• 1
  • 2
2015-09-11, 19:28
Medlem
Är det regeringens stackars zigenare som är igång igen?
http://nwt.se/kristinehamn/2015/09/1...va-bort-kvinna

Citat:
En kvinna var inne butiken och handlade någon gång efter klockan 18. När hon kom ut ville hon vara snäll och köpte en tidning för 45 kronor av en kvinna. Hon sade att säljaren kunde behålla tidningen eftersom hon inte var intresserad av innehållet. Då började den tidningssäljande kvinnan att dra i henne och begära mer pengar. Sedan kom en äldre kvinna fram och höll i henne bakifrån och frågade henne om hon hade någon man. Samtidigt slöt tre eller fyra män upp i en ring runt henne. De började gemensamt fösa henne mot en minibuss.

.........................

Delar av artikeln bortredigerad enligt regel 1.02 - upphovsrätten.
Texten lagd i citatruta för tydlighetens skull.

/Mod
Senast redigerad av blomvattnare 2015-09-11 kl. 20:13.
Citera
2015-09-11, 19:32
Medlem
Varför vill zigenare kidnappa människor? Utpressning? Jag förstår verkligen inte. Både barn och vuxna utsätts alltså för dessa märkliga bortrövningsförsök. Det var väl bara någon vecka sedan en 3-åring höll på att lockas in i en bil?
Citera
2015-09-11, 19:50
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Varför vill zigenare kidnappa människor? Utpressning? Jag förstår verkligen inte. Både barn och vuxna utsätts alltså för dessa märkliga bortrövningsförsök. Det var väl bara någon vecka sedan en 3-åring höll på att lockas in i en bil?

För att föröka familjen med ett nytt barn eller liknande.

Hände nästa mig när jag var i riga på en marknad som 11 åring med mina föräldrar. En äldre zigenardam försökte få med mig till en bil men folk stoppade kärringen.

Det är rätt vanligt att zigenare kidnappar barn för att sälja eller liknande. Minns ni inte den ungen man hittade hos en ziggefamilj i vare grekland som vidade sig vara kidnappad ifrån vare tyskland för något år sen? Ländrr kan skilja sig åt men jag minns händelsen och medias repotage om zigenares inblandning av sånt här.
Citera
2015-09-11, 19:50
Medlem
Oh-be-wans avatar
Hon skulle få lite karma för att hjälpa sådan kräk. Hjälpa kräk=låta kräk föröka sig på bekostnad av alla normala människor.
Citera
2015-09-11, 19:52
Medlem
Citat:

Det kommer inte dyka upp något vittne.
Så jäkla dumt att de skulle försöka få in henne i bilen.
Hur svårt skulle det vara att få tag på tiggarna, det är ju alltid samma som sitter på platserna.
Citera
2015-09-11, 19:58
Medlem
Romer har tidigare rövat kvinnor för att sälja http://www.closeronline.co.uk/2014/0...old-to-gypsies
Citera
2015-09-11, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
För att föröka familjen med ett nytt barn eller liknande.

Hände nästa mig när jag var i riga på en marknad som 11 åring med mina föräldrar. En äldre zigenardam försökte få med mig till en bil men folk stoppade kärringen.

Det är rätt vanligt att zigenare kidnappar barn för att sälja eller liknande. Minns ni inte den ungen man hittade hos en ziggefamilj i vare grekland som vidade sig vara kidnappad ifrån vare tyskland för något år sen? Ländrr kan skilja sig åt men jag minns händelsen och medias repotage om zigenares inblandning av sånt här.
Låter väldigt märkligt. Jo, även jag har läst att barn hittats i zigenarläger men hela grejen låter så oerhört märklig att man knappt kan tro det är sant. Men vilken tur du kom undan - måste varit en väldigt obehaglig situation för dig och inte minst dina föräldrar!

Efter lite sökningar på nätet fann jag allas vår Göran Greiders syn på saken:
Citat:
Det finns många nu levande svenskar som inte för så länge sen uppfostrades med hotfulla berättelser om att zigenare, som det då hette, rövade bort svenska barn.
http://www.metro.se/kolumner/goran-g...ycMkT5ob7TZgQ/

Det kanske inte endast är "hotfulla berättelser" trots allt.
Senast redigerad av oddman84 2015-09-11 kl. 20:06.
Citera
2015-09-11, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Det kommer inte dyka upp något vittne.
Så jäkla dumt att de skulle försöka få in henne i bilen.
Hur svårt skulle det vara att få tag på tiggarna, det är ju alltid samma som sitter på platserna.
Menar du att det inte har hänt (alt. att kvinnan missuppfattat situationen)?
Citera
2015-09-11, 20:12
Medlem
-Förmodligen skulle man köra iväg med kvinnan och med "milt våld" tvinga henne att ta ut pengar.Det har hänt tidigare att zigenare satt sig i bilen hos en äldre kvinna och tjatat tills kvinnan tagit ut pengar.Orkar inte leta efter artikeln men det hände i våras.
Citera
2015-09-11, 20:16
Medlem
Chics avatar
Så nu måste man vara på sin vakt bara för att behöva gå till ICA?.. Sjukt läskigt...
Citera
2015-09-11, 20:19
Medlem
Citat:
Menar du att det inte har hänt (alt. att kvinnan missuppfattat situationen)?

Jag tror hon hittar på. Det är så jäkla många människor på väg till eller från en affär vid den tiden en fredag.
Har det hänt så måste det finnas mängder med vittnen.
Citera
2015-09-11, 20:24
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Förmodligen skulle man köra iväg med kvinnan och med "milt våld" tvinga henne att ta ut pengar.Det har hänt tidigare att zigenare satt sig i bilen hos en äldre kvinna och tjatat tills kvinnan tagit ut pengar.Orkar inte leta efter artikeln men det hände i våras.

Det hände en kvinna i Grums i mars, efter att hon blivit stoppad av vägpirater:

http://www.nwt.se/grums/2015/03/26/6...ades-pa-pengar

http://www.vf.se/nyheter/grums/misst...pirat-anhallen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in