Citat:
Ursprungligen postat av
Klarabella79
Här hos oss är familjeparkeringarna längst bort från ingången. Jag har ju turen att ha 2 bilbarnstolar i bilen, men står sällan där..Har fått kommentarer förr innan barn och har bara svarat: Jasså? Är det ngn lag på dessa platser? Får jag se den lagen? För du påstår att du har laga stöd i det. Andra gången har jag svarat: "javisst, men du kan få mitt kontonummer så kan du sätta in 3000kr varje gång för självrisken, för varje gång ett pucko bucklar min bil.
Sist sa jag bara: "Hur vet du att mina barn och man inte är därinne och jag ska picka upp dessa?
Men som sagt jag använder sällan dessa platser då mina barn VET att jag öppnar dörren åt dom och OM de öppnar själva så får de inte smälla upp en dörr, det ska öppnas försiktigt. Aldrig hänt en olycka hittills, allt handlar om vad du lär ungarna.
Det som stör mig mest är faktiskt alla "rövsniffare" som jag kallar dessa. Jag kommer till stormarknaden tidigt på morgonen, ställer mig lååångt bort och det är tomt nästan överallt, när jag kommer ut så är jag likt förbannat inparkerad?
Det finns inga hinder att parkera på en familjeplats utan att ha barn med sig. Det är en slags frivillig grej som handlarna tagit på sig. Tyvärr så är det en massa idioter, både unga och gamla som gärna skulle köra hela vägen in i affären om dom kunde.
Eller som jag sett andra idioter ställa sig över två parkeringsrutor!