Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-09-10, 23:09
  #1
Avstängd
Prata inte om hur ologiskt detta är, det skiter vi i, håll er bara till ämnet.


Vi låtsas att du ensam sätts in i ett "rum" på 100x100 kvadratmeter.. och du är helt ensam, ingen kontakt med någon alls. Men du har förutom det allt du kan tänka önska dig, mat, nöjen, etc.... precis varenda jävla grej du kan komma på förutom sällskap med andra levande varelser.. du är den enda varelsen som existerar i ditt "space" för all evighet.. med "evighet" så menar jag minst 1 miljard år.

Den enda lösningen är en kniv som du måste skära av din egen hals med, då blir du befriad från din ensamhet. Eller så väntar du 1 miljard år tills du dör en naturlig död.

Vad skulle du välja? motivera era svar.

Säg helt ärligt hur länge ni tror att ni skulle orka stå ut med alla nöjen(vad det nu är) ensam tills ni beslutar er för att avsluta det
Citera
2015-09-10, 23:13
  #2
Medlem
Man kan ju alltid runka loss i en miljon år!
Citera
2015-09-10, 23:15
  #3
Medlem
Är det här stället säkert? och jag har tillgång till mat även fast jorden utanför det här rummen har gått under..

Isf skulle jag kunna stanna där tills jag inte hade uppkoppling längre, för min önskan är internet. och med internet ser man vad som händer utanför rummet!

Enda som lockar mig att vara där inne är att leva i 1 miljard år och få svar på en massa frågor jag har inom fysiken och rymdforskningen
Citera
2015-09-10, 23:16
  #4
Avstängd
Förstår inte varför man skulle vilja dö i det läget. Man tar ju livet av sig för att man hatar folk.
Citera
2015-09-10, 23:22
  #5
Medlem
Sereenas avatar
Om internet så att man kan läsa och surfa runt ingår i nöjjen så skulle jag nog aldrig märka att jag var ensam där inne, enda anledningen man sätter foten utanför dörren är ju för att handla och för att byrackan behöver ut.
Citera
2015-09-10, 23:23
  #6
Medlem
Hackebeilchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistan
Förstår inte varför man skulle vilja dö i det läget. Man tar ju livet av sig för att man hatar folk.

Även om man skulle slippa folk är en miljard år en enormt lång tid att genomleva. Tio år helt ensam skulle man nog klara ganska bra om man är den relativt osociala typen och har alla bekvämligheter och ett rum på 100x100 meter att röra sig i helt ensam. Många har ju klarat mycket längre tid i små fängelseceller. En miljard år är däremot enormt mycket längre.
Citera
2015-09-10, 23:27
  #7
Medlem
Perfectscores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shazzles
Man kan ju alltid runka loss i en miljon år!

Äckligt det skulle bli i det lilla rummet tillslut.
Citera
2015-09-10, 23:28
  #8
Medlem
Aspackad-huggorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shazzles
Man kan ju alltid runka loss i en miljon år!

Klart bästa svaret, tråden kan låsas!

Nej men om man är empirist så är det omöjligt att besvara.
Citera
2015-09-10, 23:30
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Även om man skulle slippa folk är en miljard år en enormt lång tid att genomleva. Tio år helt ensam skulle man nog klara ganska bra om man är den relativt osociala typen och har alla bekvämligheter och ett rum på 100x100 meter att röra sig i helt ensam. Många har ju klarat mycket längre tid i små fängelseceller. En miljard år är däremot enormt mycket längre.
Du får ett val här och nu: 1 år till i livet med alla dina vänner och ovänner & övriga alternativt 1000 miljarder år till ensam. Fram till midnatt är betänketiden.
Citera
2015-09-10, 23:34
  #10
Medlem
Hade väl försökt att stå ut tills jag tappat förståndet. Då skulle jag kunna skapa mig några trevliga låtsasvänner iallafall
Citera
2015-09-10, 23:40
  #11
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulElakSak
Prata inte om hur ologiskt detta är, det skiter vi i, håll er bara till ämnet.


Vi låtsas att du ensam sätts in i ett "rum" på 100x100 kvadratmeter.. och du är helt ensam, ingen kontakt med någon alls. Men du har förutom det allt du kan tänka önska dig, mat, nöjen, etc.... precis varenda jävla grej du kan komma på förutom sällskap med andra levande varelser.. du är den enda varelsen som existerar i ditt "space" för all evighet.. med "evighet" så menar jag minst 1 miljard år.

Får man alltså interagera med andra över nätet? Isåfall skulle jag nog klara mig rätt länge. Utan någon som helst mänsklig kontakt, inte ens på internet, så tror jag man skulle bli psykotisk relativt fort och då vet jag inte hur man tänker längre.

En annan tanke är att man kanske skulle dö utan andra människor i vilket fall som helst. En naturlig död fast mycket snabbare än om en miljard år.
Citera
2015-09-10, 23:43
  #12
Medlem
Hackebeilchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedluuuvan
Du får ett val här och nu: 1 år till i livet med alla dina vänner och ovänner & övriga alternativt 1000 miljarder år till ensam. Fram till midnatt är betänketiden.

Döden låter onekligen enklare i så fall. Det är inte svårt att dö, fast just att skära halsen av mig med en kniv är en metod som jag ogillar. Pistol eller överdos däremot...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback