2016-10-30, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
Har tyvärr inte haft möjlighet till att lira särskilt mycket nu fre-lör, men imorgon ska det fan nördas så att det står härliga till! Målet är fortfarande att kunna evolva till Charizard imorgon kväll... 77/100 atm.
Jävlar i havet. Du har cykel hoppas jag?

Själv har jag lagt Charmander åt sidan då jag äntligen fångade Pikachu tidigare ikväll. Raichu bör jag lösa på ett par dagar för att sedan gå med ströpokemon på tisdag
Citera
2016-10-30, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
Jävlar i havet. Du har cykel hoppas jag?

Själv har jag lagt Charmander åt sidan då jag äntligen fångade Pikachu tidigare ikväll. Raichu bör jag lösa på ett par dagar för att sedan gå med ströpokemon på tisdag

Haha nope har ingen cykel, så det får bli till att traska...

Hur länge håller eventet på?
Citera
2016-10-30, 00:52
Medlem
Citat:
Haha nope har ingen cykel, så det får bli till att traska...

Hur länge håller eventet på?
Låter som att det kan bli en lång dag för dig då Men men, det är bra motion i alla fall!

Tills på tisdag skrev dom, så jag antar att det slutar natten mellan tisdag och onsdag
Citera
2016-10-30, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
Låter som att det kan bli en lång dag för dig då Men men, det är bra motion i alla fall!

Tills på tisdag skrev dom, så jag antar att det slutar natten mellan tisdag och onsdag

Jaha men åh, trodde det var finito imorgon kväll...

e: Kläckte btw två 10km på fyllan inatt, Pinsir och Scyther
e2: Kläcker ett ytterligare om 2,3km. Blir det inte Snorlax, Dratini, Hitmonlee, Magmar eller Lapras (för candy) så hoppar jag fan i sjön.
Senast redigerad av FarrokhBulsara 2016-10-30 kl. 00:57.
Citera
2016-10-30, 02:09
Medlem
Känslan när en Grimer spawnar 100 meter från la casa så man tvingas ta löpningen klockan 2 på natten 92/92 nu, känns bra!

e: Tråkiga nyheter dock: FPM är nere igen
Senast redigerad av Guap 2016-10-30 kl. 02:11.
Citera
2016-10-30, 02:33
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Har tyvärr inte haft möjlighet till att lira särskilt mycket nu fre-lör, men imorgon ska det fan nördas så att det står härliga till! Målet är fortfarande att kunna evolva till Charizard imorgon kväll... 77/100 atm.
Evolvade fram en nu... kom ju ursprungligen via ägg så lvl 20 cappad... ynka 1500cp, 103 i hp, ember+dragon claw... rent spontant verkar den suga kuk, en vaporeon tar väl ner den på under 10 sek... däremot är ju dragonattacker lite speciella och har för mig dragon claw är bättre än te.x fireblast vid försvar, någon som vet?

Mina 2 10km ägg resulterade i Chansey (har redan 4 av dom suck) samt Aerodactyl (har redan 1 och ingen av dessa har Hyperbeam..) har hatchat typ 55st 10km ägg och inget har blivit Lapras eller Dratini

-------

Angående poliwrath som defender, värt att satsa på en som att Bubble+Ice punch? Det viktigaste är väl bubble, att den sen inte har hydropump är inte hela världen väl?
Senast redigerad av NirvanA 2016-10-30 kl. 02:48.
Citera
2016-10-30, 11:53
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
^
This guy... har man många Lapras börjar man whina över attackerna

Verkar som man alltid vill ha lite mer...

Jag har nio st...dock bara två, kanske tre, som jag satsar på och behöver candies för som jag då naturligtvis saknar efter sju 10km-ägg.

Obs, var ute och snurrade en del igårg och fick två 10km-ägg varav ett hatchades till Dratini, kanon det iaf. Behöver candies till mina fyra Dragonites.
Citera
2016-10-30, 12:29
Folk som går runt med över en miljon i dust, hur bär de sig åt? Har de bara samlat och inte uppat någon pokémon? Jag har spelat aktivt sedan det kom ut i princip och hade nästan en halv miljon i dust igår, jäklar var det går åt att power uppa
Citera
2016-10-30, 15:12
Medlem
Citat:

Och däääär landade man på 102 candies, tack vare Charmander i ägg

e: Min Charmeleon är visserligen rätt trött, men tror fan inte jag orkar vänta på en bättre...
Citera
2016-10-30, 16:05
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Och däääär landade man på 102 candies, tack vare Charmander i ägg

e: Min Charmeleon är visserligen rätt trött, men tror fan inte jag orkar vänta på en bättre...

Jag tog långa vägen med Venusaur-evolutionen, hade 52 i candy men med en 82% 400-nåt CP Ivysaur, men valde istället att evolva en 610 CP 96% bulbasaur till en 932CP ivusaur.... blir segare att få fram Venusaur men tror man tjänar på det i längden.

Saknar alltså 72 bulbasaur candy och 30 omanyte candy för fullt pokedex nu... bara vänta tills eventet är över för jag hittar verkligen inga andra än halloweenpokemon bortsett från enstaka vattenpokemon vid vatten.

Frågan är vilken buddy man ska köra nu sista dagarna.. en Venusaur kommer man ju ha användning för vid gym, samtidigt som bulbasaur är aningen lättare att hitta vild än omanyte..
Senast redigerad av NirvanA 2016-10-30 kl. 16:08.
Citera
2016-10-30, 16:19
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Jag tog långa vägen med Venusaur-evolutionen, hade 52 i candy men med en 82% 400-nåt CP Ivysaur, men valde istället att evolva en 610 CP 96% bulbasaur till en 932CP ivusaur.... blir segare att få fram Venusaur men tror man tjänar på det i längden.

Saknar alltså 72 bulbasaur candy och 30 omanyte candy för fullt pokedex nu... bara vänta tills eventet är över för jag hittar verkligen inga andra än halloweenpokemon bortsett från enstaka vattenpokemon vid vatten.

Frågan är vilken buddy man ska köra nu sista dagarna.. en Venusaur kommer man ju ha användning för vid gym, samtidigt som bulbasaur är aningen lättare att hitta vild än omanyte..
Kör på Omanyte som Buddy tycker jag. Dels som du säger, svårare att hitta vild men också svårare att kläcka fram. Inte så kul heller att fixa Venusaur och behöva traska 5km för en ynka Omanyte candy.
Citera
2016-10-30, 16:40
Medlem
Citat:

Imo känns det mest värt att köra på Omanyte. Du löser ju typ evolve där innan eventet är över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in