2015-09-30, 20:57
Medlem
svar ja, jag hade nog försökt ta mig ann all lärdom det finns här i världen.
Gått ut och rest runt jorden för att se alla klimat, alla växter och sådant..
Mäktigt
Citera
2015-09-30, 21:48
Medlem
goran744s avatar
Nej fy vad vidrigt. Det är människor man har runt sig som skänker glädje ( sorg) Inte pinaler, prylar med mera.
Men skära halsen av mig själv skulle jag ej klara av.
Skulle hitta ett annat sätt att försvinna in i dimman.
Citera
2015-09-30, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Om internet så att man kan läsa och surfa runt ingår i nöjjen så skulle jag nog aldrig märka att jag var ensam där inne, enda anledningen man sätter foten utanför dörren är ju för att handla och för att byrackan behöver ut.

Klart att detta blir rena drömlivet när man lever på skattebetalarnas pengar, när pojkvännen gick bort i en överdos. Du borde nog skaffa dig ett jobb så att du inte ser detta scenariot som tråden beskriver som en dröm.
Citera
2015-10-01, 12:17
Medlem
teflonpannan69s avatar
Hade nog begått självmord direkt. Hoppet är ju något utav det sista som lämnar människan. Skulle aldrig klara av och leva med vetskapen om att jag aldrig kommer träffa någon annan människa...
Citera
2015-10-02, 12:03
Bannlyst
Oj, nej.

Livet är ingen utan kommunikation med andra varelser, jag hade antagligen blivit galen efter ett bra tag och tagit självmord omedveten, för att jag inte vågar skära halsen medveten.
Citera
2015-10-03, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulElakSak
Prata inte om hur ologiskt detta är, det skiter vi i, håll er bara till ämnet.

Vi låtsas att du ensam sätts in i ett "rum" på 100x100 kvadratmeter.. och du är helt ensam, ingen kontakt med någon alls. Men du har förutom det allt du kan tänka önska dig, mat, nöjen, etc.... precis varenda jävla grej du kan komma på förutom sällskap med andra levande varelser.. du är den enda varelsen som existerar i ditt "space" för all evighet.. med "evighet" så menar jag minst 1 miljard år.

Den enda lösningen är en kniv som du måste skära av din egen hals med, då blir du befriad från din ensamhet. Eller så väntar du 1 miljard år tills du dör en naturlig död.

Vad skulle du välja? motivera era svar.

Säg helt ärligt hur länge ni tror att ni skulle orka stå ut med alla nöjen(vad det nu är) ensam tills ni beslutar er för att avsluta det

Sanningen är tråkig..
En människa klarar sig inte utan kärlek väldigt länge.
Men om du vill leka med tanken så är sanningen att varje människa hade dött ut utan kärlek..

Den jävla kniven behövs inte..
Väldigt tramsig tanke..

Skära av pulsådran i halsen..
Men om du hade sagt ta livet av sig med en pistol elr något sådant..
Då dyker ett annat fall upp..

Men som sagt människan dör ut av sig själv utan sällskap..
Max ett år antar jag att alla lyckas leva..

Men sen kan man gå in i barnsliga bubblor..
Men håller inte på med sånt..
Och sedan vill jag inte fördöma någon, men du lätt väldigt sadistisk..

inget fel i att vara det..
Men en väldigt konstig fråga!!
Citera
2015-10-05, 17:39
Medlem
08as avatar
helt ärligt så tror jag att jag hade klarat mig länge helt ensam med alla nöjen (10år atleast).
Tillslut hade jag såklart begått självmord med kniven eftersom vem skulle vara där själv i 1 miljard år?
Citera
2015-10-05, 17:44
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Antingen njuta av alla sina nöjen, eller inte känna någonting alls. Alternativ ett är roligare. Hade inte heller vågat skära av mig halsen.
Citera
2015-10-05, 17:47
Medlem
TheAssRapists avatar
Om jag hade ett gym. Oändligt med anabola steroider och internet såklart så jag kan runka i all evighet. Då skulle jag klara mig i några miljoner år iaf.
Citera
2015-10-05, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Klart att detta blir rena drömlivet när man lever på skattebetalarnas pengar, när pojkvännen gick bort i en överdos. Du borde nog skaffa dig ett jobb så att du inte ser detta scenariot som tråden beskriver som en dröm.

Varför anser du att en annan individ måste skaffa ett jobb? Är det för att du själv blir avundsjuk utav dessa utopiska tankar att det finns större mening med livet än att jobba och offra sitt liv till en struktur som är ute efter att förtrycka dig?
Du är inte en mer "ansvarsfull" person bara för att du jobbar, inbilla inte dig själv det. Det mer ansvarsfulla är att följa sitt hjärta, oavsett vart det tar en.
Citera
2015-10-05, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roebn89
Varför anser du att en annan individ måste skaffa ett jobb? Är det för att du själv blir avundsjuk utav dessa utopiska tankar att det finns större mening med livet än att jobba och offra sitt liv till en struktur som är ute efter att förtrycka dig?
Du är inte en mer "ansvarsfull" person bara för att du jobbar, inbilla inte dig själv det. Det mer ansvarsfulla är att följa sitt hjärta, oavsett vart det tar en.

Det finns ingen större mening med livet.
Att arbeta är någonting jag tycker om, och det har förbättrat min livskvalité avsevärt.
Citera
2015-10-06, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Det finns ingen större mening med livet.
Att arbeta är någonting jag tycker om, och det har förbättrat min livskvalité avsevärt.

Om det är så du känner - toppen! Men samtidigt så är inte det du anser vara livskvalitet likadant för alla. Några kanske vill vara hemma, inte bli störd av ett "måste", som att ¨åka och jobba varje dag. De som söker spirituell upplysning som behöver stillhet och ett fokus på andra aspekter i livet, det är inte nå mindre betydelsefullt än vad du gör - bara att en sådan person inte får betalt för det slit den går igenom på ett högre plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in