2017-02-28, 13:03
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Kollade på hans video igår, måste ha missat det då. Aja, då är det bara att fortsätta fånga alla vilda man ser och hoppas på bra Iv
Ja men jag minns inte om det va hans senaste video eller om det var för ett par dagar sedan.

Ja precis, Meganium kommer ju inte bli någon löjligt bra attacker ändå, och inte heller tank i gym. Så IV kanske inte är det viktigaste trots allt? Men har du tänkt investera i stardust på honom så förstår jag att du vill ha en med bra IV.

T.ex så har min Dragonite 44% IV men den har ändå ca 200CP mer än min utmaxade Gyarados med 89% IV. Så IV är inte vad allt handlar om även för pokemons man vill power upa!
Men hade jag vetat att Dratini skulle bli så lätt-hatchad för en månad sedan så hade jag nog inte bränt av ca 200 candies på min Dratini till Dragonite + power up!
Citera
2017-02-28, 13:47
Medlem
Jag har också fått mycket mer 10-ägg nu än innan! Två igår kväll och två nu på lunchen. Hoppas faktiskt på dratini så jag kan maxa min dragonite, har bara fått en dratini från ägg innan och hittat några få i det vilda. Fick gå en jävla massa för att få ihop till 125 candy och fick min första dragonite alldeles nyligen.

Apropå ägg, hade 5 inkubatorer igång samtidigt igår. En låg lite före de andra, ca 0,2km. När det kläcktes så buggade de andra äggen och istället för att stå på 4,8 som innan så var de nu på 4,0. Nån mer som mörkt av detta? Gick en km till så kläcktes de.
Citera
2017-02-28, 14:16
Medlem
Mackan1992s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Ja men jag minns inte om det va hans senaste video eller om det var för ett par dagar sedan.

Ja precis, Meganium kommer ju inte bli någon löjligt bra attacker ändå, och inte heller tank i gym. Så IV kanske inte är det viktigaste trots allt? Men har du tänkt investera i stardust på honom så förstår jag att du vill ha en med bra IV.

T.ex så har min Dragonite 44% IV men den har ändå ca 200CP mer än min utmaxade Gyarados med 89% IV. Så IV är inte vad allt handlar om även för pokemons man vill power upa!
Men hade jag vetat att Dratini skulle bli så lätt-hatchad för en månad sedan så hade jag nog inte bränt av ca 200 candies på min Dratini till Dragonite + power up!

Slåss väldigt sällan i gym men vill ändå ha bästa möjliga av varje pokémon

Meganium är dessutom min favorit från gen 2. Ampharos och Tyranitar har en delad andraplats
Citera
2017-02-28, 14:49
Medlem
Mackan1992s avatar
Förresten, vad gör man med breeding-funktionen?
Citera
2017-02-28, 16:45
Medlem
Har man fortfarande möjlighet att byta användarnamnet 1 gång? Hittar inte vart man kan göra det.
Citera
2017-02-28, 18:14
Medlem
Två 10km-ägg fattigare och två Mantine rikare, så oerhört förargligt.

Vad är förresten anledningen till att Hitmonlee inte längre går att få i ägg? Tyrogues inträde?
Citera
2017-02-28, 19:53
Medlem
Mackan1992s avatar
Fan nu hoppade Togetic fram utanför lägenheten, 706cp. Önska mig lycka till

edit: Fick den!

Lakritspotatisen: Tack för svaret nedanför!
Senast redigerad av Mackan1992 2017-02-28 kl. 19:57.
Citera
2017-02-28, 19:55
Medlem
Lakritspotatisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Förresten, vad gör man med breeding-funktionen?

Antar att du menar den som finns i GBA-spelen? Då lämnar man 2 stycken Pokemon till Day-Care, ett slags dagis för Pokemons. Kombinationen av de Pokemon som du lämnar in plus vilka items de bär på gör att olika ägg skapas.

Lämnar du in tex Marill + Azumarill med någon av de bärandes på en Sea Incense skapas en Azurill. Det finns också IV-breeding. Då ärver äggpokemonen de bästa egenskaperna från mamman/pappan. Dessa IV-breedade Pokemon används i tävlingar och man måste typ ha bästa IV-statsen om man öht ska ha någon chans att vinna mot bättre motståndare.

I spelen kommer äggen efter att du gått ett antal steg så antar att det kommer bli lika i GO!
Citera
2017-02-28, 20:57
Medlem
Petruccianis avatar
Seriöst...? jag har gått 122km och äntligen fått 50 Togepi-candy, evolvade Togetic igår, idag har jag fångat TVÅ vilda Togetic, aldrig sett röken av den och dessutom var han ju "omöjlig" att fånga. Detta händer fan alltid, de trollar en hårt med events och spawn...
Citera
2017-02-28, 21:51
Medlem
elmerengues avatar
Spelade pokemon förr i dess guldålder vid sekelskiftet och har nu tillslut fixat pokemon go för en vecka sen. Uppe i level 15. Hur ser ni en pokemons IV? Några andra nyttiga tips till en gammal gen 1&2 gb nörd som nu känner sig ganska efter när jag läser tråden?
Citera
2017-02-28, 22:59
Medlem
Nån som vet var Cyndaquil och Girafarig finns i Stockholmsområdet?
Citera
2017-02-28, 23:05
Medlem
HenrikBerggrens avatar
Två 10-km ägg på två dagar, äntligen lite tur. Utvecklade en Slowking idag med. Har fortfarande två King's rock kvar dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in