• 3
  • 4
2015-10-06, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roebn89
Om det r s du knner - toppen! Men samtidigt s r inte det du anser vara livskvalitet likadant fr alla. Ngra kanske vill vara hemma, inte bli strd av ett "mste", som att ka och jobba varje dag. De som sker spirituell upplysning som behver stillhet och ett fokus p andra aspekter i livet, det r inte n mindre betydelsefullt n vad du gr - bara att en sdan person inte fr betalt fr det slit den gr igenom p ett hgre plan.

Jag hller med, upplevelsen av livet r subjektiv men tyvrr s r samhllet konstruerat s att din livskvalit pverkas indirekt om du r arbetsls och inte har en buffert att verleva p och det blir allt viktigare med ett s skert arbete som mjligt i samhllet d vi rr oss mot mrkare tider. Om spirituell upplysning r ett ml med ens liv s r det vsterlndska samhllet ett minus, man fr rra sig ster ut beroende p vilken form av upplysning man sker och vilken kultur man hamnar i (Tibetansk Buddhism, Therevada eller Hinduism) s finns dr frutsttningar i de olika lnderna Nepal, Tibet, Indien och e.x Thailand fr verlevnad samtidigt som man arbetar mot spirituella ml utan att behva arbeta likt ett vsterlndskt samhlle, fr dessa mnniskor r det bara att bra av - att sitta hemma i Sverige och ska upplysning r lite kontraproduktivt utan inkomst.

Jag skulle t.om hvda att spirituell upplysning och spirituella ml r mer betydelsefullt n det livet jag lever genom att arbeta, i ett nsta liv kanske jag ocks kan g den vgen.
Citera
2015-10-06, 13:25
Medlem
Ratozs avatar
Jag tror de flesta skulle anvnda kniven frr eller senare.

Men jag tror ocks de flesta skulle anvnda kniven betydligt snabbare om de var innlsta dr tillsammans med fel sllskap.
Citera
2015-10-07, 11:27
Medlem
UpplystSvampguds avatar
Om man fddes upp i denna milj s tror jag inte att kniven skulle anvnts. D skulle inte "ensamhet" finnas, utan det r bara s det r.

Om jag idag skulle hamnat dr s ja, inom en kort tid. "Glada" knslor r enbart en social konstruktion, i mitt liv tminstone.
Citera
2015-10-08, 21:45
Medlem
Som tidigare har skrivet pallar inte mnniskan av ensamhet under en lngre tid. Men jag hade haft jvligt roligt en stund. Hade krt s jvla mycket gokart, krt alla bilar jag vill kra, meka med mina egna och ka s inihelvete mycket skidor. Jag kan ka i alla skidsystem som finns! Men efter ett tag kommer sinnet ikapp. Roliga aktiviteter hade det inte varit brist p.
Citera
2015-10-08, 23:36
Medlem
Jag skulle inte palla en sdan tillvaro en mnad ens. S det fick bli kniven - men en j-a massa bedvning frst. En miljard r i en bunker vcker panik.
Citera
2015-10-19, 00:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langtgrat4
Som tidigare har skrivet pallar inte mnniskan av ensamhet under en lngre tid. Men jag hade haft jvligt roligt en stund. Hade krt s jvla mycket gokart, krt alla bilar jag vill kra, meka med mina egna och ka s inihelvete mycket skidor. Jag kan ka i alla skidsystem som finns! Men efter ett tag kommer sinnet ikapp. Roliga aktiviteter hade det inte varit brist p.
du tror att det finns gocart i ett litet rum?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in