Citat:
Ursprungligen postat av
15minFame
Om man har betalt för ett gymkort och använder det så är man tyvärr utsatt för andra människors utsöndrande. Och om de väljer att inte ha god hygien, strunta i deo samt kanske inte ha fräscha kläder - då blir man påtvingad deras odör. Men det gäller inte bara på gymmet utan överallt där människor är nära inpå varann.
Så vill du vara otvättad och äcklig - håll dig hemma.
En man behöver inte vara otvättad och äcklig för att du ska kunna känna lukten av honom. Du är extremt elitistisk vid det här laget, och jag börjar tröttna på dessa ickeargument. Vi säger att du tränar någonstans och stöter på en kille som är både nyduschad och som har använt deodorant, men han har även tränat intensivt i typ 1-2 timmar och kroppen börjar tillkännage detta. Tycker du att han ska avbryta allting för att gå och tvätta sig, ta på deodorant och byta kläder, bara för att du kanske går förbi honom och är känslig för lukt?
Som medlem i ett gym bör man definitivt ta hänsyn till människorna man har omkring sig, det gäller även hygienen. Det innebär
inte att besöket går ut på att dränka sig i deodorant eller parfym för att maskera all form av kroppslukt utifall man skulle träffa på en förnäm liten flicka som 15minFame vars näsa är känslig mot dylika odörer; återigen
vilka borde vara bland de mest naturliga som finns i denna omgivning.
Vill du vara fin i kanten - träna hemma. Jag har aldrig satt en fot i ett gym men jag vet att det är en plats för ansträngning och svett, eller borde så vara. Det är inte (eller bör ej vara) en plats för högdragna människor att komma och anmärka på andra människors eventuella problem.