2015-09-11, 20:33
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Jo en del från Rumänien håller även på med organ-försäljning.

Så zigenare säljer. Lite sjukt & otäckt.
Vet inte om de kan göra samma i Sverige med alla dessa öppna gränser ?
Citera
2015-09-11, 20:36
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Jag tror hon hittar på. Det är så jäkla många människor på väg till eller från en affär vid den tiden en fredag.
Har det hänt så måste det finnas mängder med vittnen.

En stor folksamling kan snarare vara en fördel, särskilt när alla har bråttom hem till fredagsmyset.
Det finns enormt mycket feghet och "jag vill inte bli inblandad" känsla.
Citera
2015-09-11, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Jag tror hon hittar på. Det är så jäkla många människor på väg till eller från en affär vid den tiden en fredag.
Har det hänt så måste det finnas mängder med vittnen.
Ja, det borde finnas fler vittnen än bara mannen som jagade bort dem. Vi får väl se vad utredningen visar eller om det hela läggs ner.
Citera
2015-09-11, 20:44
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Menar du att det inte har hänt (alt. att kvinnan missuppfattat situationen)?

Tja, varför inte? Så kallade false flag-operationer har ju som bekant blivit vanligare på senare tid.

Falseflag säger jag.
Citera
2015-09-11, 20:49
Medlem
Studsbolls avatar
Förmodligen såg ziggisarna henne som lättlurad och beslöt att lura med henne till en bankomat för att komma över mer kooroona. Ziggisar rövar inte bort kärringar, det finns inga pengar att tjäna. Ett misslyckat halvrån, typiskt zigenskt.
Citera
2015-09-11, 20:55
Medlem
Såg en hög med zigenare idag vid där jag bor. Dem ställde bilar huller och buller. Kanske samma gäng?
Citera
2015-09-11, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Tja, varför inte? Så kallade false flag-operationer har ju som bekant blivit vanligare på senare tid.

Falseflag säger jag.

Fast det är ju bara vänstern som sysslar med sådant och eventuellt moskefritörerna.
Citera
2015-09-11, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Ja, det borde finnas fler vittnen än bara mannen som jagade bort dem. Vi får väl se vad utredningen visar eller om det hela läggs ner.
-Den läggs ner förstås eftersom zigenarna inte hann fullfölja brottet.Däremot kan man ha span på bilarna och ta dem på annan brottslighet-för brott pysslar dem med.
Citera
2015-09-11, 21:19
Medlem
Kalle81s avatar
Troligen ville de bara skydda kvinnan. Det var ju här taket rasade in för några år sen, och de tyckte väl hon gick för nära in under taket.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12215308.ab

"Sammanlagt rasade en tredjedel, cirka 600 kvadratmeter, av taket in.

– Men det gick aldrig ner till golvet, utan la sig på hyllor och frysdiskar. Man kan verkligen säga att de som befann sig i butiken hade tur i oturen, säger Peter Backman"
Citera
2015-09-11, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug

Falseflag säger jag.
Omöjligt är det förstås inte, men båda alternativen låter lika märkliga. Kanske ligger sanningen någonstans mittemellan; zigenarna omringade henne vid bilen, men inte för att kidnappa henne utan för att hon skulle känna sig tvingad av rädsla att ge dem mer pengar?

Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Den läggs ner förstås eftersom zigenarna inte hann fullfölja brottet.Däremot kan man ha span på bilarna och ta dem på annan brottslighet-för brott pysslar dem med.
Ja, det var känslan jag fick med, men jag kan i princip noll och inget om våra lagar så jag vågar inte uttala mig.
Citera
2015-09-11, 22:25
Medlem
Dessa zigenare sprang runt i Kristinehamns centrum i eftermiddags. Det var ett sällskap på 5 stycken kvinnor som hade en väldig aggressiv "försäljningstaktik". De var framme och knacka på bilrutor, drog folk i armarna, tog inte ett nej för ett nej utan ställde sig i vägen och blockerade, la sina tidningar på pensionärers rullatorer och sen hävdade att de köpt den och krävde pengar m.m !!

En stackars dam som satt på en bänk och avnjöt en glass i höstsolen fick 3 olika zigenarekvinnor på sig inom loppet av 10 min!! De brydde sig inte ett dugg om att den andra kompanjonen redan försökt sälja till den kvinnan...Ni som känner till gågatan i Kristinehamn kan föreställa er själva att 5 stycken som springer runt samtidigt blir väldigt irriterande. Enligt min uppfattning så konkurrera dessa kvinnor sinsemellan. Efter ett tag så kom det en man (samma ursprung) och inkasserade pengarna från kvinnorna.

Jag ringde Polisen på 114 14 och fick köplats 80(!). Satt på vänt i ungefär 10 minuter och efter det så var det fortfarande köplats 80 så jag la ned.... Ingen polis syntes till så långt ögat kunde nå så vansinnet kunde fortgå ...

Det ska dock tilläggas att under den dryga timme som jag satt och kollade så var det endast en (som jag såg) som köpte en tidning. Skönt att se att folk tröttnat och inte ger dom ett öre.
Senast redigerad av N.Y 2015-09-11 kl. 22:32.
Citera
2015-09-11, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
För att föröka familjen med ett nytt barn eller liknande.

Hände nästa mig när jag var i riga på en marknad som 11 åring med mina föräldrar. En äldre zigenardam försökte få med mig till en bil men folk stoppade kärringen.

Det är rätt vanligt att zigenare kidnappar barn för att sälja eller liknande. Minns ni inte den ungen man hittade hos en ziggefamilj i vare grekland som vidade sig vara kidnappad ifrån vare tyskland för något år sen? Ländrr kan skilja sig åt men jag minns händelsen och medias repotage om zigenares inblandning av sånt här.

Nej det där är fel, det var ingen kidnappning utan föräldrarna till den blonda flickan var andra romer som hade sålt/överlåtit henne till familjen hon var hos!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in