Citat:
Ursprungligen postat av
yoloswagetc
Försöker att läsa på under tiden jag spelar för att få ut så mycket som möjligt av det, men vissa saker förstår jag inte riktigt. Och det handlar främst om gymmet.
Vad avgör på vilka platser det finns gym? Är det förutbestämt av spelkreatörerna som med Pokéstops, efter deras Ingress-karta, eller kan man starta gym vid en viss level? Och tillhör man ett specifikt gym som man väljer själv på något sätt? Eller blir man med i ett gym först när man besegrat tillräckligt många personer på den platsen?
Så många frågor... Sjukt kul dock. Ska ladda mobilen lite till, sen blir det ut och gå.
Som jag förstått det så finns pokegym baserat på var det fanns portaler i deras tidigare spel Ingress. Dock tar Niantic emot förslag på nya pokestops och gym läste jag! Länkade till en sådan artikel för några sidor sedan.
När ett team slåss mot ett gym de redan äger så kan det levla upp och skapa plats för fler pokemons, och för att ta över ett gym räcker det inte att bara besegra alla pokemons utan du måste minska gymmets prestige, dess level. Säg det fanns tre pokemons i ett gym och du besegrar alla, då kanske det minskar ner till två och när de besegrats minskar det och till slut när prestigen är slut kan du ta över.
Det hjälper alltså om man är ett par styckna som alla anfaller samma gym.