Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-10-06, 11:35
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roebn89
Om det är så du känner - toppen! Men samtidigt så är inte det du anser vara livskvalitet likadant för alla. Några kanske vill vara hemma, inte bli störd av ett "måste", som att ¨åka och jobba varje dag. De som söker spirituell upplysning som behöver stillhet och ett fokus på andra aspekter i livet, det är inte nå mindre betydelsefullt än vad du gör - bara att en sådan person inte får betalt för det slit den går igenom på ett högre plan.

Jag håller med, upplevelsen av livet är subjektiv men tyvärr så är samhället konstruerat så att din livskvalité påverkas indirekt om du är arbetslös och inte har en buffert att överleva på och det blir allt viktigare med ett så säkert arbete som möjligt i samhället då vi rör oss mot mörkare tider. Om spirituell upplysning är ett mål med ens liv så är det västerländska samhället ett minus, man får röra sig öster ut beroende på vilken form av upplysning man söker och vilken kultur man hamnar i (Tibetansk Buddhism, Therevada eller Hinduism) så finns där förutsättningar i de olika länderna Nepal, Tibet, Indien och e.x Thailand för överlevnad samtidigt som man arbetar mot spirituella mål utan att behöva arbeta likt ett västerländskt samhälle, för dessa människor är det bara att bära av - att sitta hemma i Sverige och söka upplysning är lite kontraproduktivt utan inkomst.

Jag skulle t.om hävda att spirituell upplysning och spirituella mål är mer betydelsefullt än det livet jag lever genom att arbeta, i ett nästa liv kanske jag också kan gå den vägen.
Citera
2015-10-06, 13:25
  #38
Medlem
Ratozs avatar
Jag tror de flesta skulle använda kniven förr eller senare.

Men jag tror också de flesta skulle använda kniven betydligt snabbare om de var innlåsta där tillsammans med fel sällskap.
Citera
2015-10-07, 11:27
  #39
Medlem
UpplystSvampguds avatar
Om man föddes upp i denna miljö så tror jag inte att kniven skulle använts. Då skulle inte "ensamhet" finnas, utan det är bara så det är.

Om jag idag skulle hamnat där så ja, inom en kort tid. "Glada" känslor är enbart en social konstruktion, i mitt liv åtminstone.
Citera
2015-10-08, 21:45
  #40
Medlem
Som tidigare har skrivet pallar inte människan av ensamhet under en längre tid. Men jag hade haft jävligt roligt en stund. Hade kört så jävla mycket gokart, kört alla bilar jag vill köra, meka med mina egna och åka så inihelvete mycket skidor. Jag kan åka i alla skidsystem som finns! Men efter ett tag kommer sinnet ikapp. Roliga aktiviteter hade det inte varit brist på.
Citera
2015-10-08, 23:36
  #41
Medlem
Jag skulle inte palla en sådan tillvaro en månad ens. Så det fick bli kniven - men en j-a massa bedövning först. En miljard år i en bunker väcker panik.
Citera
2015-10-19, 00:58
  #42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av langtgrat4
Som tidigare har skrivet pallar inte människan av ensamhet under en längre tid. Men jag hade haft jävligt roligt en stund. Hade kört så jävla mycket gokart, kört alla bilar jag vill köra, meka med mina egna och åka så inihelvete mycket skidor. Jag kan åka i alla skidsystem som finns! Men efter ett tag kommer sinnet ikapp. Roliga aktiviteter hade det inte varit brist på.
du tror att det finns gocart i ett litet rum?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback