Är ganska säker på att jag kan lukta illa rätt många tillfällen per dag:
*På jobbet om jag stått framför kokkärlen eller stekbordet länge...porerna öppnas och blir lite lätt svettig. Speciellt på ryggen och rövsvett. :P
*På gymmet
*Efter jag varit ute på promenad (svettas lite lätt).
Om jag varit på jobbet och blivit lite små-illaluktande, sedan vill jag dra till gymmet efter, ska jag behöva duscha eller dränka mig i parfym? Luktar hellre lite svett isåfall.
Duschar noggrant varje kväll. Deodorant efter dusch samt på morgonen. Borstar tänderna efter varje måltid. Parfym använder jag inte på en vanlig dag (med bara jobb och träning).
Tror också man luktar illa väldigt enkelt om man inte byter kläder (till nytvättade) ofta. Samma jeans flera veckor i sträck eller tröjor några dagar och man börjar lukta vidrigt.
1) *Nyduschad + använda illaluktande kläder
2) *Ej nyduschad, lite småsvettig + nytvättade kläder (alla plagg)
^Tror faktiskt man luktar minst illa av alternativ 2.
Citat:
utan dom luktar nog så för att de äter vissa kryddor eller en viss mat. Det är därför indier brukar lukta lite märkligt tex, pga curryn. För andra är till exempel vitlök, eller tom spannmål, högt sockerintag och mjölkprodukter, skyldiga till att deras svätt stinker, särskilt om personen har någon slags intolerans mot det. Då är det inte mycket attvgöra, det är ju inte många som skulle sluta äta bröd eller annan vanlig mat bara för att du skulle tycka att de luktade bättre då.
Jag har känt på invandrare att de ofta luktar illa, eller luktar de brutalt mycket parfym. Har aldrig mött en invandrare som inte luktar någonting haha. Jag konsumerar mycket socker, vet inte om mitt svett luktar extra mycket. Ska fråga runt. :P