• 1
  • 2
2015-09-11, 07:37
Medlem
Hörde precis detta på radion, gick direkt in på bt och hittade detta :

http://www.bt.se/boras/kraftig-explo...-hassleholmen/

Inte mycket information ännu men någon som har tankar och teorier kring detta?
Citera
2015-09-11, 07:37
Moderator
v50s avatar
Lite citat

Citat:
Det var vid tvåtiden natten till fredagen som polisen fick in ett flertal samtal från boende i området om en kraftig smäll. På plats fann man en krater inte långt från trappuppgångar. Splitter ska även ha orsakat skador på fönsterrutor i närheten av där den misstänkta handgranaten exploderade.

Ingen person skadades i samband med explosionen.
Citera
2015-09-11, 08:22
Medlem
khattuggares avatar
Att vapen florerar i Borås är inget nytt, däremot har jag inte hört om några handgranatexplosioner tidigare. Kanske är det gängrelaterat, men då återstår ju frågan varför man spränger en handgranat i/utanför ett hyreshus där massa andra människor bor. Denna fråga har jag ställt mig många gånger i sommar, under alla sprängdåd som varit i Malmö.
Citera
2015-09-11, 08:23
Medlem
SpoonyOnes avatar
Inbördeskriget har nått Borås. Snart är det inte bara AK47 i Göteborg utan ett öppet krig.
Citera
2015-09-11, 08:24
Medlem
SpoonyOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khattuggare
Att vapen florerar i Borås är inget nytt, däremot har jag inte hört om några handgranatexplosioner tidigare. Kanske är det gängrelaterat, men då återstår ju frågan varför man spränger en handgranat i/utanför ett hyreshus där massa andra människor bor. Denna fråga har jag ställt mig många gånger i sommar, under alla sprängdåd som varit i Malmö.

Gängrelaterat är standardundanflykten. Granater är långt över gränsen för OK.
Citera
2015-09-11, 09:06
Medlem
Förmodligen folk från Norrby som kastat in den där.
Citera
2015-09-11, 09:24
Medlem
SmokeOns avatar
Kan det ha något med handgranatsexplosionerna i Malmö att göra? När de började kastas runt i somras så pratade man om "en låda" med si och så många handgranater i. Är det troligt att den som sprängts i Borås komma från samma låda, och kan man i så fall gissa att det finns kopplingar mellan kriminella fraktioner i Borås och Malmö?

Eller är handgranater vanligare så?
Citera
2015-09-11, 10:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Eller är handgranater vanligare så?

http://unvis.it/www.expressen.se/kva...a-an-en-glass/
Citat:
...man betalar lika mycket för en granat som en glass eller en falafel - ett par tior...

Babbarna rear ut...stackars Sverige.

Tjilivippen
Citera
2015-09-11, 10:07
Medlem
dajevlars avatar
Ännu en handgranat, suck...

Det som för nåt decennium sedan skulle föranleda stora rubriker och diskussioner, passerar nu förbi med en liten tidningsnotis och en..... suck.
Citera
2015-09-11, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dajevlar
Ännu en handgranat, suck...

Det som för nåt decennium sedan skulle föranleda stora rubriker och diskussioner, passerar nu förbi med en liten tidningsnotis och en..... suck.

Inget att bry sig om. Räknas numera som pojkstreck i media.
Citera
2015-09-11, 11:10
Medlem
Teoretiskt sett kan det ha samman med händelsen i Malmö om några kriminella i staden har kontakt med folk i Malmö, vilket en del garanterat har, så kan de ha fått med sig handgranater på köpet vid en vapenaffär eller större drogaffär med uppmaningen att uppmana ungdomar att spränga något för att protestera mot polisen. Hur realistiskt det är får ni själva räkna ut.
Citera
2015-09-11, 11:11
Medlem
bagarn29s avatar
Inte bara i media tyvärr. Idag har ju makthavarna viktigare saker på schemat t.ex flyktingströmmen och hur ska de minska SD inflytande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in