2016-07-15, 15:18
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
*suck*
Verkar som om det inte släpps idag heller.. Blev släppt i Italien, Spanien och Portugal istället.

Varför är Sverige så sega med släpp?
Citera
2016-07-15, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleop
Det är typ som herre på teppan fast istället för att tävla individuellt är det tre olika lag som tävlar om att vara herren, så att säga. Om man kör mot ett gym och vinner kommer det lag du har anslutit dig till ta över gymmet. Om ens lag äger gymmet kan man lägga in pokemons där som försvarar det mot de andra lagen vilket genererar saker till dig.

Jag tror att det är ungefär så det fungerar i alla fall, har inte spelat själv ännu.

Okej, tack för klargörande!

Också ett trist system, borde vara individuellt tycker jag! Skulle också kunna vara kul med "lag", men inte såhär stora lag, utan lag med kanske max 5 pers i varje eller något!

Tänk typ att själv lägga under sig mest eftertraktade gymmet i NY eller nåt. Mindre exklusivt när det är ens "lag" som gör det.
Citera
2016-07-15, 15:40
Medlem
Strobeliciouss avatar
Om jag vill skaffa spelet till android, vart och hur laddar jag då ner det?

Antar att frågan ställts förut men om någon skulle kunna berätta det vore det guld!
Citera
2016-07-15, 15:47
Medlem
mechanical.phoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strobelicious

Antar att frågan ställts förut men om någon skulle kunna berätta det vore det guld!

http://www.apkmirror.com/apk/niantic...-apk-download/
Citera
2016-07-15, 15:49
Medlem
Strobeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mechanical.phoenix
http://www.apkmirror.com/apk/niantic...-apk-download/

Var lite onödigt att fråga, hittade den där och har laddat ner det nu. Rekommenderar ni att registrera med google eller via pokemon trainer club?
Citera
2016-07-15, 15:52
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Visst är spelet lite småkul, men jag har ändå svårt att förstå den enorma hypen och den extatiska hyllningskören här på forumet. Spelet är ju otroligt simpelt och lämnar tyvärr en hel del att önska.

+ Det som är kul är att det är den riktiga världen som är kartan och att du måste ut och röra på dig för att spelet ska gå framåt.
+ Idén med gym lite här och var och som, vad jag förstått, man kan ta över, är bra.

- Det som suger är bland annat att de har slopat "level"-systemet. Förr fångade man en av varje pokémon och fick den att utvecklas medelst pokémon-fighter mot vilda pokémon och tränare. Varför har man slopat detta framgångsrecept? Det är ju fan så mycket roligare att träna upp pokémon på det sättet än som nu. För att en Magikarp ska bli Gyarados måste man fånga typ 100 st av dem istället som det var förr, fånga en och träna upp den till lvl 20. Vad är logiken i det? Trist system som fan.
- En annan sak som suger är att man inte kan fightas mot vilda pokémon utan bara fånga dem. Borde också vara som förr.
- Borde, som förr, finnas "tränare" utspridda lite överallt som man kan möta. Vid förlust får man "betala" med olika medel, precis som i gamla pokémon.
- Tycker det borde vara en tydligare uppdelning vilka pokémon som finns var, t.ex. vilka som finns i stadsmiljö, i skogen och övriga ställen. Dessutom borde det delas upp över olika geografiska områden, så att man verkligen måste åka bort för att fånga en viss typ av pokémon. (Så är det kanske nu, har inte riktigt fått uppfattning om det än). Lutar t.o.m. att vissa pokémon ska vara exklusiva i vissa länder.

alltså dom har nog gjort detta spel väldigt förenklat jämfört med pokemon spelen, och det riktar sig väl till dom yngre mest så dom vill att det ska vara så enkelt som möjligt men visst kommer samlandet som består till 90% av vad man gör kännas lite trist, gå till random gyms kommer också me tiden bara bestå av höglvl spelare så en random spelare med halvkassa pokemons kommer ju inte ha en chans där.
Citera
2016-07-15, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strobelicious

Ta den från mobilism.org den är snabbare och bättre konfigurerad
Citera
2016-07-15, 16:10
Medlem
Snoorks avatar
Behöver lite tips...

När man får dubbletter, vilka lägger ni till "Transfer" och vilken satsar ni på?
Dom med högst CP eller dom med bäst "Attacker"??
Citera
2016-07-15, 16:13
Medlem
Puqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Nope.. Jag kommer vara körd

Får satsa på att bara fånga och levla! Där kan jag ju klara mig utan särskilt mkt PvP iaf!

Skit i gymmen. I min stad (förort) är samtliga gym tagna av samma tränare med samma polare under sig. Samtliga av dem använder GPS spoof för att fuska. Väldigt tråkigt att folk ska förstöra hela konceptet med spelet genom att fuska.

Team Mystic, burn in hell.
Citera
2016-07-15, 16:15
Medlem
Puqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoork
Behöver lite tips...

När man får dubbletter, vilka lägger ni till "Transfer" och vilken satsar ni på?
Dom med högst CP eller dom med bäst "Attacker"??

Irrelevant på låg lvl om pokemonen inte är rare, växla in samtliga och evolva.

Du kommer hitta pokemons på 1k+ när du är lvl 20.
Citera
2016-07-15, 16:23
Medlem
Inzaits avatar
Jobbigt att hela dagen haft buggen med enbart 3 fotsteg inte kunnat tracka en enda jävla pokemon
Citera
2016-07-15, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inzait
Jobbigt att hela dagen haft buggen med enbart 3 fotsteg inte kunnat tracka en enda jävla pokemon

Det är för att du anv appen från en appstore eller apk files den är värdelös
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in