2015-09-30, 20:57
Medlem
svar ja, jag hade nog frskt ta mig ann all lrdom det finns hr i vrlden.
Gtt ut och rest runt jorden fr att se alla klimat, alla vxter och sdant..
Mktigt
Citera
2015-09-30, 21:48
Medlem
goran744s avatar
Nej fy vad vidrigt. Det r mnniskor man har runt sig som sknker gldje ( sorg) Inte pinaler, prylar med mera.
Men skra halsen av mig sjlv skulle jag ej klara av.
Skulle hitta ett annat stt att frsvinna in i dimman.
Citera
2015-09-30, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Om internet s att man kan lsa och surfa runt ingr i njjen s skulle jag nog aldrig mrka att jag var ensam dr inne, enda anledningen man stter foten utanfr drren r ju fr att handla och fr att byrackan behver ut.

Klart att detta blir rena drmlivet nr man lever p skattebetalarnas pengar, nr pojkvnnen gick bort i en verdos. Du borde nog skaffa dig ett jobb s att du inte ser detta scenariot som trden beskriver som en drm.
Citera
2015-10-01, 12:17
Medlem
teflonpannan69s avatar
Hade nog begtt sjlvmord direkt. Hoppet r ju ngot utav det sista som lmnar mnniskan. Skulle aldrig klara av och leva med vetskapen om att jag aldrig kommer trffa ngon annan mnniska...
Citera
2015-10-02, 12:03
Bannlyst
Oj, nej.

Livet r ingen utan kommunikation med andra varelser, jag hade antagligen blivit galen efter ett bra tag och tagit sjlvmord omedveten, fr att jag inte vgar skra halsen medveten.
Citera
2015-10-03, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulElakSak
Prata inte om hur ologiskt detta r, det skiter vi i, hll er bara till mnet.

Vi ltsas att du ensam stts in i ett "rum" p 100x100 kvadratmeter.. och du r helt ensam, ingen kontakt med ngon alls. Men du har frutom det allt du kan tnka nska dig, mat, njen, etc.... precis varenda jvla grej du kan komma p frutom sllskap med andra levande varelser.. du r den enda varelsen som existerar i ditt "space" fr all evighet.. med "evighet" s menar jag minst 1 miljard r.

Den enda lsningen r en kniv som du mste skra av din egen hals med, d blir du befriad frn din ensamhet. Eller s vntar du 1 miljard r tills du dr en naturlig dd.

Vad skulle du vlja? motivera era svar.

Sg helt rligt hur lnge ni tror att ni skulle orka st ut med alla njen(vad det nu r) ensam tills ni beslutar er fr att avsluta det

Sanningen r trkig..
En mnniska klarar sig inte utan krlek vldigt lnge.
Men om du vill leka med tanken s r sanningen att varje mnniska hade dtt ut utan krlek..

Den jvla kniven behvs inte..
Vldigt tramsig tanke..

Skra av pulsdran i halsen..
Men om du hade sagt ta livet av sig med en pistol elr ngot sdant..
D dyker ett annat fall upp..

Men som sagt mnniskan dr ut av sig sjlv utan sllskap..
Max ett r antar jag att alla lyckas leva..

Men sen kan man g in i barnsliga bubblor..
Men hller inte p med snt..
Och sedan vill jag inte frdma ngon, men du ltt vldigt sadistisk..

inget fel i att vara det..
Men en vldigt konstig frga!!
Citera
2015-10-05, 17:39
Medlem
08as avatar
helt rligt s tror jag att jag hade klarat mig lnge helt ensam med alla njen (10r atleast).
Tillslut hade jag sklart begtt sjlvmord med kniven eftersom vem skulle vara dr sjlv i 1 miljard r?
Citera
2015-10-05, 17:44
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Antingen njuta av alla sina njen, eller inte knna ngonting alls. Alternativ ett r roligare. Hade inte heller vgat skra av mig halsen.
Citera
2015-10-05, 17:47
Medlem
TheAssRapists avatar
Om jag hade ett gym. Ondligt med anabola steroider och internet sklart s jag kan runka i all evighet. D skulle jag klara mig i ngra miljoner r iaf.
Citera
2015-10-05, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Klart att detta blir rena drmlivet nr man lever p skattebetalarnas pengar, nr pojkvnnen gick bort i en verdos. Du borde nog skaffa dig ett jobb s att du inte ser detta scenariot som trden beskriver som en drm.

Varfr anser du att en annan individ mste skaffa ett jobb? r det fr att du sjlv blir avundsjuk utav dessa utopiska tankar att det finns strre mening med livet n att jobba och offra sitt liv till en struktur som r ute efter att frtrycka dig?
Du r inte en mer "ansvarsfull" person bara fr att du jobbar, inbilla inte dig sjlv det. Det mer ansvarsfulla r att flja sitt hjrta, oavsett vart det tar en.
Citera
2015-10-05, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roebn89
Varfr anser du att en annan individ mste skaffa ett jobb? r det fr att du sjlv blir avundsjuk utav dessa utopiska tankar att det finns strre mening med livet n att jobba och offra sitt liv till en struktur som r ute efter att frtrycka dig?
Du r inte en mer "ansvarsfull" person bara fr att du jobbar, inbilla inte dig sjlv det. Det mer ansvarsfulla r att flja sitt hjrta, oavsett vart det tar en.

Det finns ingen strre mening med livet.
Att arbeta r ngonting jag tycker om, och det har frbttrat min livskvalit avsevrt.
Citera
2015-10-06, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Det finns ingen strre mening med livet.
Att arbeta r ngonting jag tycker om, och det har frbttrat min livskvalit avsevrt.

Om det r s du knner - toppen! Men samtidigt s r inte det du anser vara livskvalitet likadant fr alla. Ngra kanske vill vara hemma, inte bli strd av ett "mste", som att ka och jobba varje dag. De som sker spirituell upplysning som behver stillhet och ett fokus p andra aspekter i livet, det r inte n mindre betydelsefullt n vad du gr - bara att en sdan person inte fr betalt fr det slit den gr igenom p ett hgre plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in