Citat:
Om det r s du knner - toppen! Men samtidigt s r inte det du anser vara livskvalitet likadant fr alla. Ngra kanske vill vara hemma, inte bli strd av ett "mste", som att ka och jobba varje dag. De som sker spirituell upplysning som behver stillhet och ett fokus p andra aspekter i livet, det r inte n mindre betydelsefullt n vad du gr - bara att en sdan person inte fr betalt fr det slit den gr igenom p ett hgre plan.
Jag hller med, upplevelsen av livet r subjektiv men tyvrr s r samhllet konstruerat s att din livskvalit pverkas indirekt om du r arbetsls och inte har en buffert att verleva p och det blir allt viktigare med ett s skert arbete som mjligt i samhllet d vi rr oss mot mrkare tider. Om spirituell upplysning r ett ml med ens liv s r det vsterlndska samhllet ett minus, man fr rra sig ster ut beroende p vilken form av upplysning man sker och vilken kultur man hamnar i (Tibetansk Buddhism, Therevada eller Hinduism) s finns dr frutsttningar i de olika lnderna Nepal, Tibet, Indien och e.x Thailand fr verlevnad samtidigt som man arbetar mot spirituella ml utan att behva arbeta likt ett vsterlndskt samhlle, fr dessa mnniskor r det bara att bra av - att sitta hemma i Sverige och ska upplysning r lite kontraproduktivt utan inkomst.
Jag skulle t.om hvda att spirituell upplysning och spirituella ml r mer betydelsefullt n det livet jag lever genom att arbeta, i ett nsta liv kanske jag ocks kan g den vgen.