• 1
  • 2
2015-09-11, 21:50
Medlem
Kalle81s avatar
Här är en fin historia om en kvinna som blev jagad för att hon parkerat på familjeparkering utan barnen med.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21388129.ab

Jag brukar ofta göra det för att jag hoppas att folk ska bli förbannade, men det har inte hänt än. Har det hänt er och vad är det bästa ni har sagt då ?
Citera
2015-09-11, 22:01
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Varför gör man det?

Finns ju en anledning till dem. Jag föredrar att se barnfamiljer stå där när deras ungar slänger upp dörrarna, så man slipper få en stor repa.
Citera
2015-09-11, 22:02
Medlem
Kalle81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttAnonymtKonto
Varför gör man det?

Finns ju en anledning till dem. Jag föredrar att se barnfamiljer stå där när deras ungar slänger upp dörrarna, så man slipper få en stor repa.

Det har jag inte tänkt på att man kan få repor. Jag brukar parkera där för att det är lite mera plats. men förstås kan de brevid parkera slarvigt och slänga upp dörren på min bil.

Då skulle jag bli enormt förbannad.
Citera
2015-09-11, 22:04
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Här är en fin historia om en kvinna som blev jagad för att hon parkerat på familjeparkering utan barnen med.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21388129.ab

Jag brukar ofta göra det för att jag hoppas att folk ska bli förbannade, men det har inte hänt än. Har det hänt er och vad är det bästa ni har sagt då ?

Såg en 911 med en äldre man (55-60) år parkera mitt emellan två familjeparkeringsrutor... Ja det var ju närmast ingången...

Som svensk gjorde man inte ett smack förutom att stirra med djävulsögon på honom hela turen på ICA...
Ibland vill man vara en rabiat kaos arab alltså... :-) ja med 8 barn och en självmords fru...
Citera
2015-09-11, 23:03
Medlem
MrChows avatar
De parkeringsplatserna är väl till för oss med finare bilar som inte vill att en 5-åring ska slänga upp dörren utan att se sig för?

Är det fullt på parkeringen brukar jag föredra att ställa mig 100 m från entrén. Så jävla jobbigt är det inte att gå 30 sekunder extra till och från bilen när man handlar. Men handlar jag på tider då få barnfamiljer är och handlar ställer jag mig där med glädje.
Citera
2015-09-12, 11:28
Medlem
Klarabella79s avatar
Här hos oss är familjeparkeringarna längst bort från ingången. Jag har ju turen att ha 2 bilbarnstolar i bilen, men står sällan där..Har fått kommentarer förr innan barn och har bara svarat: Jasså? Är det ngn lag på dessa platser? Får jag se den lagen? För du påstår att du har laga stöd i det. Andra gången har jag svarat: "javisst, men du kan få mitt kontonummer så kan du sätta in 3000kr varje gång för självrisken, för varje gång ett pucko bucklar min bil.

Sist sa jag bara: "Hur vet du att mina barn och man inte är därinne och jag ska picka upp dessa?

Men som sagt jag använder sällan dessa platser då mina barn VET att jag öppnar dörren åt dom och OM de öppnar själva så får de inte smälla upp en dörr, det ska öppnas försiktigt. Aldrig hänt en olycka hittills, allt handlar om vad du lär ungarna.

Det som stör mig mest är faktiskt alla "rövsniffare" som jag kallar dessa. Jag kommer till stormarknaden tidigt på morgonen, ställer mig lååångt bort och det är tomt nästan överallt, när jag kommer ut så är jag likt förbannat inparkerad?
Citera
2015-09-12, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Här hos oss är familjeparkeringarna längst bort från ingången. Jag har ju turen att ha 2 bilbarnstolar i bilen, men står sällan där..Har fått kommentarer förr innan barn och har bara svarat: Jasså? Är det ngn lag på dessa platser? Får jag se den lagen? För du påstår att du har laga stöd i det. Andra gången har jag svarat: "javisst, men du kan få mitt kontonummer så kan du sätta in 3000kr varje gång för självrisken, för varje gång ett pucko bucklar min bil.

Sist sa jag bara: "Hur vet du att mina barn och man inte är därinne och jag ska picka upp dessa?

Men som sagt jag använder sällan dessa platser då mina barn VET att jag öppnar dörren åt dom och OM de öppnar själva så får de inte smälla upp en dörr, det ska öppnas försiktigt. Aldrig hänt en olycka hittills, allt handlar om vad du lär ungarna.

Det som stör mig mest är faktiskt alla "rövsniffare" som jag kallar dessa. Jag kommer till stormarknaden tidigt på morgonen, ställer mig lååångt bort och det är tomt nästan överallt, när jag kommer ut så är jag likt förbannat inparkerad?
Folk gillar sällskap vet du, det känns tryggare i grupp. Det är samma skäl till att vissa bilister inte kan hålla avståndet på motorvägen och gärna ligger och sniffar en i arschlet. Mysigt och tryggt ska det vara!
Citera
2015-09-12, 11:48
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sumprunkarn
Folk gillar sällskap vet du, det känns tryggare i grupp. Det är samma skäl till att vissa bilister inte kan hålla avståndet på motorvägen och gärna ligger och sniffar en i arschlet. Mysigt och tryggt ska det vara!

hahaha! Bästa förklaringen. Trodde först att jag kanske inbillade mig, men efter några år med regelbundna besök på stormarknader så insåg jag att det var ingen inbillning eller sammanträffande
Citera
2015-09-12, 12:55
Medlem
Dessbättre inte vanligt.
Citera
2015-09-12, 14:15
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79

Det finns inga hinder att parkera på en familjeplats utan att ha barn med sig. Det är en slags frivillig grej som handlarna tagit på sig. Tyvärr så är det en massa idioter, både unga och gamla som gärna skulle köra hela vägen in i affären om dom kunde.

Eller som jag sett andra idioter ställa sig över två parkeringsrutor!
Citera
2015-09-12, 15:01
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Det finns inga hinder att parkera på en familjeplats utan att ha barn med sig. Det är en slags frivillig grej som handlarna tagit på sig. Tyvärr så är det en massa idioter, både unga och gamla som gärna skulle köra hela vägen in i affären om dom kunde.

Eller som jag sett andra idioter ställa sig över två parkeringsrutor!

Japp, ofta är det såna med smååå bilar som tar två rutor. Vet inte om dessa tror att de är ute o kör lastbil eller nåt. Jag tycker att det bara är bra att familjerutorna står långt bort, här iaf.
Citera
2015-09-12, 17:52
Moderator
Rassas avatar
Kan förstå reaktionen, oftast knyter man näven i fickan, men ibland rinner känslorna över och man reagerar. Klart att det är en skitsak, men om nu parkeringarna är till för att underlätta för i- och urlastning av barn utan att behöva trycka upp dörren i bilen bredvid, varför kan inte folk respektera detta?

Det är en trend i samhället jag tycker mig se öka. Man tänker bara på sig själv, är nonchalant och självisk och struntar i att man försvårar för andra genom att bete sig som ett svin och enbart skaffa sig fördelar på andras bekostnad. Och oftast är det människor över 18 år som beter sig på det viset, vuxna människor som borde ha skaffat sig ett visst mått av empati, smidighet och samarbetsvilja. Suck.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in