citera
2015-09-12, 16:27
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fok.Dr1
Börsen är väl stängd i USA på måndag om jag fattar det rätt, möjligt scenario är att världens börser rasar på måndag och USA's på tisdag. Perfekt då kan USA's elit skylla på övriga världen istället för deras dollar tryckeri till centralbank!
Varför skulle börsen vara stängd i USA på måndag !?
Citera
2015-09-12, 16:28
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Vilka krascher har vi haft de senaste 2 åren som han prickat in?

men du, du skrev såhär

Citat:
Alla hans "rätt" är ju efterhandskonstruktioner.

så förklara specifikt vad som är efterhandskonstruktioner i hans ekonomiska modell eller så tar du tillbaka ditt påstående och erkänner att du egentligen inte läst vad han har sagt
Citera
2015-09-12, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiscount
Håller med om det mesta.

Maten som produceras inom rikets gränser kommer inte att räcka på långa vägar för hela folket, har ett minne av att vi importerar ca 50% utav maten vi förbrukar idag. Mängder av människor kommer att dö utav svält, och av kyla när vintern kommer...

Det är ganska ironiskt att landsbygden har bortprioriterats och låtits börja dö ut långsamt sista åren. Alla ska bo i storstäderna. Men när kollapsen kommer så kommer människor att dö som flugor i storstäderna, medans många av oss på landsbygden har landen och jordkällarna fulla av potatis, morötter, lök, rotfrukter, kryddor mm mm. Och när vi har tröttnat på att rota runt i landet så kan vi plocka lite äpplen och päron från träden, och glöm inte vinbärsbuskarna, svamp, lingon, och blåbär...

Lägg därtill att vi ute i obygden är generellt mer förberedda för samhällsstörningar än stadsbor. Vi har kontanter gömda i huset, guld nedgrävt på tomten/marken, och skafferierna fyllda för att klara minst 6 månader utan att lämna gården/huset, beväpnade med upp till 5 vapen/vapenskåp för jakt/beskydd av både djur och människor. Lägg därtill gemenskapen på landsbygden där alla hjälper varandra både idag och imorgon. I storstäderna känner du din granne genom att ha sett dennes hamn på postlådan när du har gått förbi... Och när din granne har blivit tillräckligt hungrig efter några veckor utan mat kommer denna att slå ihjäl dig, för att sedan äta dig i brist på annat...

Och medans stadsmänniskorna fryser ihjäl har vi på landsbygden skogen som värmer oss. Varje år spenderar vi veckor i skogen, och hugger sedan ved och lägger på tork i vedboden innan midsommar, så den värmer oss den kommande vintern...
Citera
2015-09-12, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
men du, du skrev såhär

så förklara specifikt vad som är efterhandskonstruktioner i hans ekonomiska modell eller så tar du tillbaka ditt påstående och erkänner att du egentligen inte läst vad han har sagt

Om du inte kan ge mig länkar där han i förväg förutspått krashar eller erkänner du att du bara är ännu en av alla dessa dårar som skriver i tråden.. va fan e landet på väg egentligen, en massa psyksjuka människor som sitter och fantiserar om nån dold övermakt som skall släcka ner internet och krasha börser.. världens dummaste folk eller möjligtvis världens sämsta psykvård.
Citera
2015-09-12, 17:08
Medlem
Citat:
Om du inte kan ge mig länkar där han i förväg förutspått krashar eller erkänner du att du bara är ännu en av alla dessa dårar som skriver i tråden.. va fan e landet på väg egentligen, en massa psyksjuka människor som sitter och fantiserar om nån dold övermakt som skall släcka ner internet och krasha börser.. världens dummaste folk eller möjligtvis världens sämsta psykvård.

Japp, och du ger dårarna en röst... Skrattar bäst som skrattar sist.

Seriös fråga: Ligger du fullinvesterad hela hösten?
Citera
2015-09-12, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hobbyanarkist
[/b][/b][/b]

Japp, och du ger dårarna en röst... Skrattar bäst som skrattar sist.

Seriös fråga: Ligger du fullinvesterad hela hösten?

Du kanske skall kolla lite i mina inlägg. Jag slutade handla aktier för något år sedan eftersom börsen är övervärderad.
Citera
2015-09-12, 18:15
Medlem
Citat:
Du kanske skall kolla lite i mina inlägg. Jag slutade handla aktier för något år sedan eftersom börsen är övervärderad.

Varför tycker du (och många andra) att börsen är övervärderad?

Själv tycker jag jag den till viss del är undervärderad, många stora kvalitetsbolag handlas till 5-9% årlig direktavkastning vilket jag tycker är mer än rimligt. Visst finns det enskilda bolag som är högt värderade och där fallhöjden är stor/utdelningen förhållandevis liten, men så är det i alla tider.
Citera
2015-09-12, 18:20
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Nu tvingas ju Sverige låna för att klara flyktingkrisen, tänk er om ett år om det är helt omöjligt för staten att låna pengar för att klara eskalerande utgifter, då kommer man försöka ge sig på privata tillgångar. Då smäller det nog!
Man gör ju helt fel.

"Fan vad dyrt det har blivit att ta emot flyktingar, och vad dåligt det går. Vi behöver ha mer pengar och stöd" och så söker sig ännu fler hit ..

Man har väl en viljan om att samhället skall hålla ihop så klart men det hade hållit ihop bäst utan dem.
Citera
2015-09-12, 18:31
Medlem
raxmouses avatar
Citat:

Som vanligt kryllar flashback utav nollor likt dig som rapar ur sig skit utan att egentligen veta någonting. Du påstår något du inte alls vet och sen frågar du någonting helt irrelevant sen säger du att jag ska länka något som inte styrker dina påstenden din fjant, varför ödslar jag ens energi på dig? Skulle inte förvåna mig om du är en journalist eller politiker, dom brukar i regel hata armstrong och economic confidence model.

Resten av inlägget om "dold övermakt" får tala för din egen fantasi, det är ingenting som martin armstrong pratar om, men jag förstår att du ifrågasätter vart världen är påväg när du betéer dig sådär, ignoransen i mänsklig form.

Citera mig en sista gång och skriv något poänglöst så struntar jag att svara dig så hörs vi typ aldrig mer lol
Senast redigerad av raxmouse 2015-09-12 kl. 18:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in