2017-03-01, 00:17
Medlem
Mackan1992s avatar
Såg en Ursaring tidigare, den drog efter första u-bollen
Citera
2017-03-01, 00:34
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
Spelade pokemon förr i dess guldålder vid sekelskiftet och har nu tillslut fixat pokemon go för en vecka sen. Uppe i level 15. Hur ser ni en pokemons IV? Några andra nyttiga tips till en gammal gen 1&2 gb nörd som nu känner sig ganska efter när jag läser tråden?

Spelade också då på GB Color när Silver/Gold/Crystal var som störst. Pokemon Go är väldigt basic i jämförelse, vilket är väldigt synd då spelet hade kunnat vara myyycket, mycket bättre.

För att se dina pokemons IV går du in här: https://pokeassistant.com/ , finns även annan nyttig info att hitta där.

Fånga exakt allt och alla du ser. Du tjänar en massa XP, Candies och Stardust på det som du kommer behöva sen. För att lvla upp snabbt så sammlar du på dig så att du har runt 70 evolves, dra sen igång ett lucky egg och massevolva.

Skillmoves tilldelas helt random, så vänta med att köra power ups på dina pokemon innan du har evolvat dem till max, annars finns risken att du slösar dust i onödan.

Edit: viktigaste egenskaper i ordning: moveset - IV - CP
Senast redigerad av C0w 2017-03-01 kl. 00:46.
Citera
2017-03-01, 01:53
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xultraz
Har man fortfarande möjlighet att byta användarnamnet 1 gång? Hittar inte vart man kan göra det.

Gå in på huvudmenyn (bollen) och välj "settings" uppe till höger. "Change nickname" står en bit ner.
Citera
2017-03-01, 07:52
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomen-nescio
Nån som vet var Cyndaquil och Girafarig finns i Stockholmsområdet?
Fångar några Cyndaquil då och då i Gamla stan. Spana annars in här! https://thesilphroad.com/atlas
Citera
2017-03-01, 08:20
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikBerggren
Två 10-km ägg på två dagar, äntligen lite tur. Utvecklade en Slowking idag med. Har fortfarande två King's rock kvar dock.
Jag sitter inne på 5 st 10km-ägg just nu! Det har nog aldrig hänt förut. Knäckte lite ägg i måndags och då snurrade jag till mig 6 st nya = 4st 10km, 1st 5km och 1st 2km. Insane hehe.

Dock är förväntningarna inte som förut, resultatet lär bli nått i stil med 2 st Dratini, 2 st Gligar och 1st Pineco. Men jag hoppas jag har fel! En Larvitar och en Mareep hade suttit som en smäck.
Sedan hade en Chansey varit kul, så jag kan maxa ut min 100% IV Blissey.
Och med tanke på att jag redan har Mantine, Sudowoodo, Stantler osv så hade även en stark Snorlax funkat fint. Det blir i vilket fall som helst intressant att knäcka dessa.

2 st av äggen kan knäckas ikväll, om inte blir det imorgon..

Inga nya items för mig igår, bara att snurra vidare idag.
Citera
2017-03-01, 09:12
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Spelade pokemon förr i dess guldålder vid sekelskiftet och har nu tillslut fixat pokemon go för en vecka sen. Uppe i level 15. Hur ser ni en pokemons IV? Några andra nyttiga tips till en gammal gen 1&2 gb nörd som nu känner sig ganska efter när jag läser tråden?
Har du iPhone så kör med Poke Genie. Den är kanon. Tar bara printscreen och lägger in i appen så får du fram IV. Vore ju smidigare med automatiskt istället för att hålla på och kopiera och klistra in, men den funkar skitbra annars.
Citera
2017-03-01, 09:13
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Spelade också då på GB Color när Silver/Gold/Crystal var som störst. Pokemon Go är väldigt basic i jämförelse, vilket är väldigt synd då spelet hade kunnat vara myyycket, mycket bättre.

För att se dina pokemons IV går du in här: https://pokeassistant.com/ , finns även annan nyttig info att hitta där.

Fånga exakt allt och alla du ser. Du tjänar en massa XP, Candies och Stardust på det som du kommer behöva sen. För att lvla upp snabbt så sammlar du på dig så att du har runt 70 evolves, dra sen igång ett lucky egg och massevolva.

Skillmoves tilldelas helt random, så vänta med att köra power ups på dina pokemon innan du har evolvat dem till max, annars finns risken att du slösar dust i onödan.

Edit: viktigaste egenskaper i ordning: moveset - IV - CP
Tack så mycket! Då känner jag att jag fått ett hyfsat grepp om det iallafall. Hade tänkt att dra ett lucky egg idag efter att jag fångat en till hoothoot, för då har jag ungefär tio olika pokemon att evolva men jag bör alltså ha ett mycket större tålamod innan jag börjar utveckla i rent xp syfte?

Ungefär när anser du att man är redo för gym? Hur mycket viktigare är en pokemons moves jämfört med CP och IV?
Citera
2017-03-01, 09:16
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Har du iPhone så kör med Poke Genie. Den är kanon. Tar bara printscreen och lägger in i appen så får du fram IV. Vore ju smidigare med automatiskt istället för att hålla på och kopiera och klistra in, men den funkar skitbra annars.
Får fixa den appen, tack!
Citera
2017-03-01, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomen-nescio
Nån som vet var Cyndaquil och Girafarig finns i Stockholmsområdet?

giraffen hittar du i norra vanadislunden.
Citera
2017-03-01, 09:20
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Tack så mycket! Då känner jag att jag fått ett hyfsat grepp om det iallafall. Hade tänkt att dra ett lucky egg idag efter att jag fångat en till hoothoot, för då har jag ungefär tio olika pokemon att evolva men jag bör alltså ha ett mycket större tålamod innan jag börjar utveckla i rent xp syfte?

Ungefär när anser du att man är redo för gym? Hur mycket viktigare är en pokemons moves jämfört med CP och IV?
Kör ett XP-race när du har ca 80 evolves redo. Pidgey är bra att ha många då du bara behöver ha 12 Pidgey-candy för att köra en evolve på den. Samma sak med Weedle, Sentret och Rattata. Just för att maximera tiden under ditt lucky egg mao. Att spara ihop till evolves där du behöver minst 50 candies tar sjukt lång tid, men har du dem redo är det bara att köra dem också.

Hoppas det hjälpte.
Citera
2017-03-01, 09:23
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:

Jag evolvar aldrig nån under 80% i IV ifall det är en jag tänker använda i gymmen. Sen blir ju attackerna alltid slumpmässigt vad man får, så bara hålla tummarna på bra. Annars får man evolva en ny och hoppas på bättre lycka nästa gång helt enkelt. IV är jätteviktigt. Har du en med 80 i IV så kommer den ha det genom alla evolver. Sen kan du ha en med jättebra IV men med lågt CP, och då kommer det ju kosta stardust som fan att maxa den.
Citera
2017-03-01, 10:48
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Kör ett XP-race när du har ca 80 evolves redo. Pidgey är bra att ha många då du bara behöver ha 12 Pidgey-candy för att köra en evolve på den. Samma sak med Weedle, Sentret och Rattata. Just för att maximera tiden under ditt lucky egg mao. Att spara ihop till evolves där du behöver minst 50 candies tar sjukt lång tid, men har du dem redo är det bara att köra dem också.

Hoppas det hjälpte.
Har några pidgeys redo, nån rattata, weedle, sentret och ledyba. Tänkte inkludera hoothoot eftersom jag inte har fångat nocturne ännu och står på 47 candies där så var sugen på att använda ett egg ändå,snart uppe i level 15 nämligen. Får se hur jag gör men oavsett kommer jag bara evolva när jag aktiverat ett egg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in