2016-07-15, 13:44
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Tvärtom faktiskt, jag var 17 och dom låg på under 10

Hur tog du dig dit?
Citera
2016-07-15, 14:11
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Träffade 4 pers som spelade igår, alla såg blastoise och andra Pokémon på "nearby" medans jag bara såg dom jag brukar, pidgeys osv.

Varför såg jag inte samma som dom såg?

Jag är röda laget och dom var alla gula tror jag, men det ska väl inte spela roll.

Alla andra jag träffat har sett samma pokemons som mig, men dessa hade mycket fler och bättre:s

Hade du gått till t.ex den plats där Blastoise befann sig så hade han ploppat upp på din karta också, så det var nog bara din nearbylista som inte hunnits med att uppdatera skulle jag tro, kan krångla ibland har jag märkt.
Citera
2016-07-15, 14:17
Medlem
Ferdawoons avatar
*suck*
Verkar som om det inte släpps idag heller.. Blev släppt i Italien, Spanien och Portugal istället.
Citera
2016-07-15, 14:20
Medlem
hallibollis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
*suck*
Verkar som om det inte släpps idag heller.. Blev släppt i Italien, Spanien och Portugal istället.

Hoppas du har ett crew redo som kan hjälpa dig in på ett gym sen då!
Citera
2016-07-15, 14:22
Medlem
yoloswagetcs avatar
Försöker att läsa på under tiden jag spelar för att få ut så mycket som möjligt av det, men vissa saker förstår jag inte riktigt. Och det handlar främst om gymmet.

Vad avgör på vilka platser det finns gym? Är det förutbestämt av spelkreatörerna som med Pokéstops, efter deras Ingress-karta, eller kan man starta gym vid en viss level? Och tillhör man ett specifikt gym som man väljer själv på något sätt? Eller blir man med i ett gym först när man besegrat tillräckligt många personer på den platsen?

Så många frågor... Sjukt kul dock. Ska ladda mobilen lite till, sen blir det ut och gå.
Citera
2016-07-15, 14:25
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallibolli
Hoppas du har ett crew redo som kan hjälpa dig in på ett gym sen då!
Nope.. Jag kommer vara körd

Får satsa på att bara fånga och levla! Där kan jag ju klara mig utan särskilt mkt PvP iaf!
Citera
2016-07-15, 14:29
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloswagetc
Försöker att läsa på under tiden jag spelar för att få ut så mycket som möjligt av det, men vissa saker förstår jag inte riktigt. Och det handlar främst om gymmet.

Vad avgör på vilka platser det finns gym? Är det förutbestämt av spelkreatörerna som med Pokéstops, efter deras Ingress-karta, eller kan man starta gym vid en viss level? Och tillhör man ett specifikt gym som man väljer själv på något sätt? Eller blir man med i ett gym först när man besegrat tillräckligt många personer på den platsen?

Så många frågor... Sjukt kul dock. Ska ladda mobilen lite till, sen blir det ut och gå.
Som jag förstått det så finns pokegym baserat på var det fanns portaler i deras tidigare spel Ingress. Dock tar Niantic emot förslag på nya pokestops och gym läste jag! Länkade till en sådan artikel för några sidor sedan.

När ett team slåss mot ett gym de redan äger så kan det levla upp och skapa plats för fler pokemons, och för att ta över ett gym räcker det inte att bara besegra alla pokemons utan du måste minska gymmets prestige, dess level. Säg det fanns tre pokemons i ett gym och du besegrar alla, då kanske det minskar ner till två och när de besegrats minskar det och till slut när prestigen är slut kan du ta över.
Det hjälper alltså om man är ett par styckna som alla anfaller samma gym.
Citera
2016-07-15, 14:32
Medlem
yoloswagetcs avatar
Citat:
Som jag förstått det så finns pokegym baserat på var det fanns portaler i deras tidigare spel Ingress. Dock tar Niantic emot förslag på nya pokestops och gym läste jag! Länkade till en sådan artikel för några sidor sedan.

När ett team slåss mot ett gym de redan äger så kan det levla upp och skapa plats för fler pokemons, och för att ta över ett gym räcker det inte att bara besegra alla pokemons utan du måste minska gymmets prestige, dess level. Säg det fanns tre pokemons i ett gym och du besegrar alla, då kanske det minskar ner till två och när de besegrats minskar det och till slut när prestigen är slut kan du ta över.
Det hjälper alltså om man är ett par styckna som alla anfaller samma gym.

Så de som liksom "dyker upp" när jag tittar på ett gym, det är sådana som har tagit över det?
Citera
2016-07-15, 14:50
Medlem
Citat:
*suck*
Du kan hämta spelet om du loggar in på tex australienska AppStore
Citera
2016-07-15, 14:54
Medlem
Citat:
*suck*

Varför laddar du inte bara ner spelet från mobilism.org?
Citera
2016-07-15, 15:12
Medlem
Visst är spelet lite småkul, men jag har ändå svårt att förstå den enorma hypen och den extatiska hyllningskören här på forumet. Spelet är ju otroligt simpelt och lämnar tyvärr en hel del att önska.

+ Det som är kul är att det är den riktiga världen som är kartan och att du måste ut och röra på dig för att spelet ska gå framåt.
+ Idén med gym lite här och var och som, vad jag förstått, man kan ta över, är bra.

- Det som suger är bland annat att de har slopat "level"-systemet. Förr fångade man en av varje pokémon och fick den att utvecklas medelst pokémon-fighter mot vilda pokémon och tränare. Varför har man slopat detta framgångsrecept? Det är ju fan så mycket roligare att träna upp pokémon på det sättet än som nu. För att en Magikarp ska bli Gyarados måste man fånga typ 100 st av dem istället som det var förr, fånga en och träna upp den till lvl 20. Vad är logiken i det? Trist system som fan.
- En annan sak som suger är att man inte kan fightas mot vilda pokémon utan bara fånga dem. Borde också vara som förr.
- Borde, som förr, finnas "tränare" utspridda lite överallt som man kan möta. Vid förlust får man "betala" med olika medel, precis som i gamla pokémon.
- Tycker det borde vara en tydligare uppdelning vilka pokémon som finns var, t.ex. vilka som finns i stadsmiljö, i skogen och övriga ställen. Dessutom borde det delas upp över olika geografiska områden, så att man verkligen måste åka bort för att fånga en viss typ av pokémon. (Så är det kanske nu, har inte riktigt fått uppfattning om det än). Lutar t.o.m. att vissa pokémon ska vara exklusiva i vissa länder.
Citera
2016-07-15, 15:16
Medlem
Dessutom tycker jag det är trist att man kan se vilka pokémon som är nära. Borde komma som en överraskning vilken pokémon du får möta, och det borde vara som att du möter den plötsligt, alltså inte ska behöva "trycka" på den för att möta den.

Däremot tycker jag att man borde få information över hur stor sannolikhet det är att du möter en pokémon på din position. Typ ett procentvärde eller något. Det borde också vara större sannolikhet att möta en pokémon om man rör sig mycket. Men tycker inte man på förhand ska få se vilken pokémon som är nära.

Däremot bör det framgå vilka pokémon som finns i vilka områden samt hur vanliga de generellt är. Men det kan överlämnas till en extern guide.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in