2017-01-03, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Haha. Det är inte förbjudet att spela medans man sitter i en bil. Man får inte spela medan man sitter still heller alltså?
Ja, för det är ju precis vad det handlar om Tror du dom hade infört hastighetsgränser i spelet om det var tillåtet att tillämpa sig fördelar (och utgöra en fara för andra människor i ditt fall verkar det som) genom att färdas snabbare än det var tänkt?
Citera
2017-01-03, 14:14
Medlem
Mackan1992s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schwimmente
Ja, för det är ju precis vad det handlar om Tror du dom hade infört hastighetsgränser i spelet om det var tillåtet att tillämpa sig fördelar (och utgöra en fara för andra människor i ditt fall verkar det som) genom att färdas snabbare än det var tänkt?

Du har aldrig sett meddelandet "Jag är passagerare" ?
Citera
2017-01-03, 14:19
Medlem
Citat:
Du har aldrig sett meddelandet "Jag är passagerare" ?
För det första hör det inte hit då det handlar om hastighetsgränser som du försöker utnyttja men när det inte funkar vill du ha ersättning för att du inte kan fuska.
För det andra, nej eftersom jag inte försöker fuska så får jag inte upp den rutan. Men för all del, fortsätt att fuska du, hoppas inte du skadar någon i dina desperata försök att känna dig häftig i ett spel där du knappt tjänar på att fuska, du måste känna dig riktigt cool på dagsilekparken där du kan skryta om din höga level och dina mäktiga fuskintjänade pokemon. Din mamma är säkert stolt.
Citera
2017-01-03, 14:24
Medlem
Mackan1992s avatar
Citat:
För det första hör det inte hit då det handlar om hastighetsgränser som du försöker utnyttja men när det inte funkar vill du ha ersättning för att du inte kan fuska.
För det andra, nej eftersom jag inte försöker fuska så får jag inte upp den rutan. Men för all del, fortsätt att fuska du, hoppas inte du skadar någon i dina desperata försök att känna dig häftig i ett spel där du knappt tjänar på att fuska, du måste känna dig riktigt cool på dagsilekparken där du kan skryta om din höga level och dina mäktiga fuskintjänade pokemon. Din mamma är säkert stolt.

Har inte sagt att det är jag som kör bilen och hastighetsgränsen verkar ligga högre än 10km/h då VI sällan åker så sakta men ändå kan ta en del pokestops på vägen. Det är inte fusk att sitta i en bil och spela, finns inget mer att diskutera om det.
Citera
2017-01-03, 14:27
Medlem
Citat:
Har inte sagt att det är jag som kör bilen och hastighetsgränsen verkar ligga högre än 10km/h då VI sällan åker så sakta men ändå kan ta en del pokestops på vägen. Det är inte fusk att sitta i en bil och spela, finns inget mer att diskutera om det.
Det är fusk, kan du inte fatta det är du precis lika efter som bobs och folk som er går inte att föra sakliga argument med då ni är helt faktaresistenta, därför tänker jag inte förstöra för andra vettiga spelare i den här tråden och kommer därför sluta svara dig. Så hejdå.
Citera
2017-01-03, 14:32
Medlem
Mackan1992s avatar
Citat:
Det är fusk, kan du inte fatta det är du precis lika efter som bobs och folk som er går inte att föra sakliga argument med då ni är helt faktaresistenta, därför tänker jag inte förstöra för andra vettiga spelare i den här tråden och kommer därför sluta svara dig. Så hejdå.

Vi behöver inte tjafsa, visa mig bara källa på att det är fusk att sitta i passagerarsäte och spela så vet jag
Citera
2017-01-03, 15:42
Medlem
30 min promenad och hittade inte en enda starter Fattas fortfarande 32 Charmander candies och 93 Bulbasaur candies.. Att det dessutom ska börja snöa gör inte saken bättre
Citera
2017-01-03, 16:21
Medlem
nanashis avatar
Tar incubatoreventet slut idag?
Citera
2017-01-03, 17:08
Bannlyst
Citat:

Gör inte som jag bara, körde in i framförvarande bil när jag spelade för några månader sedan

Kostade 3000 kr i självrisk, men jag får vara glad att min klantighet inte skadade något levande!
Sedan dess rör jag inte telefonen när jag kör, knappt som passagerare heller.
Citera
2017-01-03, 17:39
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonnajo88
Gör inte som jag bara, körde in i framförvarande bil när jag spelade för några månader sedan

Kostade 3000 kr i självrisk, men jag får vara glad att min klantighet inte skadade något levande!
Sedan dess rör jag inte telefonen när jag kör, knappt som passagerare heller.
Du behöver köra under tider med ingen/minimal trafik (00-04 under icke-helger brukar vara bra, svårt om man inte kan vara flexibel med jobb/studier dock), och inte plocka i de allra mest centrala delarna men i utkanten där det fortfarande finns stops och områden med massor av spawnpoints samt småvägar där du kan ta sträckor med buddy och ägg genom att glida fram.

Sen om du måste vara centralt så klicka pokemonen, lägg ner mobilen, dra in i en parkeringsficka, fånga, dra ut...Gör inget i farten utan koll på omgivningen 90% av tiden.

Bästa dock är att åka till ett ställe med komptakta 8-10 spawns, parkera, ta upp mobilen och fånga, lägg ner mobil, åk till nästa spawnställe, detta är säkraste sättet. Svårt att få buddy och ägg miles dock samt kräver erfarenhet i ditt område var dessa ställen finns
Senast redigerad av NirvanA 2017-01-03 kl. 17:44.
Citera
2017-01-03, 18:57
Medlem
Jag_Mejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weebl
Inga pokémons till sjöss dock. Inte ens när vi ligger till kaj... antar att de inte spawnar i hamnar för att undvika att folk skall dras dit. Sjukt segt att missa alla event...
Beror på kaj. I somliga har det kryllat av pokemons och i vissa har det varit helt tomt. Har kunnat stå ute på däck och fångat dom. I hamnkanaler har jag också funnit några. På öppet hav har det varit tomt men där saknar jag ändå gps-signal.
Citera
2017-01-03, 19:17
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
30 min promenad och hittade inte en enda starter Fattas fortfarande 32 Charmander candies och 93 Bulbasaur candies.. Att det dessutom ska börja snöa gör inte saken bättre
Trodde eventet hade slutat, hade pokemon go framme medan jag gjorde ärenden, åkte några kilometer, var i närheten av några stop, inte en enda starter... sen när jag kom hem såg man en charmander vid närmsta stoppet - så dött är det inte, men tidigare hade jag alltid en starter i nearby eller sightings oavsett vart jag var.. kanske bara var tillfällig dipp nu 1 timme.

Citat:
Ursprungligen postat av Jag_Mej
Beror på kaj. I somliga har det kryllat av pokemons och i vissa har det varit helt tomt. Har kunnat stå ute på däck och fångat dom. I hamnkanaler har jag också funnit några. På öppet hav har det varit tomt men där saknar jag ändå gps-signal.

Hade varit coolt om man bara kunde fånga gyarados och lapras ute till havs, precis som det var i tv-serien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in