2015-09-11, 11:47
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Inget att bry sig om. Räknas numera som pojkstreck i media.

Lite så är det. Så länge ingen dör eller blir allvarligt skadad så kan man avfärda det som pojtstreck, stök, bus eller vårdslöshet. Fast i realiteten är det ju i förlängningen sånt här som får människor att fly:

Citat:
– Vi flyttade från ett oroligt land hit för att få trygghet, men uppenbarligen händer hemska saker här också.

http://unvis.it/http://www.bt.se/bor...pleva-det-har/

Enligt BT så tror inte polisen att det handlar om en hämndattack. Hur tänker man då? Borås har ju präglats av ett stort gängkrig under lång tid. Skulle denna handling vara helt isolerad?
Citera
2015-09-11, 12:12
Medlem
Kanske är några ungdomar som gjort en hemmagjord bomb och fått för sig att "testa" den mitt i bostads området? Inte troligt kanske men inte heller omöjligt, än är det inte helt 100% att det var en handgranat va?
I vilket fall är det ju definitvt redigt rubbade personer som håller på med sånt här

Men nåt gängkrig tycker inte jag det har pratats om i Borås att det är oroligt mellan olika grupperingar det är ju vardagsmat och inget man höjer ögonbrynen för.
Men nåt renodlat gängkrig? Nja, därmed inte sagt att nåt större är på gång.
Denna händelsen är kanske en markering av nåt slag? Kanske nåt bubblar under ytan?
Citera
2015-09-11, 15:19
Medlem
SmokeOns avatar
Bo Hansson, säkerhetschef inom Borås Stad, slår nytt rekord i den politiskt korrekta paradgrenen Avdramatisera Våldet I Förorterna:

Citat:
– Det säger väl att vi har en del individer som håller på att utöva dumheter som skapar en del oro. Det känns inte bra.

Dumheter

http://www.bt.se/boras/synd-att-barn...pleva-det-har/
Citera
2015-09-11, 16:34
Avstängd
HBOLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Bo Hansson, säkerhetschef inom Borås Stad, slår nytt rekord i den politiskt korrekta paradgrenen Avdramatisera Våldet I Förorterna:

Dumheter

http://www.bt.se/boras/synd-att-barn...pleva-det-har/

Det ska stå " pojkstreck" ett litet bus.

Finns egentligen inget att klaga över, vurmar man för no go zoner och segregerade slum områden så blir det så här, ett mångkulturellt lyckorike.
Citera
2015-09-11, 19:02
Medlem
(FB) Misstänkt mord och bomb i Borås (2014-04-14)

Detta hände på samma gata. Kan U*f vara inblandad?
Citera
2015-09-11, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Lite så är det. Så länge ingen dör eller blir allvarligt skadad så kan man avfärda det som pojtstreck, stök, bus eller vårdslöshet. Fast i realiteten är det ju i förlängningen sånt här som får människor att fly:

http://unvis.it/http://www.bt.se/bor...pleva-det-har/

Enligt BT så tror inte polisen att det handlar om en hämndattack. Hur tänker man då? Borås har ju präglats av ett stort gängkrig under lång tid. Skulle denna handling vara helt isolerad?

När jag var liten smällde vi klorex-bomber låååååångt från andra människor. När vi var lite äldre smällde vi knallskott som vi hade råkats få med oss från militären. Fortfarande långt från andra människor.

Nu kastar man handgranater i tätbebyggt område och media/journalister/politiker/samhällsdebattörer är bara tyst.
Citera
2015-09-11, 19:43
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 432PARK
Kanske är några ungdomar som gjort en hemmagjord bomb och fått för sig att "testa" den mitt i bostads området? Inte troligt kanske men inte heller omöjligt, än är det inte helt 100% att det var en handgranat va?
I vilket fall är det ju definitvt redigt rubbade personer som håller på med sånt här

Men nåt gängkrig tycker inte jag det har pratats om i Borås att det är oroligt mellan olika grupperingar det är ju vardagsmat och inget man höjer ögonbrynen för.
Men nåt renodlat gängkrig? Nja, därmed inte sagt att nåt större är på gång.
Denna händelsen är kanske en markering av nåt slag? Kanske nåt bubblar under ytan?

Det fetade: Jag utgår ifrån att det räcker med lite splitter och en analys av resterna av sprängsatsen för att NFC ska kunna säga med säkerhet att det är en handgranat och om den är av samma fabrikat som de i Malmö. Bör de inte till och med kunna säga om det är samma "batch" den kommer ifrån?
Citera
2015-09-11, 19:44
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
När jag var liten smällde vi klorex-bomber låååååångt från andra människor. När vi var lite äldre smällde vi knallskott som vi hade råkats få med oss från militären. Fortfarande långt från andra människor.

Nu kastar man handgranater i tätbebyggt område och media/journalister/politiker/samhällsdebattörer är bara tyst.

Ju tyngre grejer man smällde, desto längre bort var man... Tjuvlånad grytpistol, då jävlar var man långt ut i skogen...
Citera
2015-09-11, 20:47
Medlem
SmokeOns avatar
Min teori:

Det här handlar inte om en person som provsprängde en bomb på en illa vald plats. Det här var ett budskap till Hässleholmen och valet av Distansgatan är ingen tillfällighet.
Citera
2015-09-12, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Det fetade: Jag utgår ifrån att det räcker med lite splitter och en analys av resterna av sprängsatsen för att NFC ska kunna säga med säkerhet att det är en handgranat och om den är av samma fabrikat som de i Malmö. Bör de inte till och med kunna säga om det är samma "batch" den kommer ifrån?

Sant som du säger, tänkte inte så långt som till splitter analys och sånt
Citera
2015-09-12, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av khattuggare
Att vapen florerar i Borås är inget nytt, däremot har jag inte hört om några handgranatexplosioner tidigare. Kanske är det gängrelaterat, men då återstår ju frågan varför man spränger en handgranat i/utanför ett hyreshus där massa andra människor bor. Denna fråga har jag ställt mig många gånger i sommar, under alla sprängdåd som varit i Malmö.

Du som håller koll på allt, fram med namnen dåå
Citera
2015-09-13, 04:21
Medlem
khattuggares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekriminella123
Du som håller koll på allt, fram med namnen dåå

Vilka namn ska jag nämna när det inte finns någon misstänkt? idiot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera