2015-09-11, 14:54
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forandring
Klart att man kan lukta svett på ett gym nån gång ibland.. Men är det återkommande är något fel.
Svett luktar nämligen inte nämnvärt när det är färskt. Utan det är när det torkar in som odören kommer.
Således kan man utgå ifrån att personen som ofta stinker på gymet, inte bryr sig så mkt om sin hygien.

För att visa respekt mot sin omgivning bör man tvätta sina träningskläder.
Självklart.
Citera
2015-09-12, 08:33
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retrospective
Men helvete gosse. Om det finns ett ställe på jorden där man kan få lukta illa, förutom typ Sahara, så är det väl fan på gymmet. Dess faktiska funktion är att aktivera människor så till den grad att de svettas. Kroppslukt måste vara det mest naturliga som finns i den omgivningen.
Citat:
Det är ingen som tvingar dig att gå och lukta på främlingar som svettas.
Om man har betalt för ett gymkort och använder det så är man tyvärr utsatt för andra människors utsöndrande. Och om de väljer att inte ha god hygien, strunta i deo samt kanske inte ha fräscha kläder - då blir man påtvingad deras odör. Men det gäller inte bara på gymmet utan överallt där människor är nära inpå varann.

Så vill du vara otvättad och äcklig - håll dig hemma.
Citera
2015-09-12, 11:36
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Om man har betalt för ett gymkort och använder det så är man tyvärr utsatt för andra människors utsöndrande. Och om de väljer att inte ha god hygien, strunta i deo samt kanske inte ha fräscha kläder - då blir man påtvingad deras odör. Men det gäller inte bara på gymmet utan överallt där människor är nära inpå varann.

Så vill du vara otvättad och äcklig - håll dig hemma.
En man behöver inte vara otvättad och äcklig för att du ska kunna känna lukten av honom. Du är extremt elitistisk vid det här laget, och jag börjar tröttna på dessa ickeargument. Vi säger att du tränar någonstans och stöter på en kille som är både nyduschad och som har använt deodorant, men han har även tränat intensivt i typ 1-2 timmar och kroppen börjar tillkännage detta. Tycker du att han ska avbryta allting för att gå och tvätta sig, ta på deodorant och byta kläder, bara för att du kanske går förbi honom och är känslig för lukt?

Som medlem i ett gym bör man definitivt ta hänsyn till människorna man har omkring sig, det gäller även hygienen. Det innebär inte att besöket går ut på att dränka sig i deodorant eller parfym för att maskera all form av kroppslukt utifall man skulle träffa på en förnäm liten flicka som 15minFame vars näsa är känslig mot dylika odörer; återigen vilka borde vara bland de mest naturliga som finns i denna omgivning.

Vill du vara fin i kanten - träna hemma. Jag har aldrig satt en fot i ett gym men jag vet att det är en plats för ansträngning och svett, eller borde så vara. Det är inte (eller bör ej vara) en plats för högdragna människor att komma och anmärka på andra människors eventuella problem.
Citera
2015-09-13, 04:47
Medlem
Citat:
En man behöver inte vara otvättad och äcklig för att du ska kunna känna lukten av honom. Du är extremt elitistisk vid det här laget, och jag börjar tröttna på dessa ickeargument. Vi säger att du tränar någonstans och stöter på en kille som är både nyduschad och som har använt deodorant, men han har även tränat intensivt i typ 1-2 timmar och kroppen börjar tillkännage detta. Tycker du att han ska avbryta allting för att gå och tvätta sig, ta på deodorant och byta kläder, bara för att du kanske går förbi honom och är känslig för lukt?

Som medlem i ett gym bör man definitivt ta hänsyn till människorna man har omkring sig, det gäller även hygienen. Det innebär inte att besöket går ut på att dränka sig i deodorant eller parfym för att maskera all form av kroppslukt utifall man skulle träffa på en förnäm liten flicka som 15minFame vars näsa är känslig mot dylika odörer; återigen vilka borde vara bland de mest naturliga som finns i denna omgivning.

Vill du vara fin i kanten - träna hemma. Jag har aldrig satt en fot i ett gym men jag vet att det är en plats för ansträngning och svett, eller borde så vara. Det är inte (eller bör ej vara) en plats för högdragna människor att komma och anmärka på andra människors eventuella problem.

Faktum är att du luktar inte illa ifall du duschar, sätter på deo & parfym och ett par nya träningskläder och kör järnet i flera timmar.

Det handlar om att man använder samma träningskläder i flera veckor. Struntar i att duscha efter träningspasset.

Vet te.x en kollega som inte tvättar sin arbetströja, och den luktar verkligen sådär surt, obeskrivligt äckligt.

Jag tycker det är absurt att lukta äckligt. Lite vett och etikett får man faktiskt ta och ha. Man ska fan inte gå runt och lukta skit. Man behöver inte nödvändigtvis ha på sig en doft, men att lukta äckligt är bara fel.
Citera
2015-09-13, 07:58
Medlem
garnierfructiss avatar
Citat:
Det går inte att andas! Tror inte du heller skulle uppskatta om någon släpper en riktigt äcklig prutt i ansiktet på dig samtidigt som du andas in djupt. Så att påstå att det är naturligt är bara vidrigt.
Män som inte duschar så ofta samt vägrar deodorant är de som är värst.

Lägg ner. Visst finns det vissa som behöver bättra sin hygien men att säga till någon på gymmet att denne luktar äckligt... Varsågod du visar bara vilken jävla fjant du är.
Citera
2015-09-13, 09:28
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avento
Faktum är att du luktar inte illa ifall du duschar, sätter på deo & parfym och ett par nya träningskläder och kör järnet i flera timmar.

Det handlar om att man använder samma träningskläder i flera veckor. Struntar i att duscha efter träningspasset.

Vet te.x en kollega som inte tvättar sin arbetströja, och den luktar verkligen sådär surt, obeskrivligt äckligt.

Jag tycker det är absurt att lukta äckligt. Lite vett och etikett får man faktiskt ta och ha. Man ska fan inte gå runt och lukta skit. Man behöver inte nödvändigtvis ha på sig en doft, men att lukta äckligt är bara fel.
Precis. Lite sunt förnuft och hygien så är detta ett icke-problem.
Citera
2015-09-13, 09:35
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garnierfructis
Lägg ner. Visst finns det vissa som behöver bättra sin hygien men att säga till någon på gymmet att denne luktar äckligt... Varsågod du visar bara vilken jävla fjant du är.
Är det så illa att man inte kan andas pga någon brevid, på tex en spinningklass där man inte kan flytta sig, stinker så illa så ja, då har jag sagt till. Han blev inte glad och det förväntande jag mig inte heller.

Att det finns personer som kallar en elitisk och fjantig för att man inte vill inhalera andras stank får mig att tro att det är ni som stinker och får folk att fly. Undrar om det är samma gubbar som sitter i sexforumet och undrar varför frugan säger nej... Noll självinsikt.
Citera
2015-09-14, 01:12
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Att det finns personer som kallar en elitisk och fjantig för att man inte vill inhalera andras stank får mig att tro att det är ni som stinker och får folk att fly. Undrar om det är samma gubbar som sitter i sexforumet och undrar varför frugan säger nej... Noll självinsikt.
En enklare och mer desperat metod av argumentation får man leta länge efter, när den visar att man inte har någonting överhuvudtaget att gå på annat än personangrepp.

Jag kan äcklas utav bara helvete både av människor och deras odörer, men detta handlar inte om huruvida man vill känna lukten av andra människor. En bättre liknelse än såhär kommer du inte finna: om man går in på toaletten så bör man varken bli förvånad eller förbannad över att det luktar röv. Går du in på gymmet kan du förvänta dig att det luktar illa. Det är inte konstigt, och att människor kan och bör vidta åtgärder för att fixa det är inte heller konstigt. Återigen, det spelar ingen som helst roll hur jävla äckligt du tycker att det är. Världen rör sig inte bara för att du vill.
Citera
2015-09-14, 13:12
Medlem
garnierfructiss avatar
Citat:
Är det så illa att man inte kan andas pga någon brevid, på tex en spinningklass där man inte kan flytta sig, stinker så illa så ja, då har jag sagt till. Han blev inte glad och det förväntande jag mig inte heller.

Haha jag håller en god hygien och borde inte lukta. om det är så så finns det inget jag kan göra något åt. Jag tror inte att du kan undkomma det här problemet faktiskt. Du får köpa ett eget gym så kanske du slipper detta.
Citera
2015-09-15, 16:32
Medlem
Citat:
Haha jag håller en god hygien och borde inte lukta. om det är så så finns det inget jag kan göra något åt. Jag tror inte att du kan undkomma det här problemet faktiskt. Du får köpa ett eget gym så kanske du slipper detta.

Fast det där är skitsnack, ifall du håller en god hygien luktar du inte illa.

Jag kan svettas som en gris på gymmet, men mina kläder luktar inget ändå. Det är på grund av att jag använder rena kläder, är ren innan jag kommer dit.

Det är GAMMALT svett som luktar, speciellt i kläder. Sur och bitter lukt som verkligen sticker i näsan.
Citera
2015-09-18, 10:33
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Det är inte konstigt, och att människor kan och bör vidta åtgärder för att fixa det är inte heller konstigt.
Men dåså, då håller du alltså med mig.
Citera
2015-09-18, 10:34
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Haha jag håller en god hygien och borde inte lukta.
Dåså, du är medveten om att om man har god hygien så stinker man inte. Då håller du också med mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in