Citat:
Ursprungligen postat av
Henrik.N
"Men ibland smäller de ändå upp dörren precis när de stannat" Har aldrig hänt mig men kan förstå om det förekommer i riktiga småbarnsfamiljer. Tar tillbaka mitt inlägg där.
Och om det är någon jävla idiot som parkerar på en barnparkering fast inte har barn -> böter.
Håller väl med om att det borde vara nåt slags straff (böter) om man parkerar på en sådan plats, ungefär som att parkera på en handikapplats utan tillstånd. Men det är nästan omöjligt för en butik att ha resurser till att jaga sådana felparkerare, och om folk bara var lite mer omtänksamma och hänsynstagade så skulle det inte behövas.
Jag blir sorgsen på riktigt när jag ser det nonchalanta beteendet i samhället. Sno till dig en parkeringsruta som du egentligen inte borde ställa dig på, slänga ditt skräp på marken trots att det finns en papperskorg tio meter bort, mm, mm. Det beteendet stör mig.
Visst mår man bra när man visar hänsyn i vardagen och får en vänlig vinkning tillbaka? Sammarbeta och bjud till, så mår man bättre som människa.